Jump to content
Festivalanlæg dk

Cubo 15 vs titan 48 vs andre subs

frederikvoss1
 Share

Recommended Posts

Simpelt spørgsmål. Hvad vil i foreslå af woofere til 2 omnitop 212 drevet af en gm-d8604 forstærker. Subwooferne vil blive drevet af 2 bassface forstærkere (evt 3) har hørt en masse godt om både titan og cubo kabinetterne, men hvilket ville være at foretrække, og hvor mange for at toppene ikke render helt fra dem. Plads er ikke et problem på vores vogn. På forhånd tak, håber på gode input!

Eller en enkelt med Lab15? Jeg har dog haft glimrende erfaring med Titan39'erne og hvis du ikke vil spille helt ned omkring 20hz, så er de nok også et bedre valg (ved jeg dog ikke helt). Huske at strømforbruget stiger eksponentielt jo længere ned du spiller.

Hvor svære er titans at bygge? Det virker nemlig sådan forholdsvis simpelt, for skulle jo gerne kunne nå det inden festivalen - haha. Ville dog nok bygge 4 stk 48'ere i stedet for 39'erne. Så skulle de da også gerne kunne følge med omnitop'erne :)
Hvis du er i tvivl, så tror jeg næppe du når at bygge 4 stk Titan48 inden festivalen.. De er ikke så svære hvis du tager dig god tid - hvis du har travlt, så er de virkelig nemme at fucke op.. På Roskilde synes jeg ikke det giver mening at bygge T48 fremfor T39 - de fylder mere og den ekstra extension du får er ubrugelig udendørs.

Tiden må jeg jo i så fald bare finde. Du kender jo kabinetterne bedre end de fleste Phaedras, hvad ville du kombinere med de 2 omnitop 212? som sagt har vi 2 bassface forstærkere til subwooferne, og gider ikke står der hvor toppene render helt fra bunden :)

Tiden må jeg jo i så fald bare finde. Du kender jo kabinetterne bedre end de fleste Phaedras, hvad ville du kombinere med de 2 omnitop 212? som sagt har vi 2 bassface forstærkere til subwooferne, og gider ikke står der hvor toppene render helt fra bunden :)
hehe, du har allerede 2 x Omnitop212? Så skal du bruge 8 subs udendørs - for at de kan følge med dem :) Indendørs siger man 1:1 top-sub ratio - udendørs er det 1:2.. Når det er OT212 er det 1:4.. Hvis i vil have det vildeste, så byg så brede T48 i kan bære med Kappalite3015LF - det er der intet der slår til prisen - intet..

Vi kommer til at bygge 4 cuboer i stedet er det blevet til, muligvis med kappalite enheder hvis der bliver råd til det, eller bruger vi kappa pro 15LF. Det skal så siges at toppene får 100 watt hver, mens bundene vil få 375 watt hver. Vil dette give nogenlunde balance når bundene får så meget mere effekt?

Vi kommer til at bygge 4 cuboer i stedet er det blevet til, muligvis med kappalite enheder hvis der bliver råd til det, eller bruger vi kappa pro 15LF. Det skal så siges at toppene får 100 watt hver, mens bundene vil få 375 watt hver. Vil dette give nogenlunde balance når bundene får så meget mere effekt?
Ca. 4 gange mere effekt er normalt, ja.

Så saturnus - 4 cuboer med 4 gange så meget effekt vil matche de 2 OT 212? er det sådan det skal forstås? Så det vil komme til at blive godt med det setup?
Hvis det er 212'ere burde det nok være 8x for at matche helt men 4x er ok.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.