Jump to content
Festivalanlæg dk

Funktioner i det nye forum - Unread posts

Alfred
 Share

Recommended Posts

Der var en funktion i det gamle forum der hed "unread posts", som var noget mere opdateret end "latest posts" ude i højre side. Er den funktion her stadig? Jeg synes kun jeg kan finde den med seneste nye topics Er der mulighed for at ændre temaet som før? Det føles meget klinisk lige pt. :) Ellers lækkert

Der er "New Posts" i toppen - den gør det samme så vidt jeg kan se :smile: EDIT: Vores gamle tema fungerer ikke til version 5. Desuden er jeg også mest tilhænger af at bruge default themet, da jeg ved det er udviklet af de samme som laver vb (altså er det sikrere og hurtigere). Jeg kan altid justere dette tema med farver o.lign. - jeg er bare ikke så kreativ :smile:

Tjo, måske. Det eneste som vores nye chat ikke kan er at følge med mens man browser rundt på siden. Det synes jeg egentlig kan være en god ting, da man mere aktivt vælger om man vil være på chatten på denne måde. Men nu er siden jo primært bulletin board :) IRC har til gengæld mange andre fordele. Og så er der hele sikkerhedsrisikoen ved at modde sin installation som vi havde det før - der var en masse rogue-kode rundt omkring på den gamle installation, så jeg prøver så vidt muligt at holde mig fra plugins fremover, medmindre det er strengt nødvendigt (hvad jeg ikke føler chatten umiddelbart er).

Nej, det tror jeg heller ikke den vil. Det var heller aldrig rigtigt intentionen til at starte med. Men vi kan jo se på at justere funktionerne lidt hen ad vejen :cool: EDIT: Jeg holder f.eks. chat åben på en seperat fane, som jeg tjekker i ny og næ. Så hvis man har tålmodighed kan man godt bruge den som før. Svaret kommer bare ikke nødvendigvis med det samme :)

Som helhed er det også positivt :) Tror bare ik den vil blive brugt som før' date=' til de små hurtige spørgsmål som der ikke er nogen grund til at starte en tråd for.[/quote'] Det har aldrig været et forums styrke. Der er brug for noget nytænkning så man kombinerer et "tweet"-lignende panel med det traditionelle forum. Der findes nogle profesionelle løsninger på det men de koster penge og er heller ikke specielt gode.

Som det også blev skrevet øvre savner jeg godt nok et lidt mindre klinisk layout, er vild med den orange roskilde farve. Jeg afskyr virkelig det helt originale forumlayout :s

Viktor' date=' hvordan fungerer de der "comments"? Kommer de også op på "New topics"? Jeg kan godt se det smarte i det, men det kan også blive lidt rodet når der er diskussioner på flere "planer"[/quote'] Comment skal ses som en kommentar til et givent indlæg mere end et svar. Det er altså ikke meningen at diskussionen skal fortsætte derinde, men mere en måde man kunne skrive "Lige mine ord" eller ""se også dette link" eller lign. til en post. Giver det mening?

Jeg er helt vild med det nye orange/tis-gule tema. Det skal du have thumbs up for, Viktor! Dét med PM's er jeg dog ikke helt lige så vild med :frown:
Ja, kontrasterne står virkelig pænt i det :P PM's bliver løst snarest muligt! De er ikke væk, bare rolig :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.