Jump to content
Festivalanlæg dk

Pioneer GM-d8604 brokobling.

Fellahrow
 Share

Recommended Posts

Davs i hytten, jeg har købt en pioneer gm-d8604 og en Maxamp20 for at kunne skifte mellem dem fra chill til om dagen og fest om aften. Men nu sidder jeg og skal til at koble det hele sammen, og selvfølgelig er det problemer, som der jo altid er med mig... Altså jeg har 2 højtalere med disse specifikationer: -Vedvarende belastning: 250 watt -Maks belastning: 500 watt -Tre enheder (1" diskanthorn, 2x15" basenheder) -Impedans- 8 ohm -Følsomhed på højtalerne: 103 db Det jeg har brug for hjælp til nu, er først og fremmest om min Pioneer skal brokobles? Eller skal jeg bruge begge channels eller bare den ene channel? Dernæst kunne det være lækkert med en forklaring på hvordan jeg tilslutter begge forstærkere.. (evt. med noget visuelt da det er væsentligt nemmere)... Og sidst men ikke mindst, så kunne det være lækkert at vide hvordan jeg tilslutter minijack min maxamp, da jeg kom til at bestille den uden hun-stik til minijack.. Det kunne være virkelig lækkert! :) Mvh. HG

hvis du ik bestilte minijackstikket med din maxamp skal du lodde et på én af de to der følger med. skal loddes på sådan en her feks: https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H32186 jeg kører også med pioneer forstærkeren og maxamp20. Dual-forstærker setup. Eksempel: du skal bruge et 4 pol speakon stik og og to 4 pol speakon bøsninger. på speakon stik og er der 4 'terminaler' +1 : sættet til + på højttaler 1 -1 : sættes til - på højttaler 1 +2: sættes til + på højttaler 2 -2: sættes til - på højttaler 2 nu har du dem ledninger fra de to højttalere samlet i 1 stik. Så tager du en af dine forstærkere, lad os sig Maxamp20 (kort: MA) På bøsningerne er der ligeledes 4 terminaler. På den ene bøsning gør du følgende: +1: sættes til + på kanal 1 på MA -1: sættes til - på kanal 1 på MA +2: sættes til + på kanal 2 på MA -2: sættes til - på kanal 2 på MA På den anden bøsning sætter vi pioneer forstærkeren til (PIO). Her antager vi du ikke brokobler kanalerne, så du kun bruger f.eks. channel A. Den bøsning har igen 4 terminaler: +1: sættes til + på kanal 1 på PIO -1: sættes til - på kanal 1 på PIO +2: sættes til + på kanal 2 på PIO -2: sættes til - på kanal 2 på PIO Vil du brokoble kanalerne skal du gå om på side 8 i manualen og se der hvor der står "two-channel output (stereo). Der kan du se det ledningssystem du skal lave. SOm du kan se er der speaker 1 og speaker 2 med en + og - på hver. Det sætter du bare til som du kan se på tegningen. Højttalerne er bare byttet ud med en speakon 4 pol bøsning så: 1+ på tegningen går til1+ på bøsningen 1- på tegningen går til 1- på bøsningen 2+ på tegningen går til 2+ på bøsningen 2- på tegningen går til 2- på bøsningen På den måde har du et stik med de to højttalere i og en bøsning til hver forstærker. Så kan du skifte i mellem dem.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.