Jump to content
Festivalanlæg dk

Anlæg til kollegiekøkken

Anders202
 Share

Recommended Posts

Hej guys Mit køkken står og skal have udskiftet vores nuværende anlæg, som er en dock fra JBL. Personligt synes jeg den spiller fucking godt i forhold til størrelsen og rummet den er i. Den spiller fint dybt og ikke alt for højt. Men den er ved at være slidt... Mit spørgsmål går så på hvilke andre anlæg der kan nogenlunde det samme. Det behøver ikke at kunne spille meget højere, men lyd kvalitet kan vel aldrig få nok af? Her er nogle billeder af den nuværende: [ATTACH=CONFIG]417[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]418[/ATTACH]

Jeg købte for nogle år siden en Logitech S715i, det er et køb som jeg har været utrolig glad for, den har jeg brugt næsten dagligt siden. Den spiller i soveværelset, køkkenet, badeværelset, ved grillen, på hotelværelset, i skurvognen osv. Den har et indbygget batteri og ipod docking, så den er dejlig mobil. Når man sætter den til 230V nettet, så skruer den selv op for bassen, som den ellers dæmper for at spare på batteriet. Den har otte enheder, og det er lige før at jeg tror de fire små basenheder er bipolære. Nu har jeg ikke tjekket markedet ud i flere år, så ved ikke om der er kommet noget bedre til prisen. Dengang gav jeg omkring 650,- for den, og det er ca. det samme den fås til i dag.

Så vidt jeg ved kan Aura 525 og Dayton ND16F da godt købes. http://www.madisoundspeakerstore.com/approx-5-fullrange/aurasound-ns525-255-8a-5.25-paper-cone-8-ohm/ http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=7640 Glimrende billige enheder. Med fragt, moms osv bliver det vel omkring 700-800 i alt med forstærker.
Må jeg låne din lommeregner Johnny? Den er godt nok god at regne omkostninger ud med, med den pris du er kommet frem til! haha..

Det kan du da godt men du kunne jo også bare beregne det selv. 4 x aura 525 = $14.40 * 5.50 = DKK79.20 Da dette er under toldgrænsen skal der ikke betales hverken moms, told, eller importgebyr. Husk at fragten ikke er en del af varens pris og derfor ikke tælles med når der beregner moms, told og importgebyr, jf. www.skat.dk eller www.toldpriser.dk Madisound's egen transport siger $48.68 som billigste pris men det kan gøres en del billigere men vi beregner bare med det, så er det DKK267.74. Europe audio tager DKK313.15 for 4 Dayton ND16 plus DKK24.32 i transport. Det vil sige DKK684.41 i alt for alle anhederne. En TA2021 fra PE koster $14.80, igen under toldgrænsen på $15. Skal så købes igennem en ven i USA da PE ikke sender ordrer internationalt under $50, og shopUSA har et minimumsgebyr på DKK150. Men ialt bliver det $22.20, altså DKK121.55. Så alt i alt for enheder og forstærker DKK805.96 Men som sagt kan det gøres meget billigere i fragt for højtalerne.

MiniRig er en glimrende højtaler. Faktisk ganske fremragende når man tænker på den er så lille (mange gange mindre end en Boominator MINI) og er mono. Den er bare helt anderledes end en Boominator MINI eller en traditional såkaldt "sound dock". Den er perfekt som højtaler på rejser da den er langt bedre end de indbyggede højtalere i en laptop, og har man 2 af dem kan man også lave mindre kritisk monitoring på farten. Den vil dog aldrig kunne klare at spille bare tilnærmelsesvis i nærheden af lige så højt som en Boominator MINI, og nu ved jeg godt at det ikke er første prioritet men det er nu meget rart at man også kan fyre en lille fest af uden at skulle slæbe anlæg rundt. Og jeg vil påstå at Boominator MINI også lyder en del bedre end MiniRig. Man skal blot huske at MiniRig er en færdig højtaler, Boominator MINI skal man bygge selv med alt kan den samlede pris alt efter lir og for eksempel bluetooth modul bliver en 1500-2000 kroner når man regner det hele med.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.