Jump to content
Festivalanlæg dk
tc87

Tropicana sound system 2016

Recommended Posts

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

8 hours ago, Marcusrs said:

Hvor købte I de fine solceller henne? Og har der ingen problemer været med dem? :D

https://www.davidsenshop.dk/pi/Schott-105-W-solcellepanel-~-tyndfilm_1774896_86145.aspx

Ingen problemer overhovedet, de fungerede bare! 
Hvis du ender med at bruge dem, vil jeg anbefale at få fat i en ægte mppt lade regulator, da spændingen ligger midt i 40erne. 
Til gengæld gør den høje spænding at du ikke behøver helt så tykke kabler mellem solcelle og regulator :) 

1 hour ago, Marcusrs said:

Er det et forkert link? Det der ligner umiddelbart ikke de monokrystallinske fleksible du har købt :huh:

Lol ja så er det. Troede du snakkede om de overnævnte, da det var 2016 tråden der var kommenteret på. 
Her er link: https://www.amazon.de/gp/product/B06XCKG9S2/
Kan dog se at prisen er steget med over 100 euro siden jeg købte dem :o

jeg havde 4 af de fleksible solceller med. Efter de havde være tilsluttet i ca 30 minutter brændte der hul i 2 af dem. 
Fik dog pengene tilbage da der var tale om en fejl i solcellerne.

De 2 der ikke brændte hul i fungerede upåklageligt, og var faktisk lige nok til at holde os kørende uden at løbe helt tør for strøm.
Pisse fedt med solceller som kun vejer et par kg frem for 20-30kg 

2 hours ago, Marcusrs said:

Nå, så giver det bedre mening :lol:

Ja okay, det lyder da lidt voldsomt.. Jeg må lige kigge lidt på det, men tak for det i hvertfald..

Selv om der var et uheld med 2 af dem, så tænker jeg alligevel at jeg skal have 2 mere så jeg igen har 4. 
Og så vil jeg lave rammer og samle dem i kuffertstil 2 og 2 som i det her link

https://www.renogy.com/renogy-100-watt-12-volt-monocrystalline-foldable-solar-suitcase/

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Hvem er online?   0 Members, 0 Anonymous, 3 Guests (See full list)

There are no registered users currently online

• Similar Content

• By Ulrik Nielsen
      Nogen der har erfaringer med spolerer til EV SX300? Jeg står i den situation, at jeg har 2 SX300. Der har før købet været skifte driver til et par kraftigere, da de originale havde ødelagte spolerer. Men har ødelagt den ene spole på den nye driver, og skal til at skifte denne spole og evt. også spolerne til de 2 originale drivers. Jeg har ikke tænkt mig at sælge disse højtalere på noget tidspunkt, og jeg overvejer derfor bare at købe uoriginale spoler til langt billigere pris. Nogen der har erfaring med dette?
      Tak for hjælpen på forhånd
    • By nick
      Opdateret 4. august 2017.

Efter 10 år i C, har vi i lejeren besluttet at det skal være vores sidste år med opvarmningsdage.
      Derfor skal vi have solgt ud af vores udstyr 
      Vi sælger:
      4 stk. Sznajder 12V 180 Ah batterier (KUN brugt på Roskildefestival 2017) (750 kr. stykket.)
      2 stk. Bill Fitzmaurice DR250 - bygget I 2009 (med Eminence Deltalite II 2510 enheder og 16 melded piezoer i hver) Ikke så kønne, men spiller helt optimalt. (Begge for 3.000 kr.)
      2 stk. Bill Fitzmaurice Tuba 30 (med Eminence Delta-12LFA enheder) 1 bygget i 2009, den anden i 2010. Heller ikke så kønne - men spiller også optimalt. (Begge for 2.000 kr)
      1 stk. Pioneer gm-d8604 (Kun brugt på Roskilde 17) (750 kr.)
      1 stk. Trækvogn på 100x200 cm. - Med bremser og punkterfri hjul. Super trækvogn! (2.500 kr.)
      1. stk Beamz lamper ombygget til 12 volt. (250 kr.)

Mvh,
      Nick

• By Camp Diablo
      Hej gutter.
      Er i gang med at lave et hyggeanlæg herhjemme hvor jeg havde en 12" stående. Jeg har valgt at ville lave en CUBO 12.
      jeg vil bare gerne vide hvad forskellen på at sætte bassen med magneten nedad (ud mod åbningen) eller omvendt er.
      på forhånd tak!
    • By DogCamp
      Hey FA

Jeg søger bassface til at trække 2stk cubo. Umiddelbart har alt interesse, så vis mig hvad i gerne vil sælge
    • By Jakob Petersen
      Hej FA, jeg står i den situation at jeg gerne ville bygge to cubo 15. Mit spørgsmål er så bare om jeg kan kombinere dem med to stk. af disse højtalere (https://www.thomann.de/dk/the_box_pa_252_eco_mkii.htm) og en pioneer GM-d8604. Det jeg tænker på er med frekvensen om der skal en miniDSP eller andet til for at styre det. Og hvordan jeg gør med modstanden fra højtalerne (4 ohm) og enhederne til bassen (8ohm)
      Derudover så er jeg lidt usikker på om kappa pro eller "bare" LFA modellen af enheder er bedst.
      Håber at nogle af jer kan kaste lidt lys over det!