Jump to content
Festivalanlæg dk

Hurtigt Hjælp til Anlæg. 100 pers.

madsiboy1995
 Share

Recommended Posts

Hey Roskilde Open. Håbede på at i kunne hjælpe med et lynhurtigt svar. Vi er en efterskole som tager på Roskilde i år, og håber på at få reserveret plads i område P. Til vores camp skal vi bruge nogen forskellige ting bla. andet et anlæg. Vi har et budget på ca. 5000,- til HELE campen dvs. anlæg, pavillon, lys osv. En af mine kammerater har et lasbil batteri liggende, og tanken var at købe to af dem her: http://www.discoworld.dk/product_info.php?products_id=9513&language=da Og en 2020 eller en TK2050. Jeg har ret meget styr på teknik, så ledninger og sådan er intet problem, men det skulle helst bare være så smertefrit så muligt så vi ikke skal bruge så meget energi på det, det skal bare spille. Nu er spørgsmålet bare: - Kan det spille højt nok? 100 mand? - Er der nogen der ved om højtalerne er okay, eller er der nogen andre der er bedre? - Hvordan får vi fat i 2020/2050 (Læste vist noget om at i havde indkøbt et par stykker 2020, som man måske kunne købe af jer?) - Er der andet vi skal tænke på? Mads 'Saxo' Nielsen Ollerup Sang- og Musikefterskole.

Reply To: Hurtigt Hjælp til Anlæg. 100 pers. Om det er nok? det kommer jo helt an på hvordan du definerer "nok", du får ikke koncert oplevelse med de højtalerer, men de skal da nok kunne hører det. Jeg har kun dårlig erfaring med skytec højtalerer, har derimod meget god erfaring med dem her : http://www.disconetto.dk/shop/ld-systems-12-19524p.html, de koster lidt mere, men de er helt sikkert også det værd. Gå ind på Ebay, og søg efter TK2050, der er flere versioner. Jeg ville købe sådan en her http://www.ebay.com/itm/2-Channel-100Watt-Class-D-Audio-Amplifier-Board-TK2050-/110840466705?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19ce9b4d11, også sådan en fætter her http://www.ebay.com/itm/DC-to-DC-Converter-360W-12V-Step-Up-to-24V-15A-Regulator-Switching-Power-Supply?item=270904536432&cmd=ViewItem&_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D6945415037475919546 så i kan spille i 24v. Hvor lang tid i kan spille med denne opsætning kommer an på jeres batteri, hvis i mangler nogle så sælger jeg nogle 225ah 12v batterier til 500 kr stykket. Med hensyn til solceller, så må i bruge google, det kan jeg ikke svarer på, udover at i skal have en laderegulator.

Reply To: Hurtigt Hjælp til Anlæg. 100 pers. Umiddelbart tror jeg 5000 kommer til at være for lidt, når I skal have alle tingene med. Jeg kan lige stille et hurtigt regnestykke på det du skal bruge op: Laderegulator til solcellen: ca. 500 LED-lys-bånd: 1500 Controller til LED-lys: 350 Højtalere: 2000 Forstærker: 400 Stativer: 400 i alt: 5150 kr. Her er der ikke regnet træ og uforudsete udgifter med. Nogle kompromiser skal I nok gøre eller også skal i spytte lidt mere i kassen. Jeg tror godt at SP1200 eller SP1500 vil kunne gøre det, hvis du smider dem på nogle stativer (thomann har nogle gode stativer til omkring 400 kr). Vi har købt et parti 2020'ere hjem som vi starter salg af i dag eller i morgen (afhængig af leveringen). Hvis du kun skal have 2 højtalere på vil jeg sige du kan bruge en TA2020 - den bruger mindre strøm og derfor vil I have musik i længere tid end hvis I bruger TK'en. Hvad angår solceller, så læs tråden her

Reply To: Hurtigt Hjælp til Anlæg. 100 pers. Tak for hurtigt svar drenge. Anders, dem du har linket til er aktive.... Er det meningen? Tror måske at med det begrænsede budget at de billigere Skytec er bedre da de er ½ pris lige nu. Hvilke slags dårlige oplevelser mener du? Link til? Laderegulator til solcellen: LED-lys-bånd: Controller til LED-lys:

Reply To: Hurtigt Hjælp til Anlæg. 100 pers. LED Bånd Det er det samme vi har og det fungerer pisse fedt! Kan se det er sat ned i pris, så det er jo meget godt :)Controller. Den er ikke et must, men den er absolut alle pengene værd. RGB-bånd er ikke meget værd uden en controller :) Regulatoren afhænger af hvilken solcelle I har. Men den kan koste helt ned til 100 kr. hvis det er en lille solcelle der skal på. se her

Reply To: Hurtigt Hjælp til Anlæg. 100 pers.

[b]

Anders Hegner

[/b]: Og lige for at slå det helt fast med de skytec, LAD VÆR MED AT KØBE DEM ! om så de kostede 100 kr, det er lorte højtalere, det værste skrammel. Lyd kvaliteten er så ringe..

Jeg har ikke erfaring med Skytec, så jeg ville tage Anders' ord for gode. Vi fik selv nogle Behringer fra Thomann til nogenlunde samme pris, og det spillede ganske udemærket

[b]

Anders Hegner

[/b]: Og du kan jo begynde at bruge google lidt mere.. I stedet for at bede om at få det hele på et sølvfad

icon_wink.gif

Synes at jeg har googlet rigeligt, kommer ikke rigtigt videre. Jeg kan mærke det er en dårlig idé at købe Skytec, så jeg leder videre. Kan godt læse mig til at de ikke er aktive, men det giver bare ikke mening at de så viser et billede af en aktiv højtaler. Tak for hjælpen drenge. Anders har du et andet forslag til højtalere som du ved lyder godt om som måske er lidt billigere?

Reply To: Hurtigt Hjælp til Anlæg. 100 pers. De her ser ok ud, men aner ikke hvordan de spiller: http://www.thomann.de/dk/kustom_ksc15.htm Vi har haft dem her: http://www.thomann.de/dk/behringer_eurolive_b215xl.htm og de spiller ganske udemærket - dog ikke vildt højt, men med TK2050, tror jeg de kan lyde rigtig godt og med god volumen

[b]

madsiboy1995

[/b]:

Anders Hegner: Og du kan jo begynde at bruge google lidt mere.. I stedet for at bede om at få det hele på et sølvfad Synes at jeg har googlet rigeligt, kommer ikke rigtigt videre. Jeg kan mærke det er en dårlig idé at købe Skytec, så jeg leder videre. Kan godt læse mig til at de ikke er aktive, men det giver bare ikke mening at de så viser et billede af en aktiv højtaler. Tak for hjælpen drenge. Anders har du et andet forslag til højtalere som du ved lyder godt om som måske er lidt billigere?< Til Anders: -Nej Skytech højtalerne er ikke aktive, men en aktiv højtaler ville da heller ikke være egnet til formålet. Med en aktiv vil du ikke få brug for TA2020 eller lign.forstærker idet, man jo har en indbygget forstærker i højtaleren. Mener ikke at PA modulerne er class D/T, og derfor har man et større strømforbrug og må gøre regnestykket om. Til Madsiboy1995: Fordi højtaleren er i et plastkabinet er den ikke nødvendigvis aktiv. Overall: Jeg har dårlig erfaring med Skytech. Købte et sæt af disse for en måneds tid siden: http://www.discoworld.dk/product_info.php?products_id=70888&language=en. Første gang de rigtig kom i brug, da jeg skulle improvisere et mindre diskoteks setup til at arrangement, holdt de i 1½ time. De var koplet til en T.AMP TA1050 (http://www.thomann.de/dk/tamp_ta1050ii_endstufe.htm). Forstærkeren slagtede dem, men dette var sandsynligvis en menneskelig fejl. Da jeg senere skilte højtalerne ad, for at se hvad lå i dem, opdagede jeg at virkelig hvor billigt skidtet er bygget. Smuldrende råskåret spånplade og minimale komponenter. Magneten på de 15" basenheder, var ikke større end end hvad man ofte ser på 6,5"-8". Kender også andre der har gjort skuffende køb af Skytech. Vil bestemt råde dig at købe købe noget i den halvbillige prisklasse fra Thomann.de. Standarden er et stort trin over hvad du nogensinde vil finde på sider som diskoworld. Yderligere har de en fantastisk service.

Reply To: Hurtigt Hjælp til Anlæg. 100 pers. Alex er udemærket klar over at skytech højtalerne ikke er aktive, og hvordan aktive højtalere fungerer ;) Er glad for opbakningen om de skytech, alt hvad der kommer ud af det firma sutter big time. Hvis jeg personligt skulle vælge, så ville jeg købe dem jeg linkede til, eller dem som Viktor har brugt før, også gå efter en TK2050. Og hvis pengene er der, så købe en subwoofer :D

• 2 weeks later...

Til Madsiboy1995: Fordi højtaleren er i et plastkabinet er den ikke nødvendigvis aktiv.

Jeg ved skam godt hvordan aktive højtalere fungere. Jeg holder mig langt væk fra de skytech højtalere. Tror måske at vi går efter et andet indlæg Anders havde skrevet med TK2050, to toppe og en sub. Så kan det være vi sparer lidt på lysende i år :)

Reply To: Hurtigt Hjælp til Anlæg. 100 pers. Husk den gyldne regel: Man får hvad man betaler for. Så hvis man køber en ny færdigbygget højtaler med 15" bas og stort piezohorn til DKK500 skal man altså være idiot for at tro at man får mere end det ringeste lort på markedet.

• 1 month later...

[b]

madsiboy1995

[/b]: Hey Drenge! Vi har nu købt forstærker hjem (TK2050) Så har vi også bestilt 2 Behriner B215XL og en Behinger VP 1800S! Er der nogen mulighed for at smide 2 af de 4 kanaler i subben? Mads

Ja, men hvis du sender et fuldt signal til både sub og toppene kommer det til at lyde af helvede til.. Du skal bruge et delefilter, enten aktivt eller passivt. Med en TK2050 kunne en minidsp være et godt valg.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.