Jump to content
Festivalanlæg dk

Boominator - virker komponenterne sammen?

Bingo-man
 Share

Recommended Posts

Hejsa. Tænker lidt på at lave en boominator men ved ikke om de dele jeg har kigger på passer sammen... Forstærker: Indeed Tripath TA2020 20WX2 Højtalere: (har nogle forskellige i kikkerten) 1. Celestion TF1018 (http://celestion.com/product/108/tf1018/) Power rating: 1100Wrms Nominal impedance: 8Ω Sensitivity: 296dB Frequency range: 70-6000Hz 2. THORNTON SE15 HØJTALER 400W (http://www.danguitar.dk/product/thornton-se15-hoejtaler-400w-1819/) - 15" basenhed - 50OZ 2.5" VC Woofer - Piezo tweeter - Impedance:8Ω - Sensitivity:96dB/W/m - RMS power: 300W - Max. power: 400W - Frekvens område: 50Hz-20KHz 3. Kenford basenhed (http://elektronik-lavpris.dk/p91293/BN203625_Basenhed_10_8_ohm_Kenford/) Bas-højttaler 8 ohm 10" 120W RMS - 240W. Magnet: 30 oz. Freq: 58-6000Hz. Egenresonans: 58 ohm Følsomhed: 93dB Tweeter: MPT-001 (http://canopysound.dk/da/mpt-001) Det er sådan set det eneste jeg er kommet frem til. Ved godt at Thornton er nogle "almindelige" højtalere men ideen er at det hele skal monteres på en træk vogn og den behøver ikke være proffet og hjemmelavet på alle punkter. Det hele skal bare kunne kører sammen :) Mangler batteri, og har læst mig frem til at det er forbrugsbatterier der er "the shit". Hvor kan man købe nogle til en god penge?? TAK

Lige for at få afklaret noget til at starte med. Din overskrift hedder "Boominator - virker komponenterne sammen?", hvis du vil lave en Boominator,så er du ret galt på den, så det går jeg ikke ud fra er planen. Hvis du vil kalde dit projekt noget, så vil jeg anbefale dig, ikke at bruge det etablerede navn Boominator, men finde på dit eget i stedet. De data du skriver på Celestion TF1018, er jævnt meget forkerte, bare så du ikke tror at de har bygget et vidunder af en enhed. Jeg tror det vil hjælpe hvis du beskriver din ide lidt grundigere, og forklarer hvad du vil opnå, samt hvad dit budget er. Er budgettet 2 eller 20K, er trækvognen 0,5 eller 5 m2? Med lidt mere info, så tror jeg at folk lettere kan give dig den vejledning, at du har brug for.

Jeg har ikke meget forstand på alt det her, men vil i bund og grund bare vide om de ting jeg nævner kan spille sammen, og om jeg mangler et eller andet..? Budgettet er vel omkring 2000-4000kr. Men hvis i kender nogle gode komponenter som vil passe godt må i meget gerne sige til. Jeg er ikke ikke interesseret i noget alt for kompliceret..

Her er et billede af et anlæg som jeg havde i tankerne. Det er egentligt bare en boominator monteret på en trækvogn. Her er min ide: Jeg tænker at boominator-pakken er den jeg vil tage, men jeg er også ude efter et lidt billigere anlæg, derfor har jeg tænkt på, om jeg kunne købe Boominator-pakken uden HP10W, og så købe 2 af dem seperat. Jeg ved nemlig ikke om systemet har brug for 4 HP10W for at fungere som det skal, og det er her jeg skal bruge jeres ekspertise til at fortælle mig om jeg kan lave et anlæg der i alt har 4 Mpt-001, men kun 2 HP10W. Jeg har ingen ide om dette ville kunne fungere, derfor ville jeg hører jeres mening :) På forhånd tak.

Enhederne skal sidde ryg-mod-ryg så det du egentlig efterspørger er en "halfinator" - dvs. hvor du skærer boominatoren over på midten. Prøv at søg lidt efter halfinator, der finder du i hvert fald nogle ting. Jeg ville ikke anbefale at tage 4mpt'ere til halfinatoren. Bliver nok lidt for diskantet/skingert. Den billige trækvogn til 149 fra harald nyborg er ideel til boominatoren, kan jeg hilse og sige :) [ATTACH=CONFIG]451[/ATTACH]

Ja, det er nødvendigt. Sådan er boominatorens kabinetter designer - det kan du ikke bare ændre på uden at lave det til et totalt nyt design (som ikke vil lyde godt). Til 10 mand ville jeg personligt foretrække en hel Boominator, men en af mine venner synes en halfinator var helt fint til en 14-15 (og det er det også)

• 2 weeks later...
This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.