Jump to content
Festivalanlæg dk

Tyveri

rasmus2
 Share

Recommended Posts

Hey med byggere (af anlæg) detter er mit andet år på Roskilde ;) og har jeg har ikke prøvet at vores Camp er blevet udsat for tyveri. men da det er første gang at vi i campen har et anlæg med, ville jeg gerne vide hvad i (jer med lidt mere Roskilde erfaring) har op levet de sidste mange år ;) og ikke minst hvad i har gjort for at undgå det

Reply To: Tyveri Vi oplevede intet tyveri sidste år, men vi havde så også kun et mindre anlæg med. I en cykeltrailer. Denne pillede jeg hjulet af og låste låget til (ned til forstærker, batteri osv) hver gang vi forlod den, og den forsvandt ikke. :)

Reply To: Tyveri Har heldigvis heller ikke haft problemer med tyveri, men vi sikrer vores højtalere med en stålwire til selve anlægget. Derudover har vi aflåst rum til værdisager i anlægget med en kombinationslås på. Tvivler på nogen vil stikke af med hele anlægget - det er sgu for tungt. Det har fungeret fint sådan.

Reply To: Tyveri ja vi har tænkt os at afmontere hjulende og begrave et gammelt anker vi har liggende så kan de skide stive svenskere bare komme ;) vi vil også lave et aflåst rum til mobiler de kan ligge i når de lader

Reply To: Tyveri Vi har prøvet at få stjålet vores anlæg for 4 år siden! Det var så fucking træls! "heldigvis" var vores indmad en masse T-hansen lort, der faktisk lige var gået i stykker så det var ikke så slemt igen, men det var bare ubehageligt at få stjålet noget man havde lagt så meget energi i at bygge! Heldigvis fandt vi vores anlæg igen nede i en eller andet idiot camp, der hårdnakkede påstod at de ikke havde stjålet noget og at den bare lå nede i lejren om morgenen.. men alligevel havde de valgt at bruge vores batteri i deres egen vogn og på trods af der stod rimeligt tydelig Latino Camp på vognen havde de ikke prøvet at finde os og aflevere den tilbage.. Den dag var jeg (selvom jeg normalt er et meget fredeligt menneske) tæt på at samle et hold så de kunne få et lag tæsk! på godt dansk! ØV!

Reply To: Tyveri Det kan jeg sgu godt forstå! Måske vi skulle tage ankeret op til genovervejelse. Det er jo ikke kun værdien i kroner og ører, men lige så meget den tid og energi man har lagt i det.

Reply To: Tyveri vi havde et jordanker sidste år i vores apsis til at spænde rygsække osv. fast til med en cykellås. tror også godt at det kan bruges til anlæg, det sidder rimeligt godt fast. husk at medbring et ekstra jernrør til at stikke igennem tophullet på ankeret for ekstra moment, ellers får i det sku ikke ned i hård og stenet jord. det kan godt være man skal prøve nogle gange før det lykkes, hvis man rammer nogle sten. noget i den her stil: jordanker http://eshop.silvan.dk/vare_Park-jord-anker---vfz_39465 cykellås http://www.all4bike.com/shop/cykellaas-wirelaas-magnum-5352p.html

• 2 years later...

Vi har heldigvis aldrig fået stjålet noget fra vores lejr. De seneste par har vi sikret vores vogn ved at låse den fast med en kæde i jorden, og ellers har vi en 9 meters flagstang, som kræver 4 mand og lidt tid at fjerne. I år har jeg dog investeret i en wirelås med alarm til at sikre subwooferne med. De fås i flere afskygninger f.eks: http://www.batterilageret.dk/shop/laas-med-alarm-488p.html

Vi har prøvet at få stjålet vores anlæg for 4 år siden! Det var så fucking træls! "heldigvis" var vores indmad en masse T-hansen lort, der faktisk lige var gået i stykker så det var ikke så slemt igen, men det var bare ubehageligt at få stjålet noget man havde lagt så meget energi i at bygge! Heldigvis fandt vi vores anlæg igen nede i en eller andet idiot camp, der hårdnakkede påstod at de ikke havde stjålet noget og at den bare lå nede i lejren om morgenen.. men alligevel havde de valgt at bruge vores batteri i deres egen vogn og på trods af der stod rimeligt tydelig Latino Camp på vognen havde de ikke prøvet at finde os og aflevere den tilbage.. Den dag var jeg (selvom jeg normalt er et meget fredeligt menneske) tæt på at samle et hold så de kunne få et lag tæsk! på godt dansk! ØV!
Det var min lejr i kom ind i, og som vi sagde dengang, så havde vi ikke nakket jeres anlæg. Anlægget lå væltet og rippet uden foran vores lejr da vi kom derud om morgenen. Det eneste som var tilbage, var vognen og et batteri, som vi brugte. Hvis vi vitterligt havde nakket jeres anlæg, så havde vi nok ikke ladet det stå midt i vores egen lejr. Endvidere havde vi selv et anlæg, der var 3 gange så stort, med 3x 15'' enheder, så hvad skulle vi dog med jeres 8'' enheder? :)

Jeg har smidt en lille gps sender i højtaler rummet på min boominator :) Der sidder et lille simkort i - og når jeg så sender en sms til den så får jeg gps kordinaterne til hvor den befinder sig :) Selve enheden sidder i selve højtaler kassen som er lukket med epoxylim og en 30 - 40 skruer :) så man kan ikke få den ud uden og ødelægge anlægget... Derudover så bliver det gemt helt væk i mit telt når jeg går derfra - håber lidt at finde en taske det kan være i som man så kan låse af - eller bliver den pakket ned under soveposer osv. Har haft anlæg med de sidste 3 år - de har aldrig været sikret - og aldrig blevet stjålet ! Hvis bare man lige pakker det ind i et telt når man går - så tror jeg ikke der sker noget :)

Jeg har smidt en lille gps sender i højtaler rummet på min boominator :) Der sidder et lille simkort i - og når jeg så sender en sms til den så får jeg gps kordinaterne til hvor den befinder sig :)
Hvilken sender er det? Har du et link? Overvejer lidt samme løsning. Og så lige en opfordring til, at vi hverken stjæler hinandens anlæg eller giver hinanden tæsk. :)

En ven havde engang en liggende man ladede op med miniusb og med simkort i også. Når den først var ladt op holdt den flere uger og den blev produceret for over 3 år siden og der er sket lidt siden så det bliver intet problem med strømmen ;) ville dog nok montere den så den er til at komme til, dog skjult :b man kan købe nogle helt små i de fleste større cykelmerchandice forretninger.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.