Jump to content
Festivalanlæg dk

Råd til hvor man skal ligge henne?

NickolajLarsen
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen Denne tråd er virkelig off-topic i forhold til festivalsanlæg, men det kunne være, der var et par garvede festivalsgængere her på siden, som kunne give et råd eller to. Vi leder nemlig lige nu efter et godt sted at lave vores camp til årets Roskilde Festival - sidste år lå vi i M og var meget tilfredse, men i år er der desværre ikke "almindelig" camp-område der. Har i nogen råd til, hvor vi kunne ligge? Vi vil gerne ligge i noget lignende M - altså et sted, hvor det ikke går helt så meget amok som i L og det skal selvfølgelig heller ikke være et stille-område. Vi har talt om P? Ville det passe til vores behov eller har i et andet bud? Håber i lige kan støde til med lidt idéer!

Vest:

• B: Steneren, men kort til C, skate og scenerne. Og man kan sove i fred.
  • C: Vild fest på vest. Dog ikke halvt så smadret, som festområderne på øst.
  • E (clean out loud): lidt ældre folk, der dog stadig fester udmærket til.
Øst:
  • G: Pænt meget fest og også lidt smadret, men ellers ret fedt område.
  • H: Lidt mere stille end G og spøjst at bo på en stejl bakke. Kan ikke anbefale bunden, når det regner. :D
  • J: Stillezone. Rent og pænt og kedeligt. Ingen høj larm efter 22. Dog mere hyggeligt, end jeg helst vil indrømme.
  • K: Burde være en del af H. Rimer endda.
  • L: Står for "Losseplads". Skrald bør fordeles overalt, så snart man har slået lejr. Altid vildt meget fest - nok vildeste område. Og tillykke med huen.
  • M: Her kan man vist købe et telt. Nyt, nyt, nyt, nyt, nyt!
  • N: Er stadig på vej til at få huen. Og jaja, selvfølgelig går du også stadig på efterskole, din klamme stodder!
  • P: Gigantisk virvar af folk som måske ikke gider at løbe, ikke nåede at få en god plads, eller bare gerne vil være sikre på at få masser af plads. Fester dog stadig rimeligt igennem og det er ikke svært at finde en fest. Stor blanding af alt ovenstående.

[*]E (clean out loud): lidt ældre folk, der dog stadig fester udmærket til.
E er i år fortrinvis forebeholdt efterskoler og andre store skole lejre med meget unge mennesker... flygt hvis du har fornuft eller bare ikke er teenager mere.
[*]J: Stillezone. Rent og pænt og kedeligt. Ingen høj larm efter 22. Dog mere hyggeligt, end jeg helst vil indrømme.
J er generelt et område som Roskilde var i "gamle dage" før jeg opfandt Boominatoren og i den grad lavede om på det. Foretrækker forresten selv P

E er i år fortrinvis forebeholdt efterskoler og andre store skole lejre med meget unge mennesker... flygt hvis du har fornuft eller bare ikke er teenager mere. J er generelt et område som Roskilde var i "gamle dage" før jeg opfandt Boominatoren og i den grad lavede om på det. Foretrækker forresten selv P
Vil det sige at det er slut med at være upassende over for alle de små pus ude i P?

Vest:
  • B: Steneren, men kort til C, skate og scenerne. Og man kan sove i fred.
  • C: Vild fest på vest. Dog ikke halvt så smadret, som festområderne på øst.
  • E (clean out loud): lidt ældre folk, der dog stadig fester udmærket til.
Øst:
  • G: Pænt meget fest og også lidt smadret, men ellers ret fedt område.
  • H: Lidt mere stille end G og spøjst at bo på en stejl bakke. Kan ikke anbefale bunden, når det regner. :D
  • J: Stillezone. Rent og pænt og kedeligt. Ingen høj larm efter 22. Dog mere hyggeligt, end jeg helst vil indrømme.
  • K: Burde være en del af H. Rimer endda.
  • L: Står for "Losseplads". Skrald bør fordeles overalt, så snart man har slået lejr. Altid vildt meget fest - nok vildeste område. Og tillykke med huen.
  • M: Her kan man vist købe et telt. Nyt, nyt, nyt, nyt, nyt!
  • N: Er stadig på vej til at få huen. Og jaja, selvfølgelig går du også stadig på efterskole, din klamme stodder!
  • P: Gigantisk virvar af folk som måske ikke gider at løbe, ikke nåede at få en god plads, eller bare gerne vil være sikre på at få masser af plads. Fester dog stadig rimeligt igennem og det er ikke svært at finde en fest. Stor blanding af alt ovenstående.

Alex, du er også gammel (jeg elsker også P/J - der er sgu så hyggeligt og pænt når man går derned)

E er i år fortrinvis forebeholdt efterskoler og andre store skole lejre med meget unge mennesker... flygt hvis du har fornuft eller bare ikke er teenager mere. J er generelt et område som Roskilde var i "gamle dage" før jeg opfandt Boominatoren og i den grad lavede om på det. Foretrækker forresten selv P
de er ellers så bløde :((

Alex har givet en allround beskrivelse, så jeg vil blot nævne et par fordele ulemper ved P. Campino holder til i nordvest hjørnet P af flere årsager, og efterskolerne er ikke en af dem. Der er meget plads. City Centre East ligger der. Der er noget mere roligt og ikke helt så smadret som i L. Vi plejer ikke at skulle konkurrere med naboerne om musikken. Det er til at få plads til en stor lejr. Det er tæt på Roskilde Rising. Der er ikke langt til en udgang (hvis man skal ind til byen). Det er forholdsvis tæt på badesøen. Ulemper er der selvfølgelig også. Der er meeeeget langt over til Skate. Der er langt ind til pladsen. Saturnus kommer og crasher i teltene i din lejr.

Alex har givet en allround beskrivelse, så jeg vil blot nævne et par fordele ulemper ved P. Campino holder til i nordvest hjørnet P af flere årsager, og efterskolerne er ikke en af dem. Der er meget plads. City Centre East ligger der. Der er noget mere roligt og ikke helt så smadret som i L. Vi plejer ikke at skulle konkurrere med naboerne om musikken. Det er til at få plads til en stor lejr. Det er tæt på Roskilde Rising. Der er ikke langt til en udgang (hvis man skal ind til byen). Det er forholdsvis tæt på badesøen. Ulemper er der selvfølgelig også. Der er meeeeget langt over til Skate. Der er langt ind til pladsen. Saturnus kommer og crasher i teltene i din lejr.
Hey. Det er højst sket en tre-fire år.

Nok ikke helt, Lille Fe. Men det er da dejligt man ved hvor man skal gå på jagt efter piger med faderkomplekser.

Præcis derfor at jeg godt kan lide nord-p. Dog synes jeg at længden der er til orange scene trodsalt ikke er totalt uoverskuelig, man kan se en masse på turen :)

Hehe, ja, J (og måske lidt P) minder faktisk meget om Roskilde i gamle dage. For mig er det godt nok kun 2003, men jeg mindes det som mere hyggeligt faktisk. Lidt mere campingplads-agtigt og lidt mindre losseplads-agtigt. :D Og tak for heads-up på E. Der kommer jeg alligevel kun sjældent. :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.