Jump to content
Festivalanlæg dk

iPhone lader ikke

adrianhinge
 Share

Recommended Posts

Hej Jeg har nu prøvet to 12 - 5V convertere med USB, den ene på 500mA, den anden på (max) 3.000mA. Jeg har kortvarigt haft succes med den første på en iPhone 4, da den var helt flad. Den anden lader kan lade andre USB genstande jeg har liggende, men ikke min iPhone 5. Jeg bruger det originale opladerkabel fra Apple. Hvorfor kan jeg på ingen måde få min iPhone 5 til at lade på mit anlæg. Batteriet har en spænding på 12,83 volt. Er det noget med, at Apple bruger andre kontaktflader nede i selve USB forbindelsen i et forsøg på at gøre det umuligt at bruge andet end deres egne convertere? Men kan kan jo smide sin iphone i en hvilken som helst laptop uden problemer… Nogle der kan hjælpe? Min converter er denne: http://www.ebay.co.uk/itm/181202057455?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Hej Jeg har nu prøvet to 12 - 5V convertere med USB, den ene på 500mA, den anden på (max) 3.000mA. Jeg har kortvarigt haft succes med den første på en iPhone 4, da den var helt flad. Den anden lader kan lade andre USB genstande jeg har liggende, men ikke min iPhone 5. Jeg bruger det originale opladerkabel fra Apple. Hvorfor kan jeg på ingen måde få min iPhone 5 til at lade på mit anlæg. Batteriet har en spænding på 12,83 volt. Er det noget med, at Apple bruger andre kontaktflader nede i selve USB forbindelsen i et forsøg på at gøre det umuligt at bruge andet end deres egne convertere? Men kan kan jo smide sin iphone i en hvilken som helst laptop uden problemer… Nogle der kan hjælpe? Min converter er denne: http://www.ebay.co.uk/itm/181202057455?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
Jeg tror det er converterne der er problemet.. Har du prøvet en ganske almindelig cigaretadapter? Som fx den her: http://www.thansen.dk/product.asp?n=-516745992&pn=-516745944 jeg har en 5S og den kan snildt lade med sådan en adapter.

Kan ikke se hvorfor mine to convertere skulle være i stykker :S Er ikke meget for at spilde flere penge på noget, der ikke fungerer. Må finde en ven, der lige har en alm. cigar -> usb lader. Den 500mA lader, jeg snakker om, sidder indbygget i en cigar-stik splitter med 3 udgange :) Må prøve videre, gider ikke returnere min 3A lader helt til kina :S

9 kr her, 9 kr dér, selvom det er forsvindende lidt penge, er de nemt spildt på noget, der ikke virker, og kan slet ikke vente i en måneds tid på noget fra kina. 70 kr i thansen er lige i overkanten, finder noget billigere i dk når jeg har testet om det virker med en andens :S

For at en iPhone kan "se" laderen og begynde at tage imod strøm, kræver det at der sidder de korrekte modstande monteret før usb-stikket. Er ikke lige ved en computer, men det kan helt sikkert hurtigt googles. En almindelig billig 12/5V converter har ikke disse modstande, de fleste 12/5V cigar/usb ladere har dem dog. Apple gør en helt del ud at det skal være svært at kopiere deres produkter eller bruge billige alternativer, selvom der jo aldrig går længe, før det lykkes for kopisterne.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.