Jump to content
Festivalanlæg dk

Indgang til elektronik + GPS tracker.

LongJohn
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen. Jeg er cirka halvvejs igennem mit byggeri af boominatoren. Jeg mangler "bare" at samle alle tingene. :-D - Inden jeg sætter det hele sammen har jeg lige et par spørgsmål. Jeg vælger at lave min indgang til elektronikrummet i bunden af boominatoren, og har derfor ledt efter lidt inspiration blandt facebook gruppens billeder. Jeg må sige at jeg er meget imponeret af Søren Pedersens løsning. Er der nogle der har en lille DIY til hans idé til en knap så erfaren gør-det-selv mand, der ikke lige kan gennemskue hvordan det skal gøres? - Derudover så synes jeg det ville være smart med en GPS tracker i svinet med simkort, så man får tilsendt koordinaterne, når man sender en SMS, men den skal selvfølgelig monteres et sted, der ikke lige er til at komme til, så jeg havde tænkt mig at ligge den i en af højtaler rummene. Mit spørgsmål er så, hvad så med strømforsyning, da jeg jo ikke kan komme til den igen, da rummet er forseglet godt og grundigt? På forhånd tak for svar.

Du kan også vælge en der kører på 12V direkte. Den nedenfor gør. Den er større end de mindste trackere men ser tilgengæld også noget mere solid ud. Husk at det skal være et GSM 2G sim-kort, hvis udbyderen kun har 3G netværk kan du ikke bruge det. Der skal være penge på sim-kortet og dataforbindelse skal være aktiveret. Hvis sim-kortet kræver at man indtaster PIN-kode skal dette slås fra. http://www.amazon.co.uk/Vehicle-Realtime-Tracker-Tracking-Device/dp/B00B7D7IYK/ Medfølger endda ledning til at trække fra elektronikkammeret til lige ved siden af basrefleksporten i én af siderne hvor det vil være mest naturligt at sætte den. Brug for eksempel supervelcrobånd til at sætte den fast med.

Mange tak for svar. Det hjalp! Som Viktor påpeger, så virker Saturnus' løsning som det nemmeste setup, så det bliver formentlig den løsning jeg vælger. - Med hensyn til mit første spørgsmål med låsemekanisnem ind til elektronikrummet som Søren Pedersen og Zebra-boominatoren benytter. Er der nogle der har et link til en forklaring eller selv vil give et bud? Jeg har tjekket efter det både her og andre sider, men uden held. Jeg er også stødt på en anden bruger, der gerne vil benytte den løsning, men også gerne vil have et fingerpeg før de gør igang. På forhånd tak for hjælpen.

Det kan jo gøres på mange forskellige måder :) Tag evt. et smut i Silvan og kig lidt rundt i deres beslag-afdeling. Nogle gange er det et meget fint sted at blive inspireret til en løsning :)
Ja, men jeg vil helst bruge samme måde som Søren Pedersen og Zebra-boominatoren har benyttet, fordi jeg allerede har skåret de to huller i træet. Måske lidt dumt set i bakspejlet, men det var sidste chance for at få det lavet inden ejermanden af boret smuttede...

Den her er næsten skabt til formålet og har stort set de helt nøjagtige optimale mål men den er også dyr. http://www.adamhall.com/en/ah_Hardware_1656_-_Lever_Latch_plastic_black.html Den løsning som Søren lavede er ret simpel. Du borer bare et hul fra enden igennem hullet og videre. Så tager du en gevindstang, en eller to låsemøtrikker, og en fjeder. Så sætter du gevindstangen i hullet mens du først sætter låsemøtrikker på og derefter fjederen, så fortsætter du bare indtil gevindstangen kun stikker det ud du skal bruge.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.