Jump to content
Festivalanlæg dk

Projekt Brumbazz

Hattemageren
 Share

Recommended Posts

Yoooo!!! Vi er efterhånden ved at være færdige med vores store brumbazz projekt som vi begyndte på sidst på sommeren og tænkte at nogen af jer måske var interesseret i at kikke lidt med.. Projektet er lavet for en ungdomsklub i Roskilde i musicon-bydelen og kommer derfor ikke på festivallen men vil være at kunne se på Musicon og rundt omkring i Roskilde by! Vi startede projektet ud med at bygge 2 bunde ud fra disse planer: http://forum.speakerplans.com/super-bass-horn-v02-by-startec-quad-acousticsf_topic20503.html De passede nogenlunde på vores 2*1m vogn og vi fik derefter tegnet et par coaxiale mellemtone horn så de passede til bundene (skud ud til Sakki fra Carsound roskilde!). Der ligger en SP-18/1000HP i hver af bundene. Mellemtonen kan jeg ikke lige på stående fod huske hvad hedder og diskanten er en Hertz Bullit diskant. Til at trække det hele har vi 2 bilforstærkere fra Hertz, en HDP 1 monoblok rated til 1000w i 2 ohm og giver ca 300w i hver bund og en HDP 4 til at trække toppene. Til at fodre dem har vi 2 140AH marinebatterier og en laderegulator til at smække i en stikkontakt når vi er i nærheden af en. nå, det må være nok for det kedelige tekniske, lad os få nogle billeder!! De er taget ned fra facebook så de bliver uploadet i vilkårlig rækkefølge!![ATTACH=CONFIG]503[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]504[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]505[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]506[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]507[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]508[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]509[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]510[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]511[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]512[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]513[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]514[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]515[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]516[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]517[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]518[/ATTACH]

• 2 weeks later...
Top eller bundhorn? Tophorn kan jeg se om vi stadig har tegningen af da de blev tegnet i hånden.. bundhorn ligger der link til.. Toppen giver en is-klar diskant og giver en rimelig god mellemtone, men vi har endnu ikke fået det tunet helt endnu...
Ja det er altid lidt svært at beskrive om det er god lyd og hvordan god lyd "føles" som. Men "is-klar" er positivt? Hvad er LPF på bundene og HPF på toppene?

Okay det ville være perfekt hvis de var fuldtone eller ihvertfald bare til 70-80 Hz. Jeg har nemlig tænkt at bygge nogle nye toppe næste år, og kan godt lide looket og idéen om diskanthorn, men jeg har ingen idé om deres akustiske evner

• 3 weeks later...
20.000? Nu er det ikke for at lyde flabet eller noget' date=' men hvad i al verden i det anlæg har fået udgifterne så højt op?[/quote'] Har lige kigget lidt hurtigt rundt, men bare forstærkerne fandt jeg til henholdsvis 3600 og 4000. Så er der 2x140AH batterier - de rammer da hurtigt en et par tusinde eller 4. SP-18/1000HP koster hos, diskonetto, næsten 3500 stykket. Det giver da hurtigt en 15-16K, og så er vi da allerede godt deroppe af :D

Har lige kigget lidt hurtigt rundt' date=' men bare forstærkerne fandt jeg til henholdsvis 3600 og 4000. Så er der 2x140AH batterier - de rammer da hurtigt en et par tusinde eller 4. SP-18/1000HP koster hos, diskonetto, næsten 3500 stykket. Det giver da hurtigt en 15-16K, og så er vi da allerede godt deroppe af :D
Det er ikke helt ved siden af.. Dertil kommer toppene, lys, indbygget lader, træ, maling, skruer.. og så ligger der vidst også for omkring 1000kr i ledninger og diverse små dimser.. EDIT: foruden en god solid vogn som jeg ingen idé har om hvad koster..

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.