Jump to content
Festivalanlæg dk

Min første Boominator

futtemann
 Share

Recommended Posts

Hola Her i denne tråd vil jeg, som så mange andre, poste alt om mit byggeri.... Det her er nyt for mig, men det SKAL bare blive godt... Har læst utallige timer på div. forums om sådan en her karl, så alt det tekniske burde der være styr på... Men som altid, er design ikke noget jeg sådan god til, så det er her jeg nok får brug for hjælp. Så skal jeg nok sørge for det også bliver funktionelt... Her er nogle af de ting jeg på indkøbslisten: P.audio HP-10W x4 Monacor MPT-001 x4 Gitter PA 10” x4 Bly-Syra batteri 12V-7.5Ah x1 Hjørner, jern x4 Ideed Ta2020 x1 Modstande 47 Ohm x4 Håndbog Boominator x1 Solpanel CIS 8W x1 Laderegulator (PWM) x1 FiiO E6 x1 Jack 3.5mm han/han x1 Sikrinsholder x2 Kabinet lås m/nøgle x1 Vippeafbryder x4 USB 12v/5v adaptor x1 Samlemuffer x2 LED med musik styring x2 DC tilslutningkabel han x2 DC tilslutningkabel hun x1

Nu skal du da ikke undervudere Lepai forstærkeren, den clipper jo kun for at skåne din hørelse.:-) glæder mig til at se hvordan det kommer til at gå, altid fedt at se en ny boominator med andet design. så kan man låne/stjæle, når man selv går igang. :-)

Mit største issue er at jeg vil lave en for og bagside. Så skal der være en låge eller lign. så man har adgang til kontakter og forstærker, selvfølgelig vandtæt :) Det er andet 'problem' er tema. Tænker en fed lys farve med skibs-/pianolak og game of thrones som tema, nu da det er ved at være sæson for det ;). Er virkelig åben for forslag, men er meget praktisk anlagt, så siger mere: nej duer ikke end ja :)

Her en en hurtig tegning af hvordan jeg tænker det skal løses... [ATTACH=CONFIG]487[/ATTACH] På toppen ses solpanelet ned sænket med plexiglas foran, så der stadig kan stås/siddes på den... -Har dette nogle negativ effekt på solcellerne ? Fedt nok at lave en slå fejl på trådens navn ! kan det ændres?

Her en en hurtig tegning af hvordan jeg tænker det skal løses... [ATTACH=CONFIG]487[/ATTACH] På toppen ses solpanelet ned sænket med plexiglas foran, så der stadig kan stås/siddes på den... -Har dette nogle negativ effekt på solcellerne ? Fedt nok at lave en slå fejl på trådens navn ! kan det ændres?
Vil tro at du ikke får meget ud af dine solceller hvis du sidder på dem.. Bare liget et tip.

Karamelstang: hehe ja den fejl så jeg først efter jeg havde bestil, total noob. Så må jeg bare lave de sidst 4 til toppen i messing og gejle dem op.... Maersk: korrekt at jeg ikke rigtig får noget ud af dem hvis jeg sidder oven på dem, men ønsker at gøre brug af muligheden af at sidde og chille/spise/drikke endda stå op på den og råbe, uden der er noget der går istykker... Men har det noget effekt tab på solcellerne???? Hvis gradvist ja, så dropper jeg den måde at lave det på. Nogen der ligger inden med et godt forslag til opbevaring af solcellerne når de ikke bruges?? Er en lomme i bunden, på det stykke som ikke rører jorden af boom´eren, en god ide???

• 2 weeks later...

btw, jeg er også personligt i gang med en boominator. Glasset på solcellerne jeg har købt virker ret solidt. På mine solceller er der en aluminiumsramme rundt om solcellerne, der hæver solcellerne lidt fra boominatoren. Jeg har tænkt mig at lave en form for understøttelse mellem bagsiden af solcellerne og boominatoren, så der kan siddes på solcellerne. Jeg ved ikke hvordan det kommer til at gå, men jeg går i gang med boominatoren i løbet af de næste par uger. delene er bestilt.

Har fået læst mig frem til at der er 90% lys gennemtrænging på plexiglas og de har ca. 50% mere gennemtrænghed en glas (er altså ikke helt 100% på det sidste udsagn her...). Så er spørgsmålet bare og men begrænser nogle vigtigt stråler, f.eks UV-stråler eller andet, der kan have indvirkning på solcellernes effekt. Dug ? Da ikke hvis man sørger for ventilation nedefra, selvfølglig ikke oppefra grundet fugt i luften, og at der er sealet i mellem træ og plexiglas.. Spørgsmål: hvad er bedst: 2 x 12v 7.2aH (Fiamm)http://www.batteribyen.dk/blybatterier/fiamm/12v/fiamm-fg-20722-12v-7-2-ah-4405 eller 1x 12v 18ah (Fiamm)http://www.batteribyen.dk/blybatterier/fiamm/12v/fiamm-fg-c21803-blybatteri-12v-18ah-forbrug ????? Her tænker jeg vægt,pris og præstation...

30kr billigere, er ikke meget billigere. Een akkumulator, synes jeg, er bedre og nemmere at håndtere. Ved godt at det kan være problematisk for nogle at håndtere serie forbindelser på akkumulatorer, men har parallel forbindelser nogle dårlige 'side effects'? evt. opladning og afladning vi snakker om ??? Længden er den samme på boominatoren, du stjæler bare nogle 'liter' fra enhedernes rumfang. (selvom jeg ikke er helt fan af den ide, mon det gør lyden ringere af den smugle afvigelse ? )

Hej! Kan se du har en del spørgsmål med hensyn til solceller. Jeg synes du skal tage et kig på hvordan jeg gjorde sidste år: http://imgur.com/a/bbRhJ Jeg kan desværre ikke finde de solceller som jeg brugte, da det ser ud til at de ikke sælges mere. Men glasset på dem er lidt ala en hvad du finder i en køleskabshylde. Det er ret holdbart og der er op til flere personer der har stået og danset på toppen af den. Jeg kan se at du har listet 8W solceller. Jeg har 20W på min hvilket giver 11-12 W på en god dag. Du kan se nogle billeder her ved 4:37:

Held og lykke med projektet :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.