Jump to content
Festivalanlæg dk

Adgang til midterrum på Boominator

Drizzy
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen. Jeg er i gang med at bygge en Boominator og i den forbindelse søger jeg inspiration til, hvordan jeg får adgang til midterrummet på den smarteste måde. Har tænkt på at lave adgangen via toppen, men ved ikke hvordan jeg skal lave adgangen, hvis jeg gerne vil undgå at bore et hul i låget. Jeg håber på at der sidder nogle derude med en masse gode ideer/forslag! :-)

Har også overvejet at bruge den løsning som du foreslår Viktor. Problemet er bare hullet til midterrummet, hvorfra der kan løbe regn eller øl igennem. - Det skal lige siges, at grunden til at jeg gerne vil lave adgangen via toppen skyldes, at jeg har noget elektronik i midterrummet som jeg gerne vil have nogenlunde nem adgang til, uden at skulle vende hele kassen på hovedet.

Har også overvejet at bruge den løsning som du foreslår Viktor. Problemet er bare hullet til midterrummet' date=' hvorfra der kan løbe regn eller øl igennem. - Det skal lige siges, at grunden til at jeg gerne vil lave adgangen via toppen skyldes, at jeg har noget elektronik i midterrummet som jeg gerne vil have nogenlunde nem adgang til, uden at skulle vende hele kassen på hovedet.[/quote'] Så kan du evt. gøre ligesom jeg har gjort tidligere. 2 paneler; ét som passer ned i huillet til midterrum og ét som overlapper. Her brugte jeg magneter til at holde låget på plads og lagde en silikone kant i låget, som gjorde det nogenlunde vandafvisende:

Så kan du evt. gøre ligesom jeg har gjort tidligere. 2 paneler; ét som passer ned i huillet til midterrum og ét som overlapper. Her brugte jeg magneter til at holde låget på plads og lagde en silikone kant i låget, som gjorde det nogenlunde vandafvisende:
Det bliver du lige nød til at uddybe. Er det magneter a la dem her: http://eshop.silvan.dk/vare/pn-magnetlaas-hvid-4kg-pk-2stk, som du har brugt til at holde låget, der passer ned i midterrummet, på plads? Og hvordan har du fastgjort de to paneler? Og er der nogle særlig grund til at du har anvendt silikone? Ligger nemlig inde med noget tech7, som jeg tænker også kunne bruges til formålet.

Jeg lavede en low-tech løsning i min første boominator, hvor jeg satte nogle stopklodser i to af hjørnerne, og så bestod låget bare af en plade - for at åbne, skulle man så trykke der hvor der ikke var hjørner, og så sprang låget op - nem løsning, men der findes masser af andre (bedre) løsninger :)

Det bliver du lige nød til at uddybe. Er det magneter a la dem her: http://eshop.silvan.dk/vare/pn-magnetlaas-hvid-4kg-pk-2stk, som du har brugt til at holde låget, der passer ned i midterrummet, på plads? Og hvordan har du fastgjort de to paneler? Og er der nogle særlig grund til at du har anvendt silikone? Ligger nemlig inde med noget tech7, som jeg tænker også kunne bruges til formålet.
det var præcis sådan nogle jeg brugte - mulighederne er dog mange

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.