Jump to content
Festivalanlæg dk

Det elektroniske

Emilaxelsen
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg modtaget min Boominator-pakke fra Canopy. Jeg har dog lidt i tvivl om hvordan det elektroniske skal sammensættes.andet der hvor volume controleren skal sættes til forstærkeren, der kan jeg ikke sætte stikket til forstærkeren, eftersom der sidder en sort ting der hvor stikket skal sættes i. Skal jeg bare fjerne hive den ud?

Nu ved jeg godt jeg har skrevet det et par gange før i Boominator-tråden men jeg synes nu godt jeg kan gentage det fordi der er ikke rigitgt nogen jeg har set der har fulgt mit råd endnu. Når du samler forpladerne med hp10w og piezo på, så drej hp10w'eren så terminalerne vender mod piezoen og drej piezoen så terminalerne vender mod hp10w'en. Så lodder du simpelthen bare modstanden direkte mellem hp10w'erens og piezo'ens terminaler på den måde at plus jo sidder overfor minus så den skal sidde skråt. Før du gør dette skal du lige afgøre med dig selv hvad der skal være op og ned på begge frontplader for det nemmenste er at montere det så modstanden sidder fra den terminal der skal sidde øverst på piezoen til den der sidder nederst på hp10w'eren. Når man har loddet alle 4 modstande i tager man 4 ledningsstumper og lodder på skrå den anden vej, altså fra den terminal der sidder øverst på hp10w'eren til den termal der sidder nederst på piezoen. Når man så skal forbinde det til forstærkeren forbinder man højtalerkabelerne til de nederste terminaler på piezoen og hp10w'eren. Bemærk at plus og minus er omvendt overfor hinanden så tjek dette og indikér det på ledningen i begge ender hvad der er hvad. Jeg skal for god ordens skyld huske at sige at det er ligegyldigt om modstanden sidder mellem plus og plus, eller minus og minus. Hvis du har gjort som ovenstående så er den terminal på piezoen man forbinder til forstærkeren den med ledningsstumpen og IKKE den med modstanden. Hvis det sidste er tilfældet har du ikke gjort som ovenstående.

tak for hjælpen. er dog stadig ikke helt sikker på hvordan man får strøm til forstærkeren. Jeg går ud fra at det er den sorte og røde ledning som medfølger i canopys boominator pakke, men der passer enderne ikke ind i skrueterminalerne på forstærkeren? :)

Nu når vi snakker om det... Hvor stor er forskellen mellem at lodde og bruge kabelsko der sidder tæt/stramt? Vil det kunne høres?
lodningen vil altid være bedre selvfølgelig - der er en større kontaktflade. Ved ikke om det kan høres, men hvis vi sammenligner en god lodning med en dårlig kabelskosamling tror jeg sagtens det kan høres :)

tak for hjælpen. er dog stadig ikke helt sikker på hvordan man får strøm til forstærkeren. Jeg går ud fra at det er den sorte og røde ledning som medfølger i canopys boominator pakke, men der passer enderne ikke ind i skrueterminalerne på forstærkeren? :)
Hej Emil. Ved ikke lige hvad du mener med at enderne ikke passer ind? Hvis det er sikringsholderene så afisolere du bare noget af ledningen og så køre plus til plus og minus til minus mellem batteri og forstærker. Har du taget et grundigt kig på vores ledningsdiagram i boominator guiden?

Det jeg mener er, at i den ende af ledningen, som ikke skal sidde på batteriet, er der en rund metal-dims med hul i midten, som på igen måde passer ind i skrueterminalerne på forstærkerne. Skal jeg bare klippe den der runde metal-dims af og afisolere ledningen, så den passer ind? :)

Det jeg mener er, at i den ende af ledningen, som ikke skal sidde på batteriet, er der en rund metal-dims med hul i midten, som på igen måde passer ind i skrueterminalerne på forstærkerne. Skal jeg bare klippe den der runde metal-dims af og afisolere ledningen, så den passer ind? :)
Yes, den klipper du bare af. Den runde "dims" er smart hvis man har et batteri med med poler hvor du kan skrue møtrikker ned over (typisk større batterier).

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.