Jump to content
Festivalanlæg dk

Konstruktion af vogn

RoskildeElite
 Share

Recommended Posts

Goddag igen, nu kommer jeg med endnu et spørgsmål - og det er sikkert ikke det sidste :D Jeg har to titan39, som jeg har købt af Viktor (mange tak!) og så har jeg to tophøjtalere EV sx300, som skal bygges på en 2x1 meter trækvogn :) Det lille "problem" eller hvad man kan kalde det er, at jeg jo selvfølgelig gerne vil have så god lyd som muligt ud af hvad jeg har, men vi er i campen blevet enige om at det hele skal være fast på vognen. Dette skaber bare nogle problemer, da jeg ved at v-plate mine titans vil kunne få 2-3 db ekstra ud af dem så vidt jeg ved, men dette virker vildt besværligt at gøre på en trækvogn, da hjørnerne vil stikke ud fire steder på vognen, samtidig vil jeg gerne have hævet mine sx300 højt op for lydkvaliteten igen, hvilket også er besværlig ved denne konstruktion. Nogle som har nogle idéer til en konstruktion? Samtidig ved jeg heller ikke om vognen ved en sådan konstruktion simpelthen vil runge for meget, da bassen jo på den måde er "under" forstærkerrum og tophøjtalere? Den nemmeste løsning, som også ville se meget mere svedig ud, ville være at lave en konstruktion som ligner billedet for neden, som jeg lige har lånt fra CampSP's post. Hvor meget lyd fra subwooferne ville jeg reelt miste udenfor ved ikke at få de ekstra 2-3 db med? jeg går udfra at sådan en måling er lavet indenfor. :D Håber der er nogle der kan hjælpe med dette håbløst lange spørgsmål :b På forhånd tak!

Hvor meget lyd fra subwooferne ville jeg reelt miste udenfor ved ikke at få de ekstra 2-3 db med?
Sådan cirka 2-3dB :D Spøg til side. Jeg ville gå efter en opsætning som den du linker til, men sørg for at dine toppe kommer højt op. Jeg ville nok gøre det muligt at fjerne hver enkelt højttaler fra vognen så man har mulighed for at sprede lyden fra hinanden meget mere hvis man nu skulle spille op til fest en dag. Om du vælger at montere "flightcase-beslag" på kasserne og vognen eller går med noget lidt mere simpelt som et spændbånd rundt om hele lortet ved jeg ikke :) Men jeg ville selv have muligheden for at sprede anlægget.

Tak for svaret, jeg tror også jeg går med den konstruktion der :D og ja jeg sørger for at højtalerne kommer ihvertfald to meter op i luften, alt andet synes jeg ville være dumt, og god idé, at man skulle kunne tage højtalerne ud, så skal jeg bare lige finde en smart måde man kan gøre det på :)

Gætter på der er 34mm standard stativbeslag indbygget i højtalerne så det er bare at finde et par standard stativer. Eller billigere og måske faktisk bedre, nogle jernrør med ydre diameter på 34mm. Det koster ikke menge kroner per meter, og så kan man jo bare hamre dem ned i jorden.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.