Jump to content
Festivalanlæg dk
brorsono

Roskilde 2017 byggetråd.V-plate Titan?. FORSLAG TIL LYS OG DJ?

Recommended Posts

Hej her er er en udvikling fra Sidste års roskilde anlæg, til hvad har i tankerne omkring i år.

Roskilde 2016- https://www.youtube.com/watch?v=ZQmmx0oUHEo

2 Cubo 15, med eminence enhed. 

2 ældre Pa højtalere, der spillede godt og højt. Fulgte fint med de 2 cubo.

10 M led

1 marathon 110 A batteri

2 X 60 A bilbatteri, som drev led lyset som var på 24 v

1 x 110 W solcelle

En pioneer dm 8604

Det hele var på en vogn og spillede meget fint og med lyset holdte vi lidt fester for 50 stykker om aftenen.

Vi blev virkelig bidt af det i campen og besluttede at opgradere til roskilde 2017

Så her er tankerne for Roskilde 2017

• 2 x Titan 39'
  • 2 x Dr 250
  • Mini dsp
  • 10 M varm Led lys ( lowpass styret)
  • 15 m rgb led lys (high pass styret)
  • 4 x 12v Stage Light lys
  • iPad til styring af musik
  • 4 x 110 A nødstrøm
  • 3 x  60 A nødstrøm
  • 6 x 100 A 12v batterier
  • 2 x 110 w solcelle
  • 1 x Pioneer 8604
  • 1 x bassface 1.2

Alt er hjemme undtagen LED lyset og lamperne, diverse sikringer, ledninger.

Og så mangler jeg også titans og bassface, men dette bliver hentet i løbet af ugen.

Planen er at bygge det på en vogn, lave et tag hvor solcellerne kan være ovenpå og lyset kan sættes fast.

Billeder kommer jo længere jeg kommer frem :-)

Nogle der har anbefalinger til lys og DJ setup? Er lidt på bar bund af hvad der er bedst til prisen :-)

Roskilde 2016 anlæg

IMG_0205.JPG

IMG_2257.JPG

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

Nogle forslag til andet end LED lys?

Nogle forslag til gode dj muligheder. Must er at man skal kunne høre hvad der bliver spillet på det andet track, en anden dejlig ting kunne være auto sync.

Lys ser det ud til du okay med.
Få det op i højden så det lyser over folk, det er hvertfald en ide.
Har du læst lys mega tråden, der er også nogle fif.
Nogen tager noget gennemsigtigt rør de ligger led bånd i, og danner en bue udover folk.

Dj, der mange som bruger traktor udstyr.

I forhold til DJ:
Har du selv et musik bibliotek eller bruger du spotify?

Hvis du selv har musikken liggende, så er traktor en mulighed, brug traktor dj appen og hvis det skal være lidt vildere så køb også en billig brugt controller som denne:
http://www.dba.dk/dj-mixer-traktor-kontrol/id-1032968152/

Hvis du bruger spotify så brug djay appen og eventuelt en controller (Her laver reloop nogle rigtig lækre controllere som er plug and play kompatible med djay)

Det skal nok også lige nævnes at djay også er helt fint hvis du selv har et musik bibliotek. 

On 20/4/2017 at 08:41, tc87 said:

I forhold til DJ:
Har du selv et musik bibliotek eller bruger du spotify?

Hvis du selv har musikken liggende, så er traktor en mulighed, brug traktor dj appen og hvis det skal være lidt vildere så køb også en billig brugt controller som denne:
http://www.dba.dk/dj-mixer-traktor-kontrol/id-1032968152/

Hvis du bruger spotify så brug djay appen og eventuelt en controller (Her laver reloop nogle rigtig lækre controllere som er plug and play kompatible med djay)

Det skal nok også lige nævnes at djay også er helt fint hvis du selv har et musik bibliotek. 

Tak for svar ! Jeg ville helst have at det kunne bruges med Spotify, tror lige jeg skal læse lidt op omkring djay og dere comtrollere.

En løsning hvor man så ville give afkald på auto synd ville være en 12v mixer med fader og Cue. Så tilslutte en iPad og en iPhone og fade imellem dem- Det gode ved denne løsning er mulighed for både brug af Spotify og SoundCloud..

Opdatering er at titans er blevet hentet (de spiller fantastisk) og Bassface er blevet hentet også :-)

Det der mangler er en udskiftning af piezo i dr250, bestilling af led lys og stage light, træ, skruer, ledninger, sikringer og andre ting til at det hele spiller.

Mht til Titan er der så nogle det har styr på om det er worth at V- plate de 2 titans ?

18 minutes ago, brorsono said:

Tak for svar ! Jeg ville helst have at det kunne bruges med Spotify, tror lige jeg skal læse lidt op omkring djay og dere comtrollere.

En løsning hvor man så ville give afkald på auto synd ville være en 12v mixer med fader og Cue. Så tilslutte en iPad og en iPhone og fade imellem dem- Det gode ved denne løsning er mulighed for både brug af Spotify og SoundCloud..

Opdatering er at titans er blevet hentet (de spiller fantastisk) og Bassface er blevet hentet også :-)

Det der mangler er en udskiftning af piezo i dr250, bestilling af led lys og stage light, træ, skruer, ledninger, sikringer og andre ting til at det hele spiller.

Mht til Titan er der så nogle det har styr på om det er worth at V- plate de 2 titans ?

Tjek den her controller ud, den er plug and play kompatibel med djay på iphone og ipad, og så kører den på 12v :)

jeg brugte den selv sidste år sammen med en ipad, det giver bare så meget ekstra kontrol at have knapperne lige ved hånden istedet for på en skærm 👍

https://m.thomann.de/dk/reloop_mixtour.htm?gclid=CNfX1LjMu9MCFUiJsgod-t4HHA

Nu har du kasserne, så er lige flink og smide dig et screenshot af en vi plate dog til titan48 så må du selv regne om...
Ellers smut på BFM og køb planerne, de skal alligevel bruges hvis i skal udvide til næste år ;) 

Skærmbillede 2017-04-24 kl. 22.22.47.png

Skærmbillede 2017-04-24 kl. 22.22.35.png

Okay tak og svar. Det bliver nok reelop mixtour vi går efter og igennem en iPad eller Macbook Pro...

On 24/4/2017 at 22:24, kreativ said:

Nu har du kasserne, så er lige flink og smide dig et screenshot af en vi plate dog til titan48 så må du selv regne om...
Ellers smut på BFM og køb planerne, de skal alligevel bruges hvis i skal udvide til næste år ;) 

Skærmbillede 2017-04-24 kl. 22.22.47.png

Skærmbillede 2017-04-24 kl. 22.22.35.png

Tak for det. 3db giver jo næsten det der svarer til 75% af en Titan mere, hvis man går efter teorien om at tilføje en højtaler giver 4 dB mere. Vi har dog kun en vogn på 2x1 meter, så vi må se om vi kan med lidt modifikationer få det på plads...

Opdatering

SÅ skal jeg snart til at sætte det hele sammen, og jeg starter i weekenden

Alt er bestilt hjem og klar og det eneste jeg mangler er lidt ledning, sikringer. 4 parlamper og soldater til at hæve/sænke taget skal bare afhentes.

Her er hvordan det forhåbeligt kommer til at se ud.

LED lyset er blevet ændret lidt. 

15 meter varm LED

15 meter uv led i forskellige farver

15 meter normal RGB

4 parlamper

2 strobe

Dj siden er vi gået efter reelop mixtour sammen med en ipad eller macbook pro.

Her er hvordan det kommer til at se ud (forhåbeligt)

Screen Shot 2017-05-17 at 7.58.48 PM.png

Mht til strømsiden, er der så nogen der har en ide om hvor meget det rigtige forbrug er?

Synes det er lidt voldsomt at 40 meter LED bruger 576/ 48 A.

Hvis man kigger på hvad jeg har af batteri og hvad jeg har af forstærkere lys osv, tror i så det kommer til at holde ugen ud? plus jeg også har 2x 110w solceller

Screen Shot 2017-05-18 at 11.09.55 AM.png

Min tanke er at sætte de 4 110 A nødstrømsbatterier i serie til forstærkerne. Jeg har 6 x110 A batterier, så køre LED lyset på 3 forskellige batterier af 100 A. parlamperne på 2 batterier og så skifte det lidt ud når tingene løber tør, og måske lade de brugte op :-)

2 hours ago, tc87 said:

40 meter ledstrip er også virkelig meget! 1meter 50-50 rgb strip bruger ved max lys(fuld rød, grøn og blå) ca 15w så vidt jeg husker

Ja det er måske lige i overkanten :I, synes bare næsten ikke vores 10m led lys brugte særlig meget sidste år. Vi kørte 10 M 24v led strip på et 36A batteri, det holdte hele ugen :)

5 hours ago, brorsono said:

Min tanke er at sætte de 4 110 A nødstrømsbatterier i serie til forstærkerne. Jeg har 6 x110 A batterier, så køre LED lyset på 3 forskellige batterier af 100 A. parlamperne på 2 batterier og så skifte det lidt ud når tingene løber tør, og måske lade de brugte op :-)

Mener du serie, eller mener du parallel? For jeg ved ikke om d8604 kan tage 48V direkte ind i forstærkeren.

P

On 18/5/2017 at 16:52, KHesse said:

Mener du serie, eller mener du parallel? For jeg ved ikke om d8604 kan tage 48V direkte ind i forstærkeren.

Mente parallel, det ville nok ikke være klogt at putte det i serie :-) min fejl

On 5/20/2017 at 11:00, nielsrye said:

Jeg ved ikke om i allerede gør det, men gør jer selv en tjeneste og køb nogle "fødder" til vognen, som ligesom er hvert hjørne, så den er helt stabil, når den står stille :) alla disse : https://www.thansen.dk/camping-marine-fritid/camping/undervogn-chassis/faelg/stottebukke-camp-nature-stabilize-jack/n-289584595/pn-289547955/

Perfekt tak! De er bestilt :-)

En lille Update. Der kommer tag ovenpå, og Dr250'erne kommer op i 2,5 meter højde, med vinkel nedad. Det går med hastige skridt, regner med at være færdig i weekenden eller i starten af næste uge :-)

IMG_0447.PNG

1 hour ago, brorsono said:

En lille Update. Der kommer tag ovenpå, og Dr250'erne kommer op i 2,5 meter højde, med vinkel nedad. Det går med hastige skridt, regner med at være færdig i weekenden eller i starten af næste uge :-)

IMG_0447.PNG

Har du selv bygget de DR250? :)

Just now, BrændtForstærker said:

Har du selv bygget de DR250? :)

Nej forhelvede;) Hele lortet er købt færdiglavet. Sidste år stod jeg næsten ene mand og bygge 2 cubo 15 og 2 top højtalere og satte det hele sammen i eksamensperioden. Dette endte med at jeg kun sov omkring 2-3 timer om natten de sidste 3 dage op til Roskilde. Så i år har jeg både købt titans og dr250 brugt, derudover er jeg/vi startet i god tid, og vi er 4-5 drenge om projektet. Dog skulle jeg udskifte alle 40 piezo'er, og lode det hele sammen. Dette tog nogle timer, men slet ikke svært eller andet udfodrene i det.

Just now, brorsono said:

Nej forhelvede;) Hele lortet er købt færdiglavet. Sidste år stod jeg næsten ene mand og bygge 2 cubo 15 og 2 top højtalere og satte det hele sammen i eksamensperioden. Dette endte med at jeg kun sov omkring 2-3 timer om natten de sidste 3 dage op til Roskilde. Så i år har jeg både købt titans og dr250 brugt, derudover er jeg/vi startet i god tid, og vi er 4-5 drenge om projektet. Dog skulle jeg udskifte alle 40 piezo'er, og lode det hele sammen. Dette tog nogle timer, men slet ikke svært eller andet udfodrene i det.

Hold nu kæft, er der virkelig 40 piezoer i sådan to bavianer? :o 

Hvad gav du pr. DR250 og Titan?

2000 kr. stykket for dr250, og 2000 stk pr. titan. Så dette er helt fine priser, vognen købte jeg for 500 kr. Alt i alt super gode priser :)

Her er et billede fra da min og jeg loddede det hele sammen. Vi havde ikke prøvet det før, så det tog alligevel en del timer(med tømmermænd ;) )

5 minutes ago, BrændtForstærker said:

Hold nu kæft, er der virkelig 40 piezoer i sådan to bavianer? :o 

Som du kan se på det sidste billede, skærer man piezo'erne over så 2 piezo'er bliver til ''en'' piezo.

18834734_1491174537616151_1810380852_n.jpg

18644636_1483181365082135_1485327796_n.jpg

Speakers011.jpg

4 minutes ago, brorsono said:

2000 kr. stykket for dr250, og 2000 stk pr. titan. Så dette er helt fine priser, vognen købte jeg for 500 kr. Alt i alt super gode priser :)

Her er et billede fra da min og jeg loddede det hele sammen. Vi havde ikke prøvet det før, så det tog alligevel en del timer(med tømmermænd ;) )

Som du kan se på det sidste billede, skærer man piezo'erne over så 2 piezo'er bliver til ''en'' piezo.

Hold da kæft, det ser squ vildt ud. Hvilken type forbindelse/hvordan har du loddet dem sammen? :)

Just now, BrændtForstærker said:

Hold da kæft, det ser squ vildt ud. Hvilken type forbindelse/hvordan har du loddet dem sammen? :)

Bare plus til plus til plus, og så minus til minus til minus. Så de 20 piezoer fungere som en ''højtaler''. Så sætter man bare den sidste plus og minus til delefilteret.

Håber du forstår, hvis ikke vil jeg gerne uddybee

2 minutes ago, brorsono said:

Bare plus til plus til plus, og så minus til minus til minus. Så de 20 piezoer fungere som en ''højtaler''. Så sætter man bare den sidste plus og minus til delefilteret.

Håber du forstår, hvis ikke vil jeg gerne uddybee

Ender du så ikke på rigtig mange ohm? Serieforbinder du ikke et par stykker og så dernæst parallelforbinder dem for at få ohm ned igen, eller hvordan? :)