Jump to content
Festivalanlæg dk

Muse M20 spiller meget lavt. Er en forforstærker den bedste løsning?

Boominator sjub
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen. Har fået bygget min boominator til roskilde festival færdig igår, og må ærligt indrømme at jeg er noget skuffet over lydniveauet. Kan sagtens have en samtale kørende ved siden af anlægget når der er skruet helt op. Har bygget boominatoren lige efter bogen med 4xHP-10W og 4xPiezo'er med 47 ohms modstande som alt kører på en Muse M20 ta2020 forstærker. Det skal også siges at vi spiller gennem en ipod classic hvor det meste musik er downloadet fra youtube.. Er der noget man kan gøre for at øge lydniveauet, andet en at købe en forforstærker? og vil det overhoved hjælpe på problemet? og i så fald hvilken? har læst mig til at FiiO E3 skulle klare jobbet, men er bange for ikke at få den hjem i tide da den ikke kan fås i danmark lige pt. Kan dog se at 4sound har en FiiO E6 på lager. Vil denne være lige så god? Håber i kan hjælpe!

Nu har jeg kun hørt en boominator en enkelt gang, men der synes jeg at man skulle stå og råbe til hinanden når man stod helt op af den. At iPods ikke har et særlig højt indgangssignal og at det virkelig bare er åndssvagt at have youtube-downloads vil selvfølgelig også betyde noget. Skaf din musik på anden vis og spar dine medmennesker for dårlig lyd ;)

Bør ikke være nødvendigt med en forforstærker og det bør ikke være muligt at snakke sammen ved siden af anlægget når der er skruet helt op. Jeg vil gerne lige komme med en vigtigt pointe. Ens stue højttalere spiller måske fint youtube filer, men når de bliver på et PA anlæg så mister ens anlæg meget potentiale. Jeg har selv prøvet at bruge nogle youtube filer til min boominator og der er virkelig virkelig virkelig en verden til forskel. Altså kæmpe forskel. I bør kraftigt overveje at skaffe en ipod touch i campen (dba til ingen penge) og investere 100kr på spotifypremium. Angående problemet, så kunne det måske tyde på at en ipod classic ikke er god nok (så vil en forforstærker kunne bruges ja). men for at tjekke hvad der er galt bør i sætte anlægget til at spille fra en computer. De kan spille langt højere end alle former for ipods og telefoner. (plejer maks at skulle skrue 1/4 op på min computer når jeg spiller på boominatoren) Så hvis computeren ikke kan få den op på det høje lydniveau den burde, så er det nok noget galt med forstærkeren eller kablet. Kan den godt få lydniveuet i vejret skal have fat i en forforstærker eller skifte ipod classicen ud med noget bedre. Husk igen dette giver mulighed for spotify hvilket er langt bedre end youtube. At bruge youtube er virkelig det dummeste, da man ikke for det ud af boominatoren som man burde, hvilket er ærgerligt når man har lagt mange penge og meget tid i det

Tak for de hurtige svar! Tjekker med computeren imorgen, og hvis ikke den kan få anlægget op, skal jeg så ud og investere i en ny forstærker eller er det noget der kan fikses? Hvis alt går som det skal med computeren, tror jeg valget lander på en ipod touch med spotify :)
Prøv lige at kontroller dit kabel mellem forstærker og afspiller inden du går ud i ny forstærker.:-)

Tak for de hurtige svar! Tjekker med computeren imorgen, og hvis ikke den kan få anlægget op, skal jeg så ud og investere i en ny forstærker eller er det noget der kan fikses? Hvis alt går som det skal med computeren, tror jeg valget lander på en ipod touch med spotify :)
Altså kablet er splinternyt, så regner ikke med at der er noget galt med den :) kostede dog kun 30 kroner for 3 meter

Bør ikke være nødvendigt med en forforstærker og det bør ikke være muligt at snakke sammen ved siden af anlægget når der er skruet helt op. Jeg vil gerne lige komme med en vigtigt pointe. Ens stue højttalere spiller måske fint youtube filer, men når de bliver på et PA anlæg så mister ens anlæg meget potentiale. Jeg har selv prøvet at bruge nogle youtube filer til min boominator og der er virkelig virkelig virkelig en verden til forskel. Altså kæmpe forskel. I bør kraftigt overveje at skaffe en ipod touch i campen (dba til ingen penge) og investere 100kr på spotifypremium. Angående problemet, så kunne det måske tyde på at en ipod classic ikke er god nok (så vil en forforstærker kunne bruges ja). men for at tjekke hvad der er galt bør i sætte anlægget til at spille fra en computer. De kan spille langt højere end alle former for ipods og telefoner. (plejer maks at skulle skrue 1/4 op på min computer når jeg spiller på boominatoren) Så hvis computeren ikke kan få den op på det høje lydniveau den burde, så er det nok noget galt med forstærkeren eller kablet. Kan den godt få lydniveuet i vejret skal have fat i en forforstærker eller skifte ipod classicen ud med noget bedre. Husk igen dette giver mulighed for spotify hvilket er langt bedre end youtube. At bruge youtube er virkelig det dummeste, da man ikke for det ud af boominatoren som man burde, hvilket er ærgerligt når man har lagt mange penge og meget tid i det
Altså den spiller rigtig højt med computeren og spotify, men du siger at du kun skruer 1/4 op på computeren. Min boominator begynder først at skratte en lille smule når den er på 97 % på computeren og 100 % på forstærkeren. vil en ipod touch kunne spille ligeså højt som computeren?

Kommer meget an på computeren. Kan også godt skrue mere op men stopper når det begynder st lyde dårligere. Min computer har så også en meget kraftig preamp i sig i forhold til mange andre computere.men det tyder på der ikke er noget galt med dit anlæg men kun din ipod. Personligt behøvede jeg ikke mere end en iPod touch på Roskilde sidste år :) jeg brugte så amp6 i min boominator og tror måske det er lidt bedre til den slags. Har dog prøvet en indeed ta2020 og der synes jeg ikke der var forskel

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.