Jump to content
Festivalanlæg dk
tc87

Tropicana sound system 2016

Recommended Posts

Da anlægget blev hevet frem i weekenden i forbindelse med Clean out loud ansøgning, tænkte jeg da lige at jeg ville dele lidt billeder af hvad der blev bygget sidste år.
Anlægger er bygget op omkring en "pult på hjul" som indeholder batterier, en pioneer gmd8604, en bassface db 1.2, en rgb controller, en eco 20A mppt laderegulator - med dertilhørende stik ind og ud af pulten for at kunne koble det hele sammen.
På højttaler siden havde vi 2 stk Electro Voice sx300 som er stereo brokoblet til pioneer forstærkeren og 2 stk cubo15 extended som er brokoblet til bassface forstærkeren. 
Som lys havde vi lavet 2 stk rgb bars som egentlig bare er en 100cmx5cm plade, med 5 rækker rgb strip og en 4 polet ledning med xlr stik i enden.
For at holde det kørende havde vi 2 stk 105w solceller med, som på trods af vejret holdt os kørende ugen ud.

Den fedeste fest vi havde, må være da vores pavilloner midt på ugen ikke kunne holde til flere fester, og vi derfor rykkede ud og spillede langs brændvejen, her fik vi torsdag aften fik lavet en fest der fyldte vejen fra kryds til kryds, og vagterne var nødt til at stoppe festen, da de mente der var for meget tryk på ud mod teltene i siderne. Fun while it lasted :D 

Vi holder det simplet med opgradering i år, det bliver mest i småtings afdelingen:
-minidsp
-monitor højttaler (man hører stort set kun cuboerne når man står bag pulten)
-Stroboskob lys
-stativ til solceller

13613222_10208861006935411_4594370561150620663_o.jpg
Her bliver de sidste ting sat sammen ca 12 timer inden festival start. note to self; Man kan aldrig starte for tidligt!! 0_o

13603600_10208861025055864_5790976481284852047_o.jpg

Så nåede vi frem og fik sat op

13603418_10208892160954242_5837042560158350728_o.jpg13576657_10208892173794563_5122617709296602003_o.jpg
Pres på under pavillonerne 

2017-02-26 13.35.26.jpg
Sådan så det ud i weekenden da vi fik det hele testet af igen. Dejligt at få bekræftet at alt stadig virker! :D

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

Lækkert! Kunne være fedt hvis i kom med i Clean Out Loud. Har selv boet der i 4 år nu og det er fantastisk. Vi regner med at opgradere så vi fakitsk får nogenlunde samme setup som jer (lige nu har vi kun én cubo 15 ext, men udvider med én ekstra). Ville være fedt at holde noget fest sammen på de grønne områder :))

Lækker pult!
Vi regner med at køre stort set samme setup i år. 2 stk. EV, 2 stk. Cubo, 1 pionerr, 1 bassface, og så selvfølgelig DJAY PRO til Ipad'en. Lige pt. har vi fire parlamper der kører på 12v til at ligge hos tolden. 

Hvor meget måtte I spytte ud med? 

1 hour ago, quno said:

Det ser rigtig lækkert ud!

Er planen at gå ud og investere i en større/kraftigere pavillon, eller vil i rykke festerne ud i "gaden"?

Jep, planen er at købe en 4x6 meter pavillon, men nu hvor vi har ansøgt til clean out loud, kommer det lidt an på hvor vi kommer til at ligge. Er det ud til er åbent område, kommer anlægget nok til at stå i åbningen af pavillonen, men hvis vi ligger på en mindre vej, bliver det fest under pavillonen igen. Vi har dog et par aktiviteter som gør at vi forhåbentlig kommer i betragtning til de åbne og trafikerede pladser :)

1 hour ago, Eis said:

Lækkert! Kunne være fedt hvis i kom med i Clean Out Loud. Har selv boet der i 4 år nu og det er fantastisk. Vi regner med at opgradere så vi fakitsk får nogenlunde samme setup som jer (lige nu har vi kun én cubo 15 ext, men udvider med én ekstra). Ville være fedt at holde noget fest sammen på de grønne områder :))

Helt sikkert, vi har ihvertfald mulighed for at koble flere anlæg på vores, da vi har en lille mixer siddende indvendigt. 

1 hour ago, Hauge said:

Lækker pult!
Vi regner med at køre stort set samme setup i år. 2 stk. EV, 2 stk. Cubo, 1 pionerr, 1 bassface, og så selvfølgelig DJAY PRO til Ipad'en. Lige pt. har vi fire parlamper der kører på 12v til at ligge hos tolden. 

Hvor meget måtte I spytte ud med? 

Tak, den fik også meget opmærksomhed på festivalen sidste år :) Bambus er bare noget lort at arbejde med! :P
hmm. 2500-3000 pr cubo, 1200 for sx300 (der skulle dog skiftes en bas-enhed, så de står i ca 3000kr nu.
så var der batterier for ca 5000kr, forstærkere for omkring 2200. ledninger, lys og diverse for 500-1000kr. pulten står i ca 1000kr. 
solceller
så et sted mellem 16000-19000kr.. 

DJAY fungerede super, men har opgraderet til en pioneer ddi rx her I efteråret, da jeg blev ret bidt af djing efter at have spillet til festerne sidste år :)

2 hours ago, tc87 said:

Helt sikkert, vi har ihvertfald mulighed for at koble flere anlæg på vores, da vi har en lille mixer siddende indvendigt. 

Vi har også søgt ind til Clean out Loud og kører med samme setup, dog med semipro halfinators som toppe. Kunne være vi skulle holde en kæmpe fest? 😉

21 minutes ago, Alex said:

Vi har også søgt ind til Clean out Loud og kører med samme setup, dog med semipro halfinators som toppe. Kunne være vi skulle holde en kæmpe fest? 😉

Kunne være awesome! :D

On 27/2/2017 at 19:14, tc87 said:

Tak, den fik også meget opmærksomhed på festivalen sidste år :) Bambus er bare noget lort at arbejde med! :P
hmm. 2500-3000 pr cubo, 1200 for sx300 (der skulle dog skiftes en bas-enhed, så de står i ca 3000kr nu.
så var der batterier for ca 5000kr, forstærkere for omkring 2200. ledninger, lys og diverse for 500-1000kr. pulten står i ca 1000kr. 
solceller
så et sted mellem 16000-19000kr.. 

DJAY fungerede super, men har opgraderet til en pioneer ddi rx her I efteråret, da jeg blev ret bidt af djing efter at have spillet til festerne sidste år :)

Okay, det lyder alligevel til at det har været semi-dyrt :-) 

DJAY er dejlig nemt og det er lækkert man kan spille fra spotify. Jeg havde også i tankerne at købe en controller, men det bliver der ikke penge til i år. 

22 hours ago, Alex said:

Alex, vi tror, vi vil køre med samme setup som dig. Sidste år lavede vi vores egen toppe ud af en boominator og havde en cubo 15 som bund. I år udvider vi med endnu en cubo. Vi har dog været lidt i tvivl om vores toppe kunne følge med to cuboer. Er det noget du har forstand på? For så sparer vi lige 4000kr, så vi ikke skal ud og købe brugte PA-toppe :) Billedet er af vores ene top. 

13405094_10209964731261315_1867239588_o.jpg

50 minutes ago, Hauge said:

Alex, vi tror, vi vil køre med samme setup som dig. Sidste år lavede vi vores egen toppe ud af en boominator og havde en cubo 15 som bund. I år udvider vi med endnu en cubo. Vi har dog været lidt i tvivl om vores toppe kunne følge med to cuboer. Er det noget du har forstand på? For så sparer vi lige 4000kr, så vi ikke skal ud og købe brugte PA-toppe :) Billedet er af vores ene top. 

Jeg kan se, at I afviger fra det oprindelige boominator design, så jeg kan faktisk ikke sige, om de vil kunne følge med. Du kan jo bygge den ekstra Cubo og så høre, om dine toppe kan følge med. Ellers kan du skrue lidt ned for gain på dine Cubo'er, hvis toppene ikke helt kan følge med. 

Jeg ved kun at pro halfinators har en følsomhed på 100dB, så de skulle uden tvivl kunne følge med 2 Cuboer! :)

Nu skal vi heller ikke highjacke tråden her, så hvis du har flere spørgsmål, så kan du sende en privat besked :)

15 hours ago, Hauge said:

Okay, det lyder alligevel til at det har været semi-dyrt :-) 

DJAY er dejlig nemt og det er lækkert man kan spille fra spotify. Jeg havde også i tankerne at købe en controller, men det bliver der ikke penge til i år. 

Ja det løber jo hurtigt op! :P

Hvis du ikke har råd til en helt stor controller, så kan man faktisk også få nogle fede små billige controllerer, som gør at du har meget lettere ved at mixe.
Brugte selv den her sidste år, og det gav bare lige lidt ekstra kontrol at have fadere og eq lige ved hånden hele tiden :)
http://www.soundstorexl.com/produkter/4998-dj-controller-lydkort/149992-reloop-mixtour/?gclid=CjwKEAiA_9nFBRCsurz7y_Px8xoSJAAUqvKCC6fjiDj1cdLzzY_hvQLaz7dpgu7wQMYZ1tceVVwF4hoCdGDw_wcB

Nå det blev sgu også lige til en opgradering af solceller i år. 
Fik disse 4 med posten igår :D 
100w pr stk med en vægt på kun 2 kg, så de er lige til at smide oven på pavillonen!

2017-03-15 20.11.15.jpg

37 minutes ago, tc87 said:

Nå det blev sgu også lige til en opgradering af solceller i år. 
Fik disse 4 med posten igår :D 
100w pr stk med en vægt på kun 2 kg, så de er lige til at smide oven på pavillonen!

2017-03-15 20.11.15.jpg

Haha, slap af! Har I lige smidt 4000 efter solceller? 😃

4 minutes ago, Alex said:

Haha, slap af! Har I lige smidt 4000 efter solceller? 😃

Det var vidst det der skete 😅 #merestrøm
Men for fanden hvor bliver det godt ikke at skulle slæbe de store tunge solceller ud og ind hver dag!

14 minutes ago, William said:

Er de polyamorfe? Eller det gammel siliciumkrystalinsk? 

Her er de tekniske specifikationer

Monocrystalline
Output 100W
Max. Voltage (Vpm) 18V
Max. Current (Ipm) 5.55A
Open circuit voltage (Voc) 21.6V
Short circuit current (Isc) 6.11A
Quantity of the cell 32pc
Size 1050x540x2.6mm
Maximum system voltage (V) 1,000
Cell efficiency (%)> = 18.0% Initial tolerance (%) + -3%

Så husk at hold dem rene og ingen skygge på dem, bare en hånd størrelse på dem så mister du over 50% effekt.
En smule støv tager også rigtigt meget effekt, så rengøring skal gøre dagligt :)

15 minutes ago, Ganon said:

Så husk at hold dem rene og ingen skygge på dem, bare en hånd størrelse på dem så mister du over 50% effekt.
En smule støv tager også rigtigt meget effekt, så rengøring skal gøre dagligt :)

Jep, vi må lige have en gulvmoppe eller sådan noget med, så vi kan vaske taget 😅

4 hours ago, Ganon said:

Swiffer sweeper!
Man kan få noget der hedder solcelle rens, men ved ikke om det beregnet til glas.

Billedresultat for swiffer

+1 for Swiffer Sweeper. :)
Har selv brugt den de sidste to år på vores solceller - de skal lige have tre-fire gange i løbet af dagen og så man flyvende! 

On 2/27/2017 at 21:33, Alex said:

On 2/27/2017 at 18:06, Eis said:

Vores camp har fået svar om at vi er blevet optaget. 👌 Hvad med jer?