Jump to content
Festivalanlæg dk

amperemeter - hvordan er det nu liiiige jeg gør det

chillerpalm
 Share

Recommended Posts

hej jeg har købt et amperemeter fra holland: http://www.ebay.co.uk/itm/1072A-Blue-LED-Digital-Ammeter-AMP-Mini-Current-Panel-Meter-DC-0-9-99A-/171133065452?pt=LH_DefaultDomain_146&hash=item27d85358ec kostede mig kun 61kr med forsendelse, har allerede et voltmeter af samme type. købte den kun fordi det kunne være meget sjovt at se hvor meget man bruge af strøm :-D jeg skal have 2 stk solceller og laderegulator, et cigarstik og har en Ta2020 med 2 stk behringer 212xl. jeg kan sku bare ikke helt gennemskue hvordan jeg lige gør det... har prøvet at kigge lednings diagrammer på nettet, men jeg er ikke blevet særligt meget klogere.. help anyone? :-D

Hvad vil du måle? Hvor meget strøm din AMP bruger, eller hvor meget dine solceller giver? Det meste er egentligt givet ud fra diagrammet på ebay. Læg her mærke til at et amperemeter skal sidde I SERIE med den kilde, du ønsker at måle på. Desuden skal amperemeteret KØRE PÅ EN ANDEN SPÆNDING end den, kilden kører på. På tegningen er vist en voltage converter. Du kan også bare plugge et 9v batteri på, det er i hvert fald min plan. Læg også mærke til, at du skal anvende de tykke ledninger i serieforbindelsen, da der her potentielt løber den største strøm. [ATTACH=CONFIG]568[/ATTACH]

tænkter det nok skal være på solcellerne :-D ville ellers være lækkert til kunne skifte mellem solcellerne og hvad cigarstikket og ta2020'eren bruger :-) (lidt dumt jeg ikke så diagrammet på ebay til at starte med) laver lige et diagram og ligger ind på et tidspunkt for at se om jeg gør det ordenligt :-D

Du sætter bare amperemeteret på nøjagtig som sikringen sidder. Et amperemeter skal altid sidde i serie :)
Det amperemeter han havde købt var et digitalt. Det skulle derfor have en separat strømkilde som var en anden spænding end det, det målte.

ahhh, viste heller ikke det der med den separate strømforsyning da jeg købte den.. det er bare fordi jeg har et voltmeter helt magen til :-D så sætter jeg bare den tykke ledning på + på batteriet og + på solcelleindgangen, for at måle hvor mange aH de producere? og de tynde skal bare forbindes til batteriet pga den også selv skal have strøm? :-D

Hvad vil du måle? Hvor meget strøm din AMP bruger, eller hvor meget dine solceller giver? Det meste er egentligt givet ud fra diagrammet på ebay. Læg her mærke til at et amperemeter skal sidde I SERIE med den kilde, du ønsker at måle på. Desuden skal amperemeteret KØRE PÅ EN ANDEN SPÆNDING end den, kilden kører på. På tegningen er vist en voltage converter. Du kan også bare plugge et 9v batteri på, det er i hvert fald min plan. Læg også mærke til, at du skal anvende de tykke ledninger i serieforbindelsen, da der her potentielt løber den største strøm. [ATTACH=CONFIG]568[/ATTACH]
Gør det som Eiser siger :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.