Jump to content
Festivalanlæg dk

Ny forstærker til 2014


stmp
 Share

Recommended Posts

Hej. Sidste år bestod vores anlæg af en TA2020 og 2 af disse: http://www.4sound.dk/shop/pa-hoejttalere-passive/behringer/b215xl-eurolive.html Det spillede fint, og holdt batteri længe, men når man sidder dernede, vil man hele tiden spille højere, og vi kunne da os godt høre, det ikke lød helt perfekt når vi smed den på max. Så i år er det har vi besluttet at vi gerne vil bruge højtalerne igen, men det måske kræver en ny forstærker. Har i nogle forslag til en forstærker? Skal vi evt op i 24v eller hvordan? Vi er friske nok på at tage et batteri mere med, hvis det er det der kræver.

Link to comment
Share on other sites

En fin løsning kan også være en tk2050 med 12 til 24v converter. Kan gøres for 300kr i alt fra Kina ish (hvis man husker st skrive de skal skrive prisen til at være under 80 så den glider gennem tolden uden bøvl). Så får i lidt mere power. Pioneer forstærkeren er self bedre, men også dyrere

Link to comment
Share on other sites

Hvis det var mig, ville jeg gøre som følger. Jeg ikke hørt forstærkeren selv, men mon ikke kvaliteten er fornuftig. Køb denne: http://festivalanlaeg.dk/showthread.php?1180-Bilforst%E6rker-der-endegyldigt-for%E6lder-TK2050erne Kør den brokoblet til to kanaler, så har i godt med power til jeres to højttalere. Husk ekstra strøm ift. det i havde med sidst. Næste år, når i vil have det endnu vildere, så bygger i en sub og kører forstærkeren brokoblet til tre kanaler. Herinde er folk vilde med Cubo 15. Jeg har selv bygget en MTH-30 tidligere. Den er også ganske fin, men knap så attraktiv længere, da enheden er steget til næste det dobbelte. Næste år igen, når det skal være endnu endnu vildere, så køber i to topkasser mere. Køre forstærkeren brokoblet til to kanaler, samt køber en monoblok til subwooferen. Næste, næste år igen bygger i flere subwoofere. Osv. Osv. :) Edit: Der var jeg vist lige sløv nok på tasterne :)

Link to comment
Share on other sites

En fin løsning kan også være en tk2050 med 12 til 24v converter. Kan gøres for 300kr i alt fra Kina ish (hvis man husker st skrive de skal skrive prisen til at være under 80 så den glider gennem tolden uden bøvl). Så får i lidt mere power. Pioneer forstærkeren er self bedre' date=' men også dyrere[/quote'] Kan man virkelig få dem til at gøre det? Jeg har nemlig overvejet at bestille en TA2020 hjem fra Kina gennem eBay.
Link to comment
Share on other sites

Så længe det giver mening er der intet forkert i at værdisætte forsendelse og varepris for sig. De fleste varer på ebay/aliexpress er angivet som fri forsendelse fordi forsendelsen sker i bundter og ikke er direkte så prisen varierer men er virkelig lav for dem fordi de sender rigtigt mange varer. Man kan altid værdisætte forsendelsen til hvad du skulle betale for en tilsvarende løsning og fratrække det fra vareværdien når man skal svare told. Desværre er det sådan at det er afsenderen ikke modtageren der skal lave denne værdisættelse som Told og Skat går ud fra, så det er derfor at man skal bede dem om at sætte værdien af varene til det man kan kalde det faktiske niveau, altså samlet pris - hvad det ville koste for dig at få ét stk forsendt. Det kan faktisk godt give en negativ varepris men den æder Told og Skat nok ikke.

Link to comment
Share on other sites

Så længe det giver mening er der intet forkert i at værdisætte forsendelse og varepris for sig. De fleste varer på ebay/aliexpress er angivet som fri forsendelse fordi forsendelsen sker i bundter og ikke er direkte så prisen varierer men er virkelig lav for dem fordi de sender rigtigt mange varer. Man kan altid værdisætte forsendelsen til hvad du skulle betale for en tilsvarende løsning og fratrække det fra vareværdien når man skal svare told. Desværre er det sådan at det er afsenderen ikke modtageren der skal lave denne værdisættelse som Told og Skat går ud fra' date=' så det er derfor at man skal bede dem om at sætte værdien af varene til det man kan kalde det faktiske niveau, altså samlet pris - hvad det ville koste for dig at få ét stk forsendt. Det kan faktisk godt give en negativ varepris men den æder Told og Skat nok ikke.[/quote'] Er det lovmæssigt i den grønne zone eller er det en gråzone? Altså kan sælger godt lade det et stykke elektronik med originalpris på 500 kr og gratis fragt til at have en værdi på 80 kr og 420 i fragt?
Link to comment
Share on other sites

Er det lovmæssigt i den grønne zone eller er det en gråzone? Altså kan sælger godt lade det et stykke elektronik med originalpris på 500 kr og gratis fragt til at have en værdi på 80 kr og 420 i fragt?
Første sætning "Så længe det giver mening...", ellers skal Told og Skat nok fortælle dig det ;) Hvis du læser hvad jeg skriver er det indlysende at det ikke er en gråzone når man bruger denne fremgangsmåde. Hvis du værdisætter fragten højere end du selv ville kunne købe denne service for er du i ond tro, og så falder hammeren.
Link to comment
Share on other sites

Første sætning "Så længe det giver mening...", ellers skal Told og Skat nok fortælle dig det ;) Hvis du læser hvad jeg skriver er det indlysende at det ikke er en gråzone når man bruger denne fremgangsmåde. Hvis du værdisætter fragten højere end du selv ville kunne købe denne service for er du i ond tro, og så falder hammeren.
Men som forbruger har jeg jo ingen idé om hvor meget det skulle koste originalt. Er det i god tro at betale 12$ for en soundcontroller og 15$ i fragt?
Link to comment
Share on other sites

Okay - Jeg havde selv en TK2050 i tankerne men tænkte jeg ville høre her først, da der jo sikkert var sket noget på området. Det lyder spændende med den der pioneer, nu har jeg ikke så meget styr på tallene, jeg er bare ham i campen, der kan forbinde ledningerne. Sidste år havde vi jo en ta2020 forstærker på. (http://canopysound.dk/da/indeed-ta2020) som jeg kan læse mig til har leveret 12 W på hver af de højtalere vi har haft med - korrekt? :-) Jeg er lidt interesseret i at høre, hvor meget "mere" jeg kan regne med mht. lydniveau (kvalitet) hvis jeg skifter til pioneeren i år? Hvor mange watt vil de så levere? Det er lidt vigtigt i forhold til at sælge ideen til resten af campen :-) Hvordan med strømforbrug? Jeg kan ikke lige se det, men går ud fra den er 12v? Sidste år kørte vi jo også 12v og havde et enkelt af disse med http://www.marinetorvet.dk/visprodukt.asp?ProduktID=1129 der mere eller mindre holdt hele ugen ud, hvad skal jeg regne med på den front, hvis jeg skifter til pioneer? Hvor meget mere bruger den i forhold til det vi havde sidste år? Det var lige en del spørgsmål, håber der er en der gider at kigge på det, vi er ikke så erfarne indenfor det med anlæg, men vi vil så gerne have noget ordenligt med :-) Tak

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja okay, jeg har kigget i tråden igen ... Men har alligevel et par rookie spørgsmål. Jeg kan set at den brokoblet vil levere 300w ved 4 ohm, nu er mine højtalere jo så 8 ohm vil det sige 150w til hver? samtidig er jeg lidt i tvivl om hvor stor en sikring jeg skal have på, og om der skal en enhed ind mellem ipod/iphone og forstærkeren? Sidste år da vi havde en TA2020 kørte vi bare direkte i forstærker, men jeg kan ikke umiddelbart se en volume kontroller på GM-D8604'eren - hvis ja, er der så et fornuftigt forslag til hvad der skal smides ind i mellem? :) God Søndag

Link to comment
Share on other sites

Nu skal man aldrig køre fuld volumen fra ipods (eller nogensomhelst telefon/afspiller). Det lyder forfærdeligt. Ca. 80-85% er der hvor ipod'en når sit max udgangsniveau uden forvrængning. På min egen ipod er det ved 20-21 ud af 24. Alt over lyder jammerligt.

Link to comment
Share on other sites

@Saturnus ville din anbefaling så være at køre max (tæt på max) på forstærkeren konstant, og så justere lydstyrken igennem kilden (iphone) ? I så fald på virker det ikke strømforbruget i forstærkeren unødvendigt, hvis den altid er på max, hvis man fx ikke skal spille højt? Jeg synes at have hørt at det er bedre at spille højt fra kilden, og så regulere det igennem forstærkeren?

Link to comment
Share on other sites

Det er umuligt at lave faste regler, da det varierer meget fra afspiller til afspiller og telefon til telefon. Mange af os kører helt uden volumenkontrol på forstærkerne. De kører altid på maks. Hvordan finder man så det rigtige niveau? Man lytter sig frem. Det kommer nemlig også an på, hvilken sang man hører. Spiller du sange med meget og dyb bas, vil du sandsynligvis hurtigere udfordre forstærkeren, end hvis du hører en smuk sang med Enya. Faktisk er det det, jeg synes er den største udfordring ved, at andre skal bruge ens anlæg. Det er vitterligt ikke særligt svært at høre, om musikken forvrænger. Det er ikke altid super nemt, hvis man står oppe i en vogn der spiller væk fra en selv, men så kan man evt. teste i forvejen eller imens man spiller, ved lige at daffe ud og høre ad. Problemet er bare, at folk tit slet ikke hører efter, men bare smider lortet på fuld hammer - også selvom de sidste 10-20% reelt ikke giver højere volumen, men blot mere forvrængning. Sagt på en anden måde; hvis Call Me Maybe pludselig lyder som et nummer fra Skrillex, skal man nok lige vurdere, om man ikke bør skrue en smule ned. Så, hvordan lyder det egentlig, når musikken forvrænger? Well, når først man lægger mærke til det, er det i hvert fald svært at holde ud efterfølgende, hvis det ikke er med vilje. Men lad os tage et eksempel. Ofte bruger man i rockmusik bevidst teknikken med at skrue for højt op for indgangssignalet til guitarforstærkeren, så den forvrænger. Det giver den lidt mere rå lyd, som gør, at en guitar ikke rigtigt lyder som en guitar længere. Lad os tage et eksempel. Læg mærke til guitarens lyd i begge disse videoer. I den første kører han med en "clean" lyd på guitaren, dvs. at den ikke forvrænger. I den anden kører han med distortion ved at have skruet for højt op for indgangssignalet til forstærkeren, enten med vilje for at få netop den lyd, eller fordi de spiller live og derfor måske har brug for at skrue op til 11:

Begge dele giver i denne sammenhæng god mening, da det kun er guitaren det påvirker. Men forestil jer, at den effekt guitaren har i #2 pludselig var på HELE lyden. Det lyder ikke særligt rart.
Link to comment
Share on other sites

Tak. Det er et meget fint eksempel - Men bare så jeg har forstået dig ret, vil du så stadig sætte forstærkeren på max (eller næsten?) og så styre volumen på kilden, og også regulere den på kilden i forhold til forvrænget / clean ? Hvis vi nu tager udgangspunkt i mit setup, ville du så undlade en volumekontrol, og bare køre kilden direkte i forstærkeren? Brokoble forstærkerens 4 kanaler til 2*200w og forbinde dem med disse to vi har i forvejen? http://www.4sound.dk/shop/pa-hoejttalere-passive/behringer/b215xl-eurolive.html og så ellers bare spille? :-)

Link to comment
Share on other sites

Det skal nok lige siges, at det her ikke lige er mit speciale, men jeg håber, at bedrevidende vil rydde op i det, hvis det er helt ved siden af. :) Det bliver et lidt længere indlæg, da vi ellers risikerer at folk senere kommer forbi denne tråd og tænker "hey, forstærkere, de skal bare stå på max - så justerer man bare på afspilleren". Det kan man gøre, men man skal tænke sig grundigt om. Jeg ved godt, at I gerne vil have et konkret svar, men det findes bare ikke rigtigt. Det afhænger meget af ens setup. Problemet er, at folk der producerer forstærkere ikke ved, hvilke højttalere du vil slutte til den. Omvendt ved folk der producerer højttalere heller ikke, hvilken forstærker du vil slutte til disse. Det er op til dig at holde styr på, om de passer sammen og hvilke forbehold man skal tage sig. Det er bl.a. også derfor, at der er langt større chance for at brænde et hjemmelavet anlæg af, end der er for at brænde en JVC-boomblaster af. JVC ved jo godt, hvad der er kombineret og kan justere derefter, inden den bliver solgt. Der er en del ting, man skal tænke over - også inden man bare sætter forstærkeren på max. Hvis forstærkeren kan yde mere end højttalerne kan holde til, er det noget af en risikabel affære at satse på, at folk selv kan finde ud af at holde lydstyrken lavt nok til ikke at sprænge højttalerne. Der kommer altid en Fede-Dorit og tænker "jeg vil gerne have det max" og skruer helt op, uden at lytte undervejs. Det er ikke mere end et år eller to siden, at det rent faktisk skete på en af de officielle scener på Roskilde, hvor højttalerne røg. I sådanne tilfælde ville jeg derfor nok låse forstærkeren helt inde i anlægget på en indstilling, som man ved, at højttalerne kan holde til. Men nu kommer der jo så endnu et problem. Lad os sige, at du har fået det hele på plads. Forstærkeren er justeret ned til et sikkert niveau og låst inde. Problemet er bare, at du har justeret efter din iPod, som i sig selv har et relativt lavt output. Pludselig kommer Fede-Dorit forbi med sin mobiltelefon, som har væsentligt højere output end din iPod, slutter den til og spiller max. Da din forstærker egentlig bare er skruet ned, kan den jo sagtens spille højere, hvilket den nu vil gøre, når den får et kraftigere input. Og pludselig spiller dit anlæg nu højere, end du havde regnet med, at det kunne. Man må håbe, at højttalerne stadig kan følge med. Det er et evigt problem, som I aldrig vil slippe af med, hvis andre skal bruge jeres anlæg. Husk på, at andre folk INTET fatter af alt det her og bare slutter til og spiller max. Ikke nok med det, men om så det lyder som en olietanker på vej ned ad Strøget, opfatter de ikke at der er noget galt, før basenhederne helt står af. Tro mig, jeg har stået for lyden i en kollegiebar og det endte med, at vi til sidst bare smed en compressor(limiter) på, der i sidste ende skar signalet af ved en vis styrke, ligegyldigt hvad folk sluttede til og hvor højt de spillede. Hvis man skruede helt vildt højt op lød det selvfølgelig som en MP3-fil på 64 kbps, men det måtte de jo så selv om. En sådan løsning er dog nok ikke praktisk i små festivalanlæg. Ved ikke, om en MiniDSP måske kan klare den slags? Det burde den vel egentlig kunne? Dog skal det nok nævnes, at det for folk som os ikke lige så ofte vil være et stort problem, da konceptet bag de fleste anlæg herinde er at bruge en klasse-D forstærker, der ikke afgiver specielt mange Watt, men til gengæld bruger PA-højttalere med høj følsomhed per watt og samtidig er bygget til at få pænt mange tæsk, da de som sagt er lavet til PA. Fx er enhederne i min rygsæk vurderet til henholdsvis 100 W og 300 W (tror jeg nok) og derfor vil min TA2020, der max kan levere 25 W, nok næppe have en chance for at futte skidtet af, ligegyldigt hvad folk finder på. Det bedste råd man kan give er derfor nok at læse specifikationerne på det man køber og vurdere, hvor stor risikoen er. Jo større forstærkeren er, jo mere skal man tænke over det. Jo færre Watt ens højttalere er vurderet til, jo mere skal man tænke over det. Det er generelt ikke et problem vi har været vant til at se, fordi TA2020 og TK2050 holder sig på omkring 25-50W max og de fleste højttalere kan holde til en del mere end dette. Men når vi når op på 200 W som den brokoblede Pioneer giver, skal man til at vurdere tingene. Det er ikke for at afskrække folk fra at prøve ting af, men bare for at sikre, at folk lige tænker sig om, så de ikke knalder for flere tusinde kr. højttalere af. Når det er sagt, så tror jeg godt det kan fungere, da højttalerne kan tage 250 W ved de 8 ohm. Ellers plejer Saturnus også at være flink lige at give en heads up. Vil I kunne køre forstærkeren på max som standard? Det tør jeg ikke svare på. Med mit setup har det endnu ikke givet problemer, at folk fx kobler afspillere til og fra, imens anlægget er tændt, selvom det selvfølgelig aldrig kan anbefales. Det er dog ret svært at forhindre på mindre anlæg på Roskilde, som andre også skal bruge. Jeg ved ikke, om det vil være noget andet med så meget større en forstærker. Det er der nok andre, der kan svare på. :)

Link to comment
Share on other sites

Det skal nok lige siges, at det her ikke lige er mit speciale, men jeg håber, at bedrevidende vil rydde op i det, hvis det er helt ved siden af. :) Det bliver et lidt længere indlæg, da vi ellers risikerer at folk senere kommer forbi denne tråd og tænker "hey, forstærkere, de skal bare stå på max - så justerer man bare på afspilleren". Det kan man gøre, men man skal tænke sig grundigt om. Jeg ved godt, at I gerne vil have et konkret svar, men det findes bare ikke rigtigt. Det afhænger meget af ens setup. Problemet er, at folk der producerer forstærkere ikke ved, hvilke højttalere du vil slutte til den. Omvendt ved folk der producerer højttalere heller ikke, hvilken forstærker du vil slutte til disse. Det er op til dig at holde styr på, om de passer sammen og hvilke forbehold man skal tage sig. Det er bl.a. også derfor, at der er langt større chance for at brænde et hjemmelavet anlæg af, end der er for at brænde en JVC-boomblaster af. JVC ved jo godt, hvad der er kombineret og kan justere derefter, inden den bliver solgt. Der er en del ting, man skal tænke over - også inden man bare sætter forstærkeren på max. Hvis forstærkeren kan yde mere end højttalerne kan holde til, er det noget af en risikabel affære at satse på, at folk selv kan finde ud af at holde lydstyrken lavt nok til ikke at sprænge højttalerne. Der kommer altid en Fede-Dorit og tænker "jeg vil gerne have det max" og skruer helt op, uden at lytte undervejs. Det er ikke mere end et år eller to siden, at det rent faktisk skete på en af de officielle scener på Roskilde, hvor højttalerne røg. I sådanne tilfælde ville jeg derfor nok låse forstærkeren helt inde i anlægget på en indstilling, som man ved, at højttalerne kan holde til. Men nu kommer der jo så endnu et problem. Lad os sige, at du har fået det hele på plads. Forstærkeren er justeret ned til et sikkert niveau og låst inde. Problemet er bare, at du har justeret efter din iPod, som i sig selv har et relativt lavt output. Pludselig kommer Fede-Dorit forbi med sin mobiltelefon, som har væsentligt højere output end din iPod, slutter den til og spiller max. Da din forstærker egentlig bare er skruet ned, kan den jo sagtens spille højere, hvilket den nu vil gøre, når den får et kraftigere input. Og pludselig spiller dit anlæg nu højere, end du havde regnet med, at det kunne. Man må håbe, at højttalerne stadig kan følge med. Det er et evigt problem, som I aldrig vil slippe af med, hvis andre skal bruge jeres anlæg. Husk på, at andre folk INTET fatter af alt det her og bare slutter til og spiller max. Ikke nok med det, men om så det lyder som en olietanker på vej ned ad Strøget, opfatter de ikke at der er noget galt, før basenhederne helt står af. Tro mig, jeg har stået for lyden i en kollegiebar og det endte med, at vi til sidst bare smed en compressor(limiter) på, der i sidste ende skar signalet af ved en vis styrke, ligegyldigt hvad folk sluttede til og hvor højt de spillede. Hvis man skruede helt vildt højt op lød det selvfølgelig som en MP3-fil på 64 kbps, men det måtte de jo så selv om. En sådan løsning er dog nok ikke praktisk i små festivalanlæg. Ved ikke, om en MiniDSP måske kan klare den slags? Det burde den vel egentlig kunne? Dog skal det nok nævnes, at det for folk som os ikke lige så ofte vil være et stort problem, da konceptet bag de fleste anlæg herinde er at bruge en klasse-D forstærker, der ikke afgiver specielt mange Watt, men til gengæld bruger PA-højttalere med høj følsomhed per watt og samtidig er bygget til at få pænt mange tæsk, da de som sagt er lavet til PA. Fx er enhederne i min rygsæk vurderet til henholdsvis 100 W og 300 W (tror jeg nok) og derfor vil min TA2020, der max kan levere 25 W, nok næppe have en chance for at futte skidtet af, ligegyldigt hvad folk finder på. Det bedste råd man kan give er derfor nok at læse specifikationerne på det man køber og vurdere, hvor stor risikoen er. Jo større forstærkeren er, jo mere skal man tænke over det. Jo færre Watt ens højttalere er vurderet til, jo mere skal man tænke over det. Det er generelt ikke et problem vi har været vant til at se, fordi TA2020 og TK2050 holder sig på omkring 25-50W max og de fleste højttalere kan holde til en del mere end dette. Men når vi når op på 200 W som den brokoblede Pioneer giver, skal man til at vurdere tingene. Det er ikke for at afskrække folk fra at prøve ting af, men bare for at sikre, at folk lige tænker sig om, så de ikke knalder for flere tusinde kr. højttalere af. Når det er sagt, så tror jeg godt det kan fungere, da højttalerne kan tage 250 W ved de 8 ohm. Ellers plejer Saturnus også at være flink lige at give en heads up. Vil I kunne køre forstærkeren på max som standard? Det tør jeg ikke svare på. Med mit setup har det endnu ikke givet problemer, at folk fx kobler afspillere til og fra, imens anlægget er tændt, selvom det selvfølgelig aldrig kan anbefales. Det er dog ret svært at forhindre på mindre anlæg på Roskilde, som andre også skal bruge. Jeg ved ikke, om det vil være noget andet med så meget større en forstærker. Det er der nok andre, der kan svare på. :)
Super godt skrevet - må lige få det her ind i nyttige tråde :) Vil gerne lige slå et slag for cAMP her, som har et delay i sin DSP der gør at den kan justere input sensivitien afhængig af enheden for at undgå distortion. Her er specifikationen på denne feature:
1Vrms into the amp drives the DSP ADC at full scale. 500mVrms into the amp is the level where the actual class D amp will be driven to its rails with the DC/DC (voltage conversion) maxed out. If you drive more than 500mVrms into the card (but less than 1Vrms), it will reduce the gain to keep the amplifier from clipping. at this point, the LED will be blinking an "amp is maxed out, gain is reduced" color, but if you continue to increase the input audio level, and you exceed 1Vrms, the DSP's ADC will clip. At this point the audio's ruined and there's not much we can do about it. So the system will sound awful, and the LED will be blinking an "overdriven input" color.
Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret, og fordi du vil bruge så meget tid på det :-) Jeg tænkte at højtalerne godt ville kunne klare det, i og med at de netop var 250w. Men kan forstærkeren godt levere mere end de 200w, siden der er risiko for det kunne blive et problem? Og om ik andet, kunne man så ikke have forstærkeren på måske 80% for at imødekomme problemet? Eller måske sætte en iPhone/iPod til og så skrue så højt op på den som man nu synes er max, og så indstille forstærkeren mens den spiller på max? :-) Et lille tillægsspørgsmål, kan man sige noget om hvor meget højere anlægget vil spille i år, jeg ved godt det ikke kan siges præcist, men sammenlignet med at vi sidste år kørte en TA2020, som jo så har leveret 2*12 Watt til de samme højtalere, hvor vi nu får mulighed for 2*200w? Har jeg forstået dette rigtigt: Jeg har læst at forstærkeren brokoblet bruger 4,4 Ampere på max, vil det sige at den benytter 52,8 Watt (12*4,4) ved maks, som så er ved 4 Ohm, og det vil svare til omkring halvdelen (26,8 watt) i mine højtalere der er 8 ohm ? Det er mest i forhold til at regne spilletid ud i batteriberegneren :-)

Link to comment
Share on other sites

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Festivalanlaeg.dk bruger egne cookies samt cookies fra tredjepart til statistik, indholdsoptimering, præferencer og målrettet indhold fra Festivalanlaeg.dk. Tredjepart kan anvende cookies til målrettet markedsføring. Ved at klikke "I Accept" giver du dit samtykke. Læs mere om Festivalanlaeg.dk's We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..