Jump to content
Festivalanlæg dk

Boominater kabbinet men kun med 2 drivere og twetere, der vender samme vej

vandhund
 Share

Recommended Posts

Hej .. skal bygge anllæg til min datter og veninder der skal til Roskilde......var der selv første gang i 74 og kommer der selvføli stadig, men ligger ikke i camp. Pigernes budget er lavt og jeg har set at der er disignet en halfinator der ville nok kunne klares for budgetet. "Men far kan højtalerne ikke vende den samme vej!"......"de skal kunne spille højt" Har med stor interesse læst på dette site. men vil lige bede om råd, Ville det være dumt at bygge et Boominator kabbinet og kun sætte 2 drivere (2 x HP10W) og 2 Tweetere (2 x MPT-001) monteret på samme side, forstærkeren kunne være en en maxamp20... Hvilke modifikationer i konstruktionen kunne eventuelt understøtte projekt "højtaler samme vej", *størrelse af kabbinet *opdeling af kamre *huller m.m hilsen vandhund

hvis man vil lave et kabinet til to hp10W der vender samme vej er jeg ret sikker på du bare skal lave samme kabinet som i en boomintor hvor der jo så bare sidder 1 højttaler i hver side. Når de vener hver sin vej så skal højttalerne nemlig kun bruge halvt så mange liter som når de vender samme vej :) så et normalt boominator kabinet lige efter bogen vil være passende. Det kan sikkert blive lidt bedre men du går ikke galt i byen ved at bygge det sådan.

Mange tak for hurtigt svar.... det bliver nok den vej vi går.....mindre de samler flere penge ind... Min datter spørger lige, hvor meget højre lyd og bas man får, hvis man sætter enheder i begge sider som på den orginale Boominator.....

Du vinder ikke noget på at sætte dem til at spille samme vej' date=' det er essentielt at magneterne støder sammen inde i kassen, byg tøserne en halfinator det gør det kun nemmere og bedre for jer alle sammen :) [/quote'] Ja, byg en Halfinator:-D Den giver 360 graders lyd(stilles midt i campen, lige højt for alle), bedre spl pga de vender hver sin vej, meget gennemprøvet design af Saturnus, fylder mindre og vejer mindre end en boominator med kun 2 højtalere på den ene side... jeg tror det var det :-D

Fantastisk med alle jeres indput.... der er lidt at tænke over og mange gode pointer....jeg bliver mere og mere tændt på at bygge.... Marcusrs: Budgettet, her jeg tror smertegrænsen er ved de 1500,- forstærker, højtalere, ledninger, batteri sikringer, m.m og måske + 200-300 for et exstra batteri. Birkefiner, skruer og lim gir jeg, så får man da også brugt lidt af sit væktøj!

Prøv at gå ind på tråden stående halfinator, den er bygget for under 2000 kr. jeg ville sige at halfinator er first choice, den lyder bedre, spiller højere, vejer mindre og er lavet til formålet. du bruger også mindre mængde træ på halfinator end på at skulle bygge et kabinet til hver enkelt højtaler.:-)

hvis man vil lave et kabinet til to hp10W der vender samme vej er jeg ret sikker på du bare skal lave samme kabinet som i en boomintor hvor der jo så bare sidder 1 højttaler i hver side. Når de vener hver sin vej så skal højttalerne nemlig kun bruge halvt så mange liter som når de vender samme vej :) så et normalt boominator kabinet lige efter bogen vil være passende. Det kan sikkert blive lidt bedre men du går ikke galt i byen ved at bygge det sådan.
Man vil gå helt galt i byen hvis man forventer noget der tilnærmelsesvis er en boominator eller i familien. Det har været oppe at vende før, og det blev klart frarådet, derfor: byg en halfinator som er testet i hoved og røv i stedet for at bygge noget møg!

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.