Jump to content
Festivalanlæg dk

Bilforstærker der endegyldigt forælder TK2050erne?

Saturnus
 Share

Recommended Posts

Gode nyheder. Siden slutningen af 2012 har Pioneer haft en lille perle af bilforstærker på programmet, Pioneer GM-D8604, og nu da T-Hansen også har den på programmet fra på fredag (28-03-2014) i alle butikker til 1799,- er det måske værd at kigge på (kun 50% dyrere end deres Xzound lorteforstærker). Du kan selvfølgelig få den billigere på amazon/e-bay men så er der besværet hvis det ikke virker osv. Det er en 4x100Wrms (rigtige watt i 4 ohm) (brokoblede kanaler giver 300Wrms i 4ohm) klasse D forstærker med alle de indstillings- og tilslutningsmuligher man forventer af en bilforstærker. Kan kobles som 4.0, 2.1, 2.0 og 0.2 (0.2 er dual mono typisk til 2 subs). Strømforbrug er kun ca. 300mA i tomgang fra pålidelig kilde, og 3.1A ved max i 4.0, 3.8A ved max i 2.1, og 4.4A ved max i 2.0 eller 0.2. Den er selvfølgelig lidt klodset ligesom andre bilforstærkere med relativt standardmål på 265x200x60mm men man slipper jo for batterier i serie eller dc-dc konverter, aktive filtre, preamps, osv. Den skulle desuden spille ganske glimrende, for ikke at sige rigtigt godt da den har fået fremragende anmeldelser. Update. Føniks Computer (Frb/Aar/Net) har samme forstærker til DKK1550,-

• Replies 79
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

4.0 er 4 kanaler, 2.1 er stereo plus brokoblet mono), 2.0 er brokoblet stereo, og 0.2 er brokoblet dual mono. Se manualen. Fordelen er at du kan bruge 12V direkte. Ikke behøver preamp (fx fiio) da det er indbygget. Indbyggede filtre. Og så er effekten en hel del højere (amp9 er 4x60Wrms i 4ohm med 24V, og amp9 kan ikke brokobles). EDIT: Før jeg får spørgsmålet, ja, 100W er max jeg anbefaler til hver side i en Boominator.

Ja oka det er sku meget pænt. 37W konstra 35W på AMP9 men til gengæld yder den 40W mere pr. kanal. Også har en mange forskellige muligheder. Bestiller man via shopusa + deres rabatkode ka man hente den hjem for 1070kr. Det er sku meget pænt. Hva betyder det at den har indbygget filtre? :)

Ikke digitalt men aktivt analogt filter som der sidder i (stort set) alle bilforstærkere. En miniDSP kan mange mange andre ting end bare at være et delefilter selvom de færreste bruger mulighederne. Hvis man kun bruger miniDSP for filterfunktionerne så er det overflødigt, ja.

Meget spændende alternativ til at skulle bakse med Sure, en MiniDSP og en omformer. Hvem der dog bare havde vidst det noget tidligere :D Jeg er personligt også meget stor fan af ting, der kommer i en kasse i stedet for bare en ubeskyttet printplade. Okay.. Så måske ikke så spændende for os (Megaen) alligevel

HPF: 40 - 500 Hz
Det ville vores D220Ti'ere nok være liiiige utilfreds nok med :D

Okay.. Så måske ikke så spændende for os (Megaen) alligevel Det ville vores D220Ti'ere nok være liiiige utilfreds nok med :D
Korrekt. Men det er langt højere end de normalt 180-250hz der er maximum på det fleste bilforstærkeres HP/LF, og betyder at man kan bruge kæmpestore 2" throat 4-5" compression drivere i kæmpestore horn som der er mange der gør til deres mobile anlæg (ikke på Roskilde men rundt omkring i verdened). De deles normalt ved 400-500hz til et sæt 21-24" front horn loaded pro basser. Og når jeg siger kæmpestore horn så mener jeg det. Vi snakker noget i JBL 2360 størrelsen, altså 795x795mm horn åbning. jbl_2360b_bi_radial_horn_63436big.jpg

Lige nu har jeg en boominator med en AMP6(defekt) og en AMP9 i. 2 stk cubo15 Extended med Kappa Pro 15LF2 dertil bassface 1.2 Men vil gerne slippe for at skulle skifte mellem forstærkere og converter internt i boominatoren. Samtidig med at strømforbruget er lavt når der ikke spilles højt.

Nu hvor der ikke står specs på 8ohm' date=' betyder det så den ikke virker med 8ohms højtalere? Er lidt blank på det område:)[/quote'] Watt angives næsten altid i 4 ohm på en forstærker. Og ja den ka godt spille 8 ohm. Den bruger knap halvt så meget strøm med 8 ohm højttalere

Ja oka det er sku meget pænt. 37W konstra 35W på AMP9 men til gengæld yder den 40W mere pr. kanal. Også har en mange forskellige muligheder. Bestiller man via shopusa + deres rabatkode ka man hente den hjem for 1070kr. Det er sku meget pænt. Hva betyder det at den har indbygget filtre? :)
kan du ikke linke til den side hvor den kan komme hjem for 1070 kr? :-D

Er det korrekt forstået at hvis man benytter Amazon igennem ShopUSA, så ville jeg kunne fylde min indkøbskurv for 250kr, bruge rabatkoden og få det sendt til døren inkl fragt, told, moms, importgebyr, postdanmarkgebyr what ever for 50kr alt i alt? Jeg har kigget på den rabatkode længe nu, men ikke fået gjort noget. Kan man bruge koden flere gange? For i så fald kan man jo købe ting til 220kr og give 20kr for det og derefter lave en ny bestilling på 220kr dog uden at blive alt for grisk ;-) Men så kunne man lige få købt sig LED-bånd, et forstærkermodul og noget blandet nørdegøgl for ingen penge.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.