Jump to content
Festivalanlæg dk

AMP9-basic rev 1.20 Spiller ikke

Abeburet
 Share

Recommended Posts

Hej Alle Vi et et par stykker der i denne weekend har gang i et mindre byggeprojekt - da vi er blevet enige om at det anlæg vi tidligere har haft på bilforstærker ikke længere er en holdbar løsning. I den forbindelse har vi indkøbt en AMP9-basic. Den er nu blevet samlet, testet uden højtalere på og ser ud til at fungere som den skal. Jumpers er sluttet hvor det er nødvendigt (J5 for switch mode, J1 awake og j2 awake). Men når vi slutter jack på indgangen og en højtaler på en udgang spiller den ikke. Vi får kun en lav skrattened lyd, formentlig forstærker støj. Nogen bud på hvad der kan være galt? Vi har søgt en del rundt på dette forum og andre steder, men har ikke rigtig kunnet finde nogle forklaringer. Bonus: Hele vores build er baseret på Boominator udstyr, men vi har valgt at bygge højtalerne som enkelte sateliter i stedet, hvor vi i første omgang bygger 2, som master og slave med mulighed for at bygge yderligere senere.

Har du husket at sætte BEGGE class-D jumpere i (se billede. der skal være jumpere ved begge røde streger)? Og hvilken spændning tester du med? Og så smæk lige nogle billeder op så vi kan se at det ikke er relativt simpel fejltilslutning.

post-16-142536999377_thumb.jpg

Jeg har lagt 4 billeder op her, kan jo være jeg har lavet en brøler i opstillingen. Det første viser jumpers; der er monteret jumper pins i J2 (ON/OFF closed AM mode closed), J3 (Awake LED closed) og J5 (closed). Det næste viser opstillingen fra oven. Her kan du se jeg har tilsluttet input til IN 1 & 2, samt sluttet højtalerer på udgang 1 og 2. Det 3. viser bagsiden af printet bare for lige at have det med. Det sidste billede viser et close up af opstillingen, hvor det vises at dioden lyser. Jeg tester med en justerbar PSU der er indstillet til 12,6V

Kan ikke helt huske det men jeg mener der skal jumpers i både on/off og mute (som egentligt skulle hedde unmute). Den i awake LED udgangen skal væk. Det er beregnet til LED'er. Prøv alle muligheder med de første to jumper placeringer nærmest signalindgangene. Kan nemlig ikke huske de forskellige versioner helt nøjagtigt. På nogle er mute i virkeligheden unmute, og på nogle er en jumper i on/off lig med off, i andre er det lig on.

Har lige prøvet lidt mere frem. Når jeg har lukket mute benet lukker den ned for den static der ellers løber i højtalerne. Og hvis jeg ikke har lukket "On/Off" så slukker dioden og der er ej heller static i højtalerne. Så der må jeg næsten kunne konkludere at: 1; closed 2; open 3; closed

Så var der lyd igennem forstærkeren! For satan det var lækkert. Det lykkedes mig at få lyd igennem både fra iPad, iPhone, og TV. med 20v og 4.6A... Dog var lyden ikke voldsomt høj - og det skal lige nævnes at det heller ikke har været muligt at få den til at spille med kun 12v.... Ligegyldig hvilken lydkilde jeg har brugt. Derfor går jagten nu ind på en Fiio E3 eller lignende. Tak for input folkens! Regner med at der kommer lidt billeder op i byggetråden når de er ved at være på plads :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.