Jump to content
Festivalanlæg dk

Aktive Mikrofoner

Viktor
 Share

Recommended Posts

Jeg skal bruge en mikrofon til vores anlægs-setup, men den sidst jeg investerede i gav næsten ingen lyd videre til forstærkeren. Jeg tænker at problemet lå i at det var en passiv mikrofon. Derfor skal jeg selvsagt have fat i en aktiv mikrofon, med egen strømforsyning. Sikkert bare nogle AA-batterier eller lignende. Jeg har bare ikke kunnet finde ud hvad jeg skal gå efter, for de hedder alverdens ting, som jeg intet aner om inde på thomann (hvor jeg primært har søgt). Håber nogen af jer kan vejlede mig lidt i mikrofon-junglen :) Mvh. Viktor & Roskilde Open

Reply To: Aktive Mikrofoner Hey Viktor Jeg er ikke ekspert i mikrofoner, men dem på thomann er så vidt jeg kan se på prisen primært high-end sangmikrofoner. Hvis I bare skal bruge den til at tale eller råbe kan det måske gøres smartere... Nu ved jeg ikke, hvilken mikrofon, I har, men vi har god erfaring med at sætte en simpel passiv mikrofon til en analog mixer (thomann har dem helt ned til 4-500 kr. - http://www.thomann.de/dk/numark_m101_dj_mixer.htm). Det giver os mulighed for at forforstærke mikrofonsignalet og gør os samtidig langt mere fleksible ifht. at kunne skifte glidende mellem to musik-input, skrue på equalizerinstillinger mv. - og så ser det jo ikke skidt ud med en monteret mixer;-D Jeg har ikke kunnet finde de rigtige specs for den mixer, jeg foreslog, men hvis I er heldige kører den på 12 volt jævnstrøm, så I slipper for en omformer. Hvis I bruger en omformer skal I lige være opmærksomme på, at en modereret sinus-omformer (de billige af slagsen) kan medføre lidt støj på mixerens output. Det betyder ikke så meget når musikken spiller, men det er værd at tage med i betragtning...

• 2 weeks later...

Reply To: Aktive Mikrofoner omformere er et no go i vores tilfælde. Alt vores udstyr skal (og er) yderst strømeffektivt, så jeg må lige se nærmere på forbruget på sådan en der, men ja - det ser altid lir ud sådan noget. Vi vil bare helst ikke have vores anlæg stående til pynt, fordi vi får ædt batteriet op :) Ideelt ville nok være en mikrofon med nogle batterier i, så den har lidt forstærker på lyden ind i forstærkeren. Måske en headphone-amp kan gøre det :/

Reply To: Aktive Mikrofoner

[b]

stefan

[/b]: Når du engang har modtaget mikrofonen, kan du så ikke lige skrive hvordan den funger. Kunne jo være at man selv skulle overveje en mikrofon.

Jeg giver en anmeldelse af den! :) Tror leveringstiden er fandens lang fra deal extreme, så det bliver nok først om en måned (måske 2).

Reply To: Aktive Mikrofoner Leveringstiden er meget lang fra DX, ja. :) Uhm. Den der mikrofon virker som en helt normal passiv mic, det ved du godt ikke? Du skal stadig have en forstærker/mikser med mic-input. Og hvor kunne det være blæret at have sådan en her: http://www.dealextreme.com/p/plastic-classic-style-3-5mm-standing-microphone-2-2m-cable-49070

Reply To: Aktive Mikrofoner Ja, den virker nok som en, men der er batterier i både mikrofon og reciever, så jeg går ud fra den kan booste signalet lidt. Håber den gør det og hvis ikke er kun blevet små 70 kr. fattigere :)

Reply To: Aktive Mikrofoner Nah. Vi holder ikke fester på den måde.. :) Vi råber bare højt. Haha. Og jeg deltager nok ikke til Roskilde i år, ser det ud til. Jeg bliver student, så der bliver nok at se til og ikke mange penge til overs..

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.