Jump to content
Festivalanlæg dk

Hjælp til strømforysyning af Lepai TP-2020A+

OkanG
 Share

Recommended Posts

Hej derude. Jeg står og skal lave et lille anlæg i anledning af Roskilde Festival i år, og har netop fået mit Lepai TP-2020A+ hjem. Noget jeg dog er i tvivl om, er hvilken strømforsyning jeg skal bruge, og om jeg overhovedet skal bruge et. Er det fint nok at jeg bare tilslutter forstærkeren et 12V bilbatteri direkte? Hvis ikke, hvordan tjekker jeg så om en strømforsyning er god nok? Hvad skal der fx stå i Input og Output og så videre. Hvis jeg skal bruge en strømforsyning, skal jeg alligevel ud og købe en ny, da den jeg fik med forstærkeren er et UK-stik (Hvad hedder det 240V?), og det kan derfor ikke bruges i et normalt stik alligevel. Vores idé var dog bare at skære den del af, og tilslutte forstærkeren 12V batteriet med polsko. Hvordan er det mest sikkert at gribe det an? Vil helst ikke brænde noget af, det er mit første festivalanlæg nogensinde :) På forhånd tak for hjælpen!

altså du skal altid have en sikring på + kablet, FØR alt andet:-D jeg bruger selv sådan en her: http://www.thansen.dk/bil/autoudstyr/hifi-og-dvd/hifi-montering/sikringer/sikringsholder-m.-kabel-t.-fladsikring/n1200267217/pn1223837469/ og jo ellers er det bare direkte på batteriet, det er forskelligt om det skal være kabelsko eller batteripol-sko, det kommer an på hvad der er på batteriet :-D kunne du ikke lige smide et link op på den der lepai forstærker? :-D

Forstærkeren skal have 12V og skal kunne trække minimum 4A fra dens strømforsyning - hvis du benytter et batteri er dette intet problem og du kan bare slutte den til batteriet direkte - husk dog en 5-10A sikring som det første efter +polen på batteriet. Vil du bruge den i haven hvor du har adgang til normal 230V så skal du bruge en converter/strømforsyning/adapter fra 230V til 12V ligesom dem der sidder bag næsten al elektronik :) der skal bare stå på den at den kan levere 4 ampere eller mere så er det fjong :)

altså du skal altid have en sikring på + kablet, FØR alt andet:-D jeg bruger selv sådan en her: http://www.thansen.dk/bil/autoudstyr/hifi-og-dvd/hifi-montering/sikringer/sikringsholder-m.-kabel-t.-fladsikring/n1200267217/pn1223837469/ og jo ellers er det bare direkte på batteriet, det er forskelligt om det skal være kabelsko eller batteripol-sko, det kommer an på hvad der er på batteriet :-D kunne du ikke lige smide et link op på den der lepai forstærker? :-D
Hah der var jeg lige 1 minut for langsom til at skrive :)

Tak for jeres hurtige svar! Der er tale om sølv-udgaven af denne: http://www.amazon.co.uk/LP-2020A-Lepai-Tripath-Class-T-Amplifier/dp/B00CDS4TRC/ref=sr_1_fkmr0_2?ie=UTF8&qid=1399378737&sr=8-2-fkmr0&keywords=lepai+tp-2020a%2B Jeg havde allerede tænkt mig at tage Thansen efter præcis samme som du har linket chillerpalm, og så med en 10A sikring, så det er i hvert fald på plads :) Men det var bare for at høre om selve strømforsyningen måske havde en funktion så hele skidtet ikke overopheder og/eller brænder sammen. Dejligt nemt at det bare er kablet der skal tilsluttes, så jeg skærer faktisk af der hvor strømforsyningen sidder? Så bliver kablet jo halveret, men det er vel også fint nok, mindre kabelrod i anlægget!

Yep, har forstået det nu. Vil bare gerne være HELT sikker, man kan aldrig være forsigtig når man har med elektricitet at gøre, efter min mening. Især fordi det er første gang jeg gør det, og jeg har ret høje forventninger (relativt til hvad det har kostet selvfølgelig) til dette anlæg, og vil gerne være det skal være perfekt! :cool:

Hvis det skal være perfekt så havde jeg virkelig valgt dog at købe en anden model end lepai'en. Det er en af de ringere modeller og samtidig er 250kr ret dyrt for den, du kan købe dén model billigere i danmark og MaxAmp'en fra Canopy Sound er bedre på alle punkter, men nu har du den og skal den bare udnyttes jo :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.