Jump to content
Festivalanlæg dk
Sign in to follow this  
Lakrissen

Lyd niveau fra fra telefon, hovedtelefon udgang vs. Andre løsninger?

Recommended Posts

Som jeg godt vidste i starten er niveauet fra telefon/tablet(i mit tilfælde iphone og ipad) hovedtelefon udgang lavt, vidste bare ikke det var så lavt? Nu er det så en samsung gallaxy 2 jeg slæber med på RF men der er det jo nok det samme(kan desvære ikke sammenligne vs. Airplay) Har testet med en db app til at være 10db lavere end hvis man bruger airplay gennem spotify! Og ja det var self. Også en merkant hørbare forskel... Da min airport desværre er den gamle model er den ikke lige til at bygge om til usb brug (flere ledninger en i den nye og alle er sorte) og syntes måske det dumt med en 12-230v omformer! Og igen kræver at nogen slæber deres æble med.... Hvad gør i andre der er sku ret meget lyd at vinde ved at levere et fornuftigt signal ind i ens forstærker? Er det en forforstærker? Blue tooth? Andre løsninger? Kom gerne med bud/links! Fordele/ulemp

Hold dig opdateret på nyheder fra Canopy Sound - smid et like!

Brug en eller anden form for forforstærker. Jeg bruger selv en hovedtelefon forstærker af typen FiiO E11, og den fungerer virkelig godt synes jeg. Den koster 599 kr. Har dog hørt andre her på forummet foreslå FiiO E3 som er en del billigere, men også skulle være helt fin.

Brug en eller anden form for forforstærker. Jeg bruger selv en hovedtelefon forstærker af typen FiiO E11, og den fungerer virkelig godt synes jeg. Den koster 599 kr. Har dog hørt andre her på forummet foreslå FiiO E3 som er en del billigere, men også skulle være helt fin.
Har du konstant strøm på din e11 eller køre du på det indbygget batteri?

Lige nu bruger jeg bare det indbyggede batteri, men mit anlæg er dog ikke færdigt endnu. Planen er at jeg vil lave en lille strømforsyning som forsyner den med 4 V i stedet for det indbyggede batteri. Den kan nemlig ikke spille samtidig med at den lader op via mini USB stikket i siden, så man kan ikke bare give den 5 V via et USB stik, hvilket egentlig er pænt dumt.

Har søgt lidt rundt på google, og kan ikke umiddelbart finde en dansk shop der sælger FiiO E3 - kender du til nogle trolle?

Nej kan heller ikke lige finde noget umiddelbart. Men jeg kan se at man kan købe E06'eren hos 4sound: http://www.4sound.dk/shop/monitorering/fiio/e06-fujiyama.html Den har bedre specs end E03, så den vil du sagtens kunne bruge. Dog kan jeg se at den ikke er på lager på deres webshop, men er ret sikker på at de kan få den hjem inden Roskilde hvis det er der du skal bruge den.

Jeg har købt mig en Fiio11 hos 4sound, jep det hjælper en del men har ikke kunne teste det uddendørs med anlægget endnu, men må gøres når vejret og tiden er til det Hvad er din erfaring med det lille basboost filter der sidder i? Og hvilken gain bruger du? Det er så lidt en streg i regningen at den ikke kan sidde fast til spænding uden man skal lave lidt fix faxe riger... men den må så lade de 3 timer mens man sover ;) udover det syntes jeg denne sag fra Sony ser spændende ud: http://www.sonymobile.com/dk/products/accessories/bluetooth-music-receiver-bm10/

Jeg bruger ikke equalizeren, så den står bare på 0. Synes den overstyrer en del når man skruer op for anlægget. Det skal dog lige siges at det ikke er en boominator jeg har. Det er en forholdsvis lille boombox jeg byggede sidste år med 2 x 6" enheder fra IMG Stage Line. Har bare sat min på high gain, men det er også helt fint på low. Mht. til fast spændingsforsyning, så kan du evt. købe sådan en her billigt fra eBay: http://www.ebay.com/itm/New-DC-DC-LM2596-Step-Down-Adjustable-Power-Supply-Module-Converter-DC-1-3V-35V-/380755874794?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item58 a6d193ea Så kan du smide din 12 V eller 24 V ind på dens input, og så justere outputtet ved hjælp af trim-potentiometeret til 4 V som du så kan forsyne FiiO'en med i stedet for batteriet. Det ville helt klart være den bedste løsning, i stedet for at man hele tiden skal lade FiiO'en op. Det er også pænt irriterende hvis batteriet går død under en fest. Sony'en ser lækker nok ud, men der står ikke hvor meget strøm den bruger. Desuden er det kun Bluetooth 3.0. Jeg satser på at bestille følgende modul hjem fra Sure Electronics: http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=2442 Det er Bluetooth 4.0, den understøtter også APT-X ligesom Sony'en, og så bruger den (ifølge Sure) kun 10 mA. Derudover er den faktisk også over dobbelt så billig :)

Jeg bruger ikke equalizeren, så den står bare på 0. Synes den overstyrer en del når man skruer op for anlægget. Det skal dog lige siges at det ikke er en boominator jeg har. Det er en forholdsvis lille boombox jeg byggede sidste år med 2 x 6" enheder fra IMG Stage Line. Har bare sat min på high gain, men det er også helt fint på low. Mht. til fast spændingsforsyning, så kan du evt. købe sådan en her billigt fra eBay: http://www.ebay.com/itm/New-DC-DC-LM2596-Step-Down-Adjustable-Power-Supply-Module-Converter-DC-1-3V-35V-/380755874794?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item58 a6d193ea Så kan du smide din 12 V eller 24 V ind på dens input, og så justere outputtet ved hjælp af trim-potentiometeret til 4 V som du så kan forsyne FiiO'en med i stedet for batteriet. Det ville helt klart være den bedste løsning, i stedet for at man hele tiden skal lade FiiO'en op. Det er også pænt irriterende hvis batteriet går død under en fest. Sony'en ser lækker nok ud, men der står ikke hvor meget strøm den bruger. Desuden er det kun Bluetooth 3.0. Jeg satser på at bestille følgende modul hjem fra Sure Electronics: http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=2442 Det er Bluetooth 4.0, den understøtter også APT-X ligesom Sony'en, og så bruger den (ifølge Sure) kun 10 mA. Derudover er den faktisk også over dobbelt så billig :)
De 10mA er i standby, når den ikke er i brug men bare tændt. Den bruger omkring 50mA under load. Og som bonus-info kan jeg sige, at den har et helt enormt højt gain, som nok ville være lidt i overkanten med enhver preamp :) Men den er stadig rigtig lækker til prisen.

Cool nok. Tænkte også at 10 mA med load var lidt for godt til at være sandt :)

Sign in to follow this  

Important Information

Festivalanlaeg.dk bruger egne cookies samt cookies fra tredjepart til statistik, indholdsoptimering, præferencer og målrettet indhold fra Festivalanlaeg.dk. Tredjepart kan anvende cookies til målrettet markedsføring. Ved at klikke "I Accept" giver du dit samtykke. Læs mere om Festivalanlaeg.dk's We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue..