Jump to content
Festivalanlæg dk

TK2050 vs. hifimediy T2

palmedrengen
 Share

Recommended Posts

Hey folkens! Så nærmer festivalsæsonen sig, og jeg skal derfor ha fundet en 24v forstærker til at sætte spark i mine to Jack12. Planen er at benytte en maxamp20 om dagen og en 24v forstærker om aftenen der drives af 12v batteri med 12->24v step up. Jeg har styr på hvordan jeg forbinder det og sikre der ikke sker dumme ting. Mht. Valg af forstærker har jeg planlagt enten at bruge Hifimediy T2 Mundorf eller TK2050 fra parts-Express http://hifimediy.com/index.php?route=product/product&path=59_72&product_id=52 Vs. http://www.parts-express.com/2x100w-at-4-ohm-tk2050-class-d-audio-amplifier-board-only--320-334 Jeg kan få TK2050 for ca. 300kr da jeg alligevel skal købe noget hjem fra Parts-Express snart. T2 koster 380 leveret fra Belgien. Mit spørgsmål er så hvad i vil anbefale. Jeg har Googles lidt selv og der er delte meninger. Derudover mindes jeg at ha læst Saturnus skriver at man hellere skal investere i en der bruger sta510a istedet for sta505 hvilket vil koste 15$ mere fra hifimediy. Jeg kan godt lodde lidt selv så bør være muligt at skifte R3 og R5 på T2 for at få bedre input sensivitet (mener jeg det var). Budgettet er lidt for stramt til bruge Amp9. Vh Palmedrengen

(...)Jeg kan godt lodde lidt selv så bør være muligt at skifte R3 og R5 på T2 for at få bedre input sensivitet (mener jeg det var).
Korrekt. Skift til 39kohm på T2 - fremragende forstærker :) De er ikke nemme at skifte, da de er virkelig små..

Effektivitetten er heller ikke korrekt opgivet:) Hvad der gør den bedre er størrelsen (65x93mm betyder den passer ind i en Boominator standard version opretstående, eller i en forøget version med 12Ah batterier liggende) og så at designet er nytænkt så stort set alle problemmer der er med Sure o.l. TK2050ere er væk. Der er separat effektiv strømforsyning til driver-chippen istedet for en normal regulator som sluger en masse strøm (derfor er tomgangsstrømmen meget lavere end andre TK2050ere (ca. 165mA mod andre Tk2050eres ca. 220mA). Der er også reverse polarity protection indbygget som mangler hos de fleste andre. Næsten alle dele er through-hole hvilket gør det let at skifte en del hvis det ønskes. Også er der det at de gerne nedskriver værdien af produktet så man ikke behøver betale hverken told, moms, eller toldgebyr. Den koster $25 inklusiv fri forsendelse men man skriver bare til dem og får dem til at værdisætte forsendelsen til $10 og produktet til $15. Meget realistiske tal også så der er ikke noget galt i det.

Okay :) Lydmæssigt er den bare ca. det samme som T2 osv.? Lyder som et godt valg, især hvis den kan hentes for 125kr
Tror T2 er lige et lille hak bedre lydmæssigt men T2 koster så også over dobbelt så meget når man regner hjemtagelsesomkostninger med.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.