Jump to content
Festivalanlæg dk

erfaring med TK2050 Class-T AMP?

hifibanditten
 Share

Recommended Posts

Ebay er et farligt sted! efter årets festival, hvor jeg byggede et hornanlæg( http://hifigalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=1885 ) med den meget roste og omdiskuterede TA2020, har jeg fået blod på tanden og er faldet over denne 2*100w klasse-t effektforstærker: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=110740181027#ht_5860wt_957 jeg kørte sidste år med et 110at bilbatteri, hvilket viste sig at være overkill, så jeg vil nu prøve med en lidt kraftigere forstærker. Kunne dog ikke dy mig og har derfor allerede købt den, men der går sikker laaaang tid før den ligger i min postkasse. :( vil høre om der er nogen der har erfaringer med denne spændende forstærker? mvh. Hifibanditten

• 2 weeks later...

Reply To: erfaring med TK2050 Class-T AMP? Jeg har fået sure-tk2050 forstærkeren hjem og har testet den med to sæt forskellige højttalere. (et sæt infinity modulus, samt et sæt cerwin vega V-12f) jeg har testet tk2050'eren med musik i høj lydkvalitet, dvs. mp3-filer i mindst 320kbps, cd-format eller flac. Indtryk: klangen i tk2050 minder meget om ta2020, men man fornemmer lidt mere bund i tk2050. min ta2020 er af den slags uden muligheder for at ændre på bas-diskantforholdet og jeg syntes faktisk at den var lidt for "diskantet" i lydbilledet efter min smag, men det er jo bare min subjektive holdning... tk2050 kan spiller højere end ta2020 og man føler at der er lidt mere kontrol og power i bassen, ellers er de meget ens. man har i min udgave af tk2050 (2*100w TK2050 Class-T AMP Upgraded With Volume Control Feature) mulighed for at ændre mellem to trin på indgangsfølsomheden ("medium" eller "high"). Man kan også købe den originale udgave af tk2050, samt en "Rotary Encoder+Volume Control Board", så man kan skrue op og ned som man kan det på en integreret forstærker. denne feature ville jeg personligt selv vælge, så man har mulighed for at skrue ned inden man skifter ipod for at undgå den ubehagelige lyd der kommer når man skifter jackstik. konklusion: prisen på min "2*100w TK2050 Class-T AMP Upgraded With Volume Control Feature" blev 220kr inklusiv forsendelse fra hongkong. sammenlignet med min ta2020 er det ca. 1/2 pris, for en forstærker med samme lydkvalitet og som tilmed kan spille højere. (dog køber man ta2020 i et kabinet med volume-drejeknap, i forhold til tk2050 som bare er et "amplifier-board") jeg har ikke testet det præcise strømforbrug af tk2050 ved max lydstyrke, men jeg GÆTTER på at det er omkring 20watt med 12volt input. jeg kører i mit setup med et batteri på 110 amperetimer, så det forøgede strømforbrug i forhold til ta2020 har ikke så stor betydning. Skal man købe tk2050 i stedet for ta2020? svar: det kommer an på dit/jeres setup.. hvis i bygger et lille strømeffektivt mobilt anlæg, der skal spille hele ugen uden at batteriet skal lades op (som f.eks. en boominator) så køb en ta2020. hvis du/i vil bygge et anlæg der er større og skal bruge det til at spille en fest op og i har et 12volts batteri på 75 amperetimer eller derover, så køb en tk2050 mvh. hifibanditten

• 3 months later...

Reply To: erfaring med TK2050 Class-T AMP? TK2050 med 24V lyder som den helt rigtige festivalforstærker til sommer:) Jeg er faldet for den med fire kanaler, hvis vi skulle få lyst/have råd til at udvide. Jeg har fundet den til 260,- i staterne her http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?Partnumber=320-302 Jeg synes en volume-kontrol lyder som en god løsning, ved i om den her http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?Partnumber=320-318 passer til TK2050 4*100w ?

Reply To: erfaring med TK2050 Class-T AMP? Gamst - prisen er ikke 260kr. Hvis du skal hente den hjem til Danmark "lovligt" så koster den 560kr og så slipper du for overraskelser. Hvis du bestiller den direkte til Danmark så er der stor sandsynlighed for at den kommer til at koste væsentligt mere når den bliver hapset i tolden.. Under alle omstændigheder er det billigste du kan få den 350kr, under forudsætning at den ikke bliver hapset!

Reply To: erfaring med TK2050 Class-T AMP? Phaedras - tak for info. Jeg var godt klar over, at det var uden shipping og moms men ikke at det drejede sig om så meget. Anyways, vi kan lige så godt gøre det lovligt og slippe for ubehagelighederne. Tak for tippet:) Ved du noget om den volumen-kontrol?

Reply To: erfaring med TK2050 Class-T AMP? tror ikke der findes noget til den, men du kan jo altid bare købe et "volume control cable" som det her: http://viewitem.eim.ebay.dk/Volume-Control-Cable-for-Stereo-Headphones/120839302053/item den er smart hvis i holder fest og folk sætter deres ipods til, som er skruet helt op. så kan i skrue lidt ned for ingangssignalet som en slags "lydkontrol" og sikre jer at i ikke brænder noget af. personligt kan jeg også godt lide den feature at man kan skrue ned inden man skifter ipod og derved undgå den "grimme" jackstik-lyd. det bliver spændende at se hvad i finder ud af... :)

• 1 month later...

Reply To: erfaring med TK2050 Class-T AMP? Da vi ikke med garanti kan skaffe to identiske forbrugsbatterier er vi på udkig efter en converter 12V->24V så vi kan fodre TK2050'eren med 24V. Vi regner med at købe den TK2050 med fire kanaler. Nogen der kan anbefale en converter? Og skulle der tilfældigvis være en, der ligger inde med en TK2050 som de vil sælge?

Reply To: erfaring med TK2050 Class-T AMP? Jeg har ikke erfaring med det, men bestiller snart den her: http://www.ebay.com/itm/DC-DC-Converter-360W-12V-Step-Up-24V-15A-Regulator-Switching-Power-Supply-/270904536432?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f132b2d70#ht_1893wt_1139 Det var den med højest effektivitet jeg kunne finde (93%). De billigere derude skrev bare >90% og jeg vil helst spilde så lidt strøm i konvertering som muligt.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.