Jump to content
Festivalanlæg dk

Montering af solceller på top af Boominator

Eiser
 Share

Recommended Posts

Panelerne er 5-7 mm i dybden uden ramme (har ikke fået målt dem helt præcist endnu). Vil det være holdbart at undersænke dem i en 12mm støbefinerplade?
Nej, det vil blive for tyndt. Ville måske fungere hvis din undersænkning var 10000% identisk med solpanelets form og limet fast med PL eller sådan noget - men jeg ville klart stadig tage en 18mm plade

Fedt, det er så holdbart :) Jeg vil dog satse på at 18mm er sufficient, da det på de tyndeste steder vil give en plade på 11-12mm. Har du undersænket din plade, eller er din Boominator bare 30,9 cm høj? Jeg vil meget gerne beholde de ydre dimensioner, da jeg allerede har skåret pladerne, og det derfor ikke er muligt blot at lægge et "låg" på hele boksen (mine endestykker+midterstykker til elektronik er 27,6 i højden, mens siderne med enheder på er 30 cm. Altså er toppladen 90*27,6). Jeg tænker derfor at undersænke 18mm-pladen i Boominatoren med 6mm. Ifølge mine hurtige beregninger, giver dette en formindskelse på ca. 0,62 liter i hver side. Er dette noget, der går ud over lyden, og i så fald er det hørtbart eller blot teoretisk? Vil jeg kunne kompensere for den tabte volumen ved at fræse nogle af væggene tyndere, f.eks. pladerne ind til elektronikrummet?

Ifølge mine hurtige beregninger, giver dette en formindskelse på ca. 0,62 liter i hver side. Er dette noget, der går ud over lyden, og i så fald er det hørtbart eller blot teoretisk? Vil jeg kunne kompensere for den tabte volumen ved at fræse nogle af væggene tyndere, f.eks. pladerne ind til elektronikrummet?
Det kan meget vel være hørbart. Hold dig fra at fræse nogle af penelerne tyndere, der risikerer du flere vibrationer i dit kabinet og som resultat deraf tabt bass :)

Det kan meget vel være hørbart. Hold dig fra at fræse nogle af penelerne tyndere, der risikerer du flere vibrationer i dit kabinet og som resultat deraf tabt bass :)
"Meget vel" er lidt svært at forholde sig til :) Mht. tyndere paneler nævner jeg det fordi centerstiveren originalt var 8mm, og vistnok blot er ændret til 12 pga. at det passer med længden af HP10W'erne, samt at alle plader kan skæres af den samme plade krydsfiner. Altså kan der måske tages nogle mm af hist og pist..? EDIT: Desuden mener jeg, at Phaedras har lavet en Signature ud af 9mm krydsfiner...

"Meget vel" er lidt svært at forholde sig til :)
Har jo ikke hørt en hvor det er gjort (hvad jeg tvivler på andre har) så det er også svært at svare på ;)
Mht. tyndere paneler nævner jeg det fordi centerstiveren originalt var 8mm' date=' og vistnok blot er ændret til 12 pga. at det passer med længden af HP10W'erne, samt at alle plader kan skæres af den samme plade krydsfiner. Altså kan der måske tages nogle mm af hist og pist..?[/color']
Det er vist rigtigt nok, men de 4mm på center braceren gør jo ikke meget forskel.
Desuden mener jeg' date=' at Phaedras har lavet en Signature ud af 9mm krydsfiner...[/color']
Den fik en masse anden bracing for at det kunne fungere.

Det var sådan noget lignende, jeg tænkte :) Jeg burde selvfølgelig selv gøre arbejdet, men har desværre kun OS X til rådighed (ikke kompatibelt med WinISD), og heller ingen som helst erfaring med programmet. Man kunne jo håbe på, der kommer nogen forbi med både erfaring og måske et svar (guess who...) ;)

Ok, har beregnet følgende: Trimme port handle (midterste plade):__0,156L Fræse centerbrace til 6mm:_____________0,337L 73mm* huller, samt 2x24mm:____________0,034L I alt__________________________________0,528L Derved er volumen kun mindsket med 0,095 L :) *Mine huller i centerbracen er i forvejen 73mm fremfor de 68, der er angivet som standard. Vil det kunne fungere med en centerbrace på 6mm?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.