Jump to content
Festivalanlæg dk

Boominator hjælp og info! :)

Jenslopes
 Share

Recommended Posts

Hej derude Jeg skal bruge lidt hjælp, jeg har købt in til en boominator, jeg har købt ind i disconetto.dk, og vi gør brug af: 4 eminence s2010 basslite 10" 4 Piezohorn - MPT-001 - IMG STAGE LINE 1 Maxamp 20 som forstærker 1 12v 9Ah batteri fra panasonic (http://www.batteribyen.dk/panasonic-...p1-12v-9ah-993) Dette er hoved dele jeg har self også købet jack-fatning, potmeter, kontakt og modstand til diskanten mm. Her i blandt en sikring, men jeg kan ikke regne ud hvordan man bruger den. den ser sådan ud: http://www.disconetto.dk/shop/in-lin...er-94449p.html. Alle de andre ting jeg har købt kan findes på http://www.disconetto.dk/shop/festiv...eg-3376c1.html. Mine spørgsmål er: Når jeg har købet eminence højtaleren skal de så stadigt være "røv mod røv" kun delt af delingpladen med huller i, siden at der ikke er de store magneter på, som der er på fx P Audio HP 10W? Hvor lang tid kan systemet køre på det batteri? Hvordan tilslutter jeg den sikring, skal jeg klippe ledningen over og lodde dem? Hvordan ved man hvor højt man kan skrue op for forstærkeren uden at sikringen springer eller hele lortet brander sammen? Er at lodde bedre end bare at bruge samlemuffer? (har ikke prøvet at lodde før) Og lidt mindre teknisk, vi har købt en batterilader der bare skal i stikkontakten, kan man oplade det samme sted som telefoner? fx på Roskilde festival? Tak på forhånd! :)

Har du et delefilter. Eminence bassen kan ikke bruges med kun modstand og så piezo horn, siden den har en freq. spike omkring 2.5k hz. Du skal bygge et passivt delefilter eller gøre noget med en minidsp og 4 maxamp's. Uden delefilter kommer det ikke til at lyde ordenligt. Man kan ikke bare køre modstande og piezo horn sammen med alle woofers. Det er et særtilfælde med hp10w hvor wooferen har en mere afrundet frekvens respons.

Har du et delefilter. Eminence bassen kan ikke bruges med kun modstand og så piezo horn, siden den har en freq. spike omkring 2.5k hz. Du skal bygge et passivt delefilter eller gøre noget med en minidsp og 4 maxamp's. Uden delefilter kommer det ikke til at lyde ordenligt. Man kan ikke bare køre modstande og piezo horn sammen med alle woofers. Det er et særtilfælde med hp10w hvor wooferen har en mere afrundet frekvens respons.
2 maxamp kan gøre det men ja. basslite s2010 (som jeg håber det er og ikke s2012 som der står) kan IKKE bruges sammen med piezohorn. Du skal bruge p.audio pht407n diskanthorn (eller Monacor MHD-220N/RD men så skal du selv finde ud af noget med DSP filterindstillingerne).

minidsp og ekstra maxamp koster i alt lidt over 1000kr. samlet set vil du skulle købe for ca. 2000kr ind i alt. ellers skal du lave passivt delefilter så skal du ikke bruge minidsp og ekstra maxamp. dog ved jeg ikke hvordan dette delefilter skal laves, men formoder det må stå rundt omkring. Sådanne et delefiltre vil nok koste 4-500kr i alt i komponenter. Kræver gerne at man har en loddekolbe

Hvis jeg bytter eminence enheder og horn tilbage, får jeg 2800 tilbage, kan jeg købe 4 enheder og 4 diskant horn der vil passe i en boominator på bluearen.co.uk P Audio HP 10W er udsolgt, men er der andet der ville være optimalt i en boominator?

Byg noget midlertidigt til i år og vær i bedre tid næste år. Lyder hårdt at sige men HP10W er udsolgt overalt i Europa fra starten af juni, og sådan har det været hver eneste år de sidste 6 år. Uanset hvor mange der er blevet taget hjem af de forskellige forhandlere.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.