Jump to content
Festivalanlæg dk

Stående halfinator

Marcusrs
 Share

Recommended Posts

Så blev jeg færdig med boominatoren. Mange tak for hjælpen til festivalanlæg, det spiller super godt, også selvom piezo'erne ikke er spillet til endnu. Jeg købte halfinator pakken samt en pakke med kabler, gitter og fødder fra bluearan, dog synes jeg ikke fødderne er pæne eller passer ordentligt på, så jeg er lige pt på udkig efter andre.. Træet blev skåret i bauhaus til 175kr, med gratis udskæring (12mm 9-lags birkefiner). Hullerne er skåret med stiksav og derefter overfræser, hvilket jeg er meget tilfreds med. Jeg har ikke i sinde at male den, da jeg synes den er fin som den er, dog får den nok noget mat lak - den skal ikke på festival, så den er nok heller ikke så udsat. Jeg har valgt at bruge rustfrie skruer, dels fordi de var pæne og dels fordi de er rustfrie, dette kostede ca 50kr for ca 60 skruer i vej-selv (4,0x40mm) med torx-hoveder. Panelet er lavet af plastik, der er lagt et lag matsort 3M folie over. Den er limet med PU-lim fra sika, og forseglet med akrylfugemasse. Forstærker er Maxamp20 og voltmeter, on/off switches mm. er fra kina og hongkong. Samlet pris er vist omkring 18-1900kr http://imgur.com/a/vPGbS

Kan heller ikke se hvorfor den skulle mangle bass ved at den står op istedet for når den ligger ned. Den er også federe når den står op. og mere handy. du skal overveje det første jeg skrev med håndtag. Eller er det også nemt nok bare at bære den i hullerne i siderne :)

Haha, den var sat fast med skruetvinger på bordet, jeg holdte det bare så det ikke vibrerede.. Synes nu ikke den mangler bas, men jeg har selvfølgelig heller ikke noget at sammenligne med
Det er bare Saturnus der har optimeret kabinettet i forhold til at give 25% mere "tryk" på endepladen/bassporten, for blandt andet at give mere bas... det er jeg ihvertfald ret sikker på at han skrev, men hvis jeg skulle lave en, ville jeg nok også have den stående :-D

http://imgur.com/f1970hR Der er ikke en laderegulator i, blot en billig lader med automatisk cut-off (således den ikke overlader batteriet), hvortil jeg har sat en switch mellem den og batteriet, da jeg lagde mærke til at den lyste op (og dermed slugte strøm) når den ikke var sat til ladning. http://www.ebay.co.uk/itm/321385028885?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

Det ser sku' godt ud! Jeg skal selv igang med at samle min halfinator i den kommende weekend. Jeg har lige et par spørgsmål: 1) jeg har selv tænkt på at montere diverse knapper+voltmeter på en plade (som I har gjort), men har ikke kunne finde nogle jeg fandt engnet. Hvad er din plade lavet af og hvor er den fra? 2) Den stikindgang I har ved siden af jeres USB stik, går jeg ud fra er til at oplade batteriet. Hvad bruger af komponenter til denne løsning og hvordan har I sat dem sammen?

@Viktor Projektet har været undervejs i en længere periode, og jeg hentede det fra jeres hjemmeside i sin tid.. @abj Et gammelt stykke plastik fra en elskinne.. Det er vist kun fantasien der sætter grænser :)http://www.ebay.co.uk/itm/190892557221?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
Helt fint, det er heller ikke sådan at vi har noget i mod at det bliver brugt. Videreformidling skal bare foregå gennem os, så jeg ville bare være sikker på den ikke lå online et eller andet sted - det ville jo være dårlig stil synes jeg :)

Okay, jeg tænkte nok det var sådan noget - Jeg må bare på jagt efter noget plastik, som er solidt nok til at holde til at man trykker ned på det. Det var ikke så meget stikket i sig selv, det var mere hele tilslutningen fra 230v udtaget i væggen til koblingen på batteriet? Jeg har selv tænkt på om en laptop strømforsyning tilsluttet en lade regulator vil kunne gøre det eller om der skal flere ting imellem..

Okay, jeg tænkte nok det var sådan noget - Jeg må bare på jagt efter noget plastik, som er solidt nok til at holde til at man trykker ned på det. Det var ikke så meget stikket i sig selv, det var mere hele tilslutningen fra 230v udtaget i væggen til koblingen på batteriet? Jeg har selv tænkt på om en laptop strømforsyning tilsluttet en lade regulator vil kunne gøre det eller om der skal flere ting imellem..
laptop strømforsyninger med en laderegulator imellem kan man sagtens bruge :) har selv brugt en 19v 4,4A engang og det fungede fint. Overvejer faktisk at finde den frem igen, da jeg pt er uden lader og skal lade et 75aH batteri op her snart.

ellers er løsningen med en normallader inde i anlægget også en 220v indgang en meget nem og sikker løsning. så det kan også varmt anbefales til andre

@Palmedregen Vil denne her så fungerer http://stratosol.dk/product/phocus-laderegulator-cm-04-31/ sammen med en almindelig laptop lader, til en halfinator med et enkelt 7,2ah batteri?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.