Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp til Maxamp

mrtnrsmssn
 Share

Recommended Posts

Hej. Jeg er netop blevet (nogenlunde) færdig med min Boominator, og pt. sidder der en forstærker i fra Muse. Der er dog det problem med den at den ikke kan spille fra min MacBook Air, muligvis fordi de har skruet højt på input gainet på den, der er i hvert fald distortion allerede ved 10% volume. Derfor tænkte jeg at skifte den ud med en MaxAmp inden festivalen starter, det er dog det problem at der lige nu er et hul på 86*40mm i fronten på mit anlæg, hvor den gamle forstærker sad. Er der nogen der har en god ide til hvordan man kan tilpasse det til en MaxAmp? Muligvis en form for aluminiums front med volume pot a la fronten på min muse forstærker? Og udover det, hvad for en kasse kan man bruge til sådan en forstærker i det hele taget? Gode ideer og råd er mere end velkomne

Noget som det her? Hvilket erstatter alle huller til indgange/udgange/volumenkontrol/osv 8705BLK_1-370x370.jpg
Altså så sådan en blev monteret foran hvor forstærkeren sad før? Det kunne være en idé ja. Så kan man vel lave huller I den til volume pot osv, pisse irriterende at jeg først læste om MaxAmp dagen efter jeg havde skåret ud til Muse forstærkeren. Skal sådan en bare ned i en alu kasse af en art? Kan se canopy sælger dem med volume pot og minijack, går ud fra det er relativt nemt at montere sådan to

jeg har ihvertfald lige bestilt sådan en plade fra thomann.de: http://www.thomann.de/dk/adam_hall_8705b_schale.htm jeg sætter volumeknappen, jackstikket og en nøgleafbryder på :-D
Desværre er problemet for mit vedkommende bare at cutoutet til den er 65*115, og mit hul er 45*86, hvor 86 også er bredden på rummet i midten, men i teorien kunne jeg vel også bare skære et stykke aluminium i den størrelse og så skrue det ned i enten noget silikone eller noget akryl så det er nogenlunde vandtæt. Men har du også en slags kasse eller lignende til forstærkeren så? - Jeg har også sådan en nøgleafryder liggende, men da det kom til stykket turde jeg sku ikke sætte den på af frygt for pludselig at stå uden nøgle 3 dage inde i festivalen

Når jeg skruer ca. 1/6 op på min HP envy svare det til en iPhone.
Det kan godt være jeg lige må hjem og teste igen så, inden jeg splitter det ad. En anden grund til at jeg gerne vil prøve med en anden*forstærker er at den jeg har nu spiller helt op til max fra en iPhone med en fiio forforstærker, men fra min egen Samsung s4 mini er det ikke nær så højt, den har et helt udueligt output signal

Evt, så skær et stykke krydsfiner ud i samme størrelse som hullet (evt. en anelse mindre), og lim det sammen med epoxy. Dernæst spartler du det godt op af nogle omgange og maler (hvis dit anlæg ellers er malet), og så kan det nok ikke ses :) Er det ikke stærkt nok, så skru/lim en plade i træ/alu ind bagfra, hvis du har plads. Hvis du har en overfræser og er nogenlunde erfaren med den, kan du få det til at sidde sammen endnu bedre, men det kan vi tage, hvis det er tilfældet.

Evt, så skær et stykke krydsfiner ud i samme størrelse som hullet (evt. en anelse mindre), og lim det sammen med epoxy. Dernæst spartler du det godt op af nogle omgange og maler (hvis dit anlæg ellers er malet), og så kan det nok ikke ses :) Er det ikke stærkt nok, så skru/lim en plade i træ/alu ind bagfra, hvis du har plads. Hvis du har en overfræser og er nogenlunde erfaren med den, kan du få det til at sidde sammen endnu bedre, men det kan vi tage, hvis det er tilfældet.
Det er nok egentlig den bedste/nemmeste idé. Det eneste problem jeg så har ift. at skulle skifte den er at jeg ikke aner hvad man skal købe ind når forstærkeren jo kun er en printplade, skal den ikke monteres i en eller anden kasse? Og så skulle en evt. volume pot ell. lignende jo monteres i krydsfineret også?

Nu har jeg ikke selv erfaringer med maxamp'en, men den er ikke større end 55x62mm (ved dog ikke med højden), så du kan helt sikkert finde en alukasse, der passer til den :) Kig evt. her: http://www.hammondmfg.com/dwg.htm Mht. potmeter forstår jeg ikke behovet for det. Finder det meget nemmere kun at ændre volumen på musikkilden. Men hvis du meget gerne vil, kan der købes et digitalt potmeter til maxampen, hvilket er det optimale fremfor de almindelige, der følger med amps som din gamle.

Nu har jeg ikke selv erfaringer med maxamp'en, men den er ikke større end 55x62mm (ved dog ikke med højden), så du kan helt sikkert finde en alukasse, der passer til den :) Kig evt. her: http://www.hammondmfg.com/dwg.htm Mht. potmeter forstår jeg ikke behovet for det. Finder det meget nemmere kun at ændre volumen på musikkilden. Men hvis du meget gerne vil, kan der købes et digitalt potmeter til maxampen, hvilket er det optimale fremfor de almindelige, der følger med amps som din gamle.
Ved heller ikke hvorfor jeg så gerne vil have en volumepot på den. Du ville måske bare lukke hullet helt?. Det eneste jeg tænker er at hvis man i sin brændert sætter en telefon til hvor der er skruet helt op, kan man så ikke springe højtalerne? Altså hvis de går fra 0 til 100 bare sådan? Det kan også være mig der ingenting ved om højtalere.

God plan ;) Desuden vil alle fulde mennesker instinktivt reagere ved at skrue max op for volumenknappen når der er fest, så for at retfærdiggøre dens funktion burde du nærmere gemme den væk. Men som Saturnus skriver, kan du ikke brænde enhederne af med maxamp og tlf/ipod/mp3

Desuden vil alle fulde mennesker instinktivt reagere ved at skrue max op for volumenknappen når der er fest' date=' så for at retfærdiggøre dens funktion burde du nærmere gemme den væk.[/quote'] Jeg har selv i mange år tænkt "Det kan jeg godt styre og sørge for ikke sker". Men jeg har erfaret det er nær umuligt at styre hvem der piller ved hvad på anlægget når der først er kommet lidt indenbords og man samtidig prøver at have det sjovt også :D

Jeg har selv i mange år tænkt "Det kan jeg godt styre og sørge for ikke sker". Men jeg har erfaret det er nær umuligt at styre hvem der piller ved hvad på anlægget når der først er kommet lidt indenbords og man samtidig prøver at have det sjovt også :D
Ja. Det er derfor jeg altid har foreslået at bruge forstærkere uden volumenknap. :) Men hvis man absolut vil have en vlumenknap så er den måde det er implementeret på maxamp den helt rigtige. (Dem der har mødt mig et par gange på Roskilde ved hvorfor alt er designet komplet idiotsikkert på Boominatoren. hehehe.)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.