Jump to content
Festivalanlæg dk

Boominator byg

Stupidooo
 Share

Recommended Posts

Så kommer der lige lidt billeder løbende fra mig og min vens projekt! :-) De store huller er skåret med en 'kanin pik' også kaldet en stiksav og jeg vil råde jer til at skære i nogle andre plader først og få lidt føling med den, da man sagtens kan skærme omkring 95% rundt med en kaninpik. i skal bare holde godt fast på toppen af den, selv lade den 'arbejde' sig frem også ellers bare skubbe/dreje med den anden hånd stille og roligt rundt, så klingen følger cirklen! Og til tweeterne er der bare boret med 78mm kopbor. Ledningsnettet er loddet lidt hist og der og jeg ser ingen problemer foreløbigt! :-)

Ellers så brug skethup-filen og mål op. Så har du alle de mål, du kunne drømme om ;) EDIT: Og husk, at hullerne ikke nødvendigvis SKAL være 68mm - de kan være alt fra 63 til 76, bare du sørger for at centrere dem som originalt.

Der kommer lige et spørgsmål ang. bracerene! Hvis vi nu tager den bracer der skal sidde i venstre side altså med 'hakket' ind som vist i canopy guiden (se vedhæftet billede) - Selve hakket ind er 9,2 langt og de 3 mål, altså træet over hakket ind er 9,2 selve hullet er 9,2 og træet nedenunder er 9,2. Det skal siges jeg IKKE har skåret endnu, har kun tegnet op og ville gerne være helt sikker. Derefter kan jeg se at det første hul lige over hakket ind sidder en del tættere på kanten end det hul der sidder tættest på elektronikrummet/midterrummet. Kan jeg få nogle præcis mål jeg kan forstå? :D Har et kopbord med en diameter på de 67mm som er anbefalet. er bare lidt i tvivl om hvor de præcis skal sidde?

Det hele er faktisk meget symmetrisk bygget op - det er korrekt at det firkantede hul til håndtagene/portene er 9,2x9,2. Dette passer med at panelet er inddelt i 3.-dele i højden, da 27,6 (totalhøjden) divideret med 3 = 9,2. Den øverste tredjedel af centerbracen skal så have 4 huller siddende, hvor de er centreret i midten af denne tredjedel. 9,2/2 = 4,6cm, altså 46mm som angivet på tegningen. De sidder så med præcist 92mm mellemrum :) Håber det, sammen med min grove tegning, giver mening! [ATTACH=CONFIG]567[/ATTACH]

Der kommer lidt flere billeder! Hvad der er gjort her at vi vil trække LED lys rundt om hver af de 4 woofere... Da vi gerne ville have lys på og jeg blev enig med min ven om det ville være klart fedest rundt om højttaleren! Så vi har filet 2 små baner så LED ledningen kan komme ind i kassen igen uden at gitteret ikke sidder 100% som hvis den ikke var der. Der mangler stadig at files lidt på de viste billeder, men havde lige tid til at smide dem op nu. Så sådan blev det. Vi er med på det skal være 100% tæt kabinet og har tænkt os at trække den igennem midterrummet også ind i den anden del. Vi syntes selv det er lidt genialt, da vi så bare kan sætte LED lyset på white hvis vi lige skal rodde med et eller andet en mørk aften! :) I skriver bare hvis i har råd eller andre ting vi skal være opmærksomme på, nu når vi har afviget lidt fra standardkassen! :-)

Jeg foreslår at I cutter LED-båndet et passende sted (se billedet) og lodder ledninger på - hertil kan I købe noget RGB-kabel, der har de 4 ledere sammen, så det er let - således at det kun er den tynde ledning, der skal løbe ind under gitteret og videre gennem kabinettet til en lyscontroller e.l. i elektronikrummet. [ATTACH=CONFIG]607[/ATTACH]

Istedet for at i har led-lys inde i hvert lukket kabinet så kan i nøjes med bare at have ledninger, det bliver et bedre resultat synsmæssigt og i sparer jo også strømmen fra den halve meter diodebånd der bare lyser i en lukket kasse. Det smarte ved diodebånd er jo netop at man kan klippe det af i passende længder og selv lodde sine ledninger fast på :)

Udskæringen er 220mmØ. Det giver 691mm indvendigt. Et LED bånd kan normalt skæres ved hver 100mm med enten 3 eller 6 LEDs i hver sektion. Så det passer jo meget godt med 7 sektioner til hver udskæring og 2800mm LED bånd ialt. At trække ledninger er langt at foretrække som sagt ovenfor.

Eiser? tror jeg er med på hvad det er' date=' men er ikke helt sikker.. har du nogle links? :)[/quote'] Det, William og Saturnus også skriver; at du kun har LED-bånd rundt om wooferen, og ledninger løbende ind under gitteret og gennem kabinettet :)

• 3 weeks later...

NY UPDATE 17/5!!!! - Jeg valgte og trodse jeres råd om at trække 4 pins ledninger under hver af de 4 woofere og file en smal rille det kunne ligge i og der er 100% ingen utæt hedder. Vi limede så de 4 LED kæder rundt i hver af de 4 huller med dette fantastiske epoxy lim, for nøj hvor er det dog stærkt både brugs og prismæssigt :D Vi samlede kassen løst og samlede lige hurtigt ledningen og holdte kassen samen med skruetvingere så vi lige hurtigt kunne høre det! der kommer en lille video om lidt fra min fb profil! :-)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.