Jump to content
Festivalanlæg dk

Mit festivalanlæg!

simonjanick
 Share

Recommended Posts

Ohøj! Synes lige jeg vil dele mit lille festivalanlægsprojekt, hvis det kan inspirere, hjælpe, eller bare fortælle om det jeg laver er helt forkert.. :rolleyes: Så for nogle månender siden fik jeg et lidt gammelt musikanlæg, hvor jeg spurgte her på FA, hvad jeg skulle stille op med det. Det blev forslået, at jeg kunne sælge delene, også bygge et boominator,. Den idé havde jeg ikke overvejet, og det lød som en god løsning. Så jeg brugte nogle uger på at tænkte over det... Men som jeg er (doven og lidt stædig :P ), orker jeg ikke at bygge et anlæg fra bunden, nu når jeg allerede har ét, træet på det fejler jo ikke noget :rolleyes: Lige pt. består anlæggets audio del af: -Forstærker: --Indeed TA2020. Lige modtaget fra canopysound.dk, erstatede ta2020a+. --Alpine mrx-f35. 4-kanals klasse-D bilforstærker. -Højtaler --2x 12" subwoofer (Renkforce) --2x P. Audio db-r12. Skal erstates. --2x Pioneer mellemtoner. --2x Pioneer diskanter. Skal også erstates. Fulgte med da jeg fik mellemtonerne. [ATTACH=CONFIG]443[/ATTACH] Anlæggets mål er ca 50x120x55 (hxbxl). Så er det malet med vandbaseret sort maling og træbeskyttende. Der kommer nogle nogle bedre billeder senere. Enhederne, der skal erstates, har en god følsomhed i forhold til hinanden, men jeg regner med at der kommer nogle nyere med højere følsomhed i anlææget senere ( helst 97-100 dB). ¤1 Nogle forslag? :confused: En bilforstæker er ikke helt ideal for en festivalanlæg, men den ta2020a+ kan ikke trække alle de enheder, så det var den nemmeste løsning. Også er batterier ikke det største problem, for mit vedkommende :P Jeg skal også lave en form for højttaleromskifter, så jeg kan vælge om output fra ta2020 skal gå gennem bilforstærken (når der skal spilles højt) eller direkte til delefilterne. ¤2 Nogen der ved om det er muligt at lave det med en ON/ON eller ON/OFF/ON kontakt? Når det spille med bilforstærkeren, ved volume på 75-100 % burde det holde 3-5 timer på et 60Ah batteri. Også skal det lige siges, at anlægget ikke er 100 % færdig endnu :) Kom endelig med nogle kommentare, spørgsmål, forbedrende idéer eller/og kritik!

Men som jeg er (doven og lidt stædig :P ), orker jeg ikke at bygge et anlæg fra bunden, nu når jeg allerede har ét, træet på det fejler jo ikke noget
Du kan bygge en boominator på en weekend hvis du går til den? Er det ikke indsatsen værd for at få noget ordentligt?
Nogen der ved om det er muligt at lave det med en ON/ON eller ON/OFF/ON kontakt?
Brug speak on kabler til det. Det er nemmest
Enhederne, der skal erstates, har en god følsomhed i forhold til hinanden, men jeg regner med at der kommer nogle nyere med højere følsomhed i anlææget senere ( helst 97-100 dB). ¤1 Nogle forslag?
Når du allerede er i gang med at skulle skifte enheder og sådan noget, kan jeg ikke forstå hvorfor du ikke bare vælger boominatoren? Så får du også et ordentligt kabinet som fungerer i samspil med nogle følsomme enheder - det er KLAAART bedre end at prøve på at sætte nogle nye enheder i sådan en åben kasse der... Ville sige du burde overveje en ekstra gang at sælge og bygge nyt

#2 Nej desværre.. Dog er der plads til cirka fire at dem :) Men jeg håber på at få skaffet nogle batterier med bedre Ah. #3 Jeg kan godt se, at en boominator er en bedre løsning, men når jeg allerede har et skelet til et anlæg, vil jeg hellere arbejde videre med dét. Dens indre mål blev lavet efter, at der skal være fire db-r12, der er på 60 liter hver, med et basrefleksrør. Kassen er lukket, billedet blev bare taget uden. Hvordan fungere det med speak on kabler? Så er der også blå lysdioder på forsiden, midlertidige små gummihjul, LED lys indeni og to cigaretstik. [ATTACH=CONFIG]444[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]445[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]446[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]447[/ATTACH]

du kan jo ikke bare uden videre skifte enhederne, og forvente at volumen og reflexrør osv. passer (hvad det nok heller ikke gør pt. da det ligner låget bare er skruet på, og der nok heller ikke er lavet de korrekte beregninger). Min anbefaling vil stadig være at bygge en boominator. Kan ikke anbefale dig nogen nye enheder. Der skal laves så meget om på det anlæg du har nu at arbejdet vil være nogenlunde det samme. Men ja, du kan jo også bare smide 2000ah i den.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.