Jump to content
Festivalanlæg dk

Eminence Kappa-15C vs. Eminence Kappa-15LFA på en Pioneer GM-D8604

ptl1987
 Share

Recommended Posts

Hej Festivalanlaeg Jeg er ved at bygge et anlæg til årets Roskildefestival, og er derfor ved at vælge en basenhed. Jeg kan forstå at Eminence Kappa-15LFA er en populær enhed, specielt blandt dem som bygger en Cubo15. Mit spørgsmål er. Hvis jeg benytter en Pioneer GM-D8604, som skulle være stabil i 4 Ohm, kunne jeg så ikke med fordel vælge en Eminence Kappa-15C som både er billigere, og har højere følsomhed end Eminence Kappa-15LFA.? Jeg kan se 15C er rated 150Watt lavere, hvilken betydning vil dette have? På forhånd tak MVH Peter PS: fed side i har her.

Jeg ville holde mig til de anbefalede enheder. Der er mere i det, end bare følsomhed og impedans. Fra free speaker plans: ** Apart from these drivers Cubo will work with a wide variëty of 15" drivers preferably with an EBP of 100 or higher; Fs (27-50 Hz), Qts (0.21 - 0.41), Vas (150 - 300 L) / (5.5 - 11.1 ft^3). Where EBP = Fs / Qts.

Kan se at 15lfa går ned til 37 hz og 15c går ned til 60. Og når jeg kigger på følsomhed har 15 lfa 99 og 15c 98. Ved ikke hvad der kan anbefaldes før vi ved hvad dine forventninger er. du er jo ved at have travlt må man sige. men den nemme løsning er jo og tage et gennemtestet design og følge de anbefaldninger der er til.

http://images6.thomann.de/pics/atg/atgdata/document/specs/208745_kappa15c.pdf Ifølge ovenstående link skulle 15c have en følsomhed på 100,5 eller kigger jeg forkert ? Men det kan selvf. være ligemeget hvis den ikke kan komme langt nok ned og brumme. I har nok ret i det er fornuftigst at køre med noget gennemprøvet. Min forventning er bare at bygge en lukket kasse til den i år, og så opgradere til en Cubo15 næste år hvor der er bedre tid.

Sjovt. Den pdf jeg fandt ved at google sagde det andet.:P prøv at kigge på dba, der kan du nogen gange finde gode enheder til billige penge. så er der nogen forskellige udregner på nettet som kan fortælle dig hvad størrelse kabinet man skal bruge.:-)

Hvad jeg kan se ser den fin ud, men har ikke så meget erfaring indenfor de forskellige enheder og sådan. Den har en høj spl og det er jo noget af det som man skal gå efter. Tror jeg lade den hænge indtil en af de kloge hoveder kommer med noget input.

ellers kig lidt rundt her på forummet, emnet om at bygge en bas kasser været en del oppe på det seneste. btw. Hvis du vil bygge cubo næste år, ville jeg nok købe enheder som er beregnet til cubo i år men bare smide den i en lukket kasse, så kan du altid opgradere.

Jep. Har kigget lidt rundt. og kan forstå at til udendørs brug skulle en resonans på 48 hz være ok. Det er så vidt jeg kan se den eneste svage side ved ovennævnte enhed. Tror jeg napper den til i år, for at holde mig inden for budgettet, så må jeg købe nye hvis jeg bygger Cubo næste gang. Tak for hjælpen MVH Peter

Jep. Har kigget lidt rundt. og kan forstå at til udendørs brug skulle en resonans på 48 hz være ok. Det er så vidt jeg kan se den eneste svage side ved ovennævnte enhed. Tror jeg napper den til i år, for at holde mig inden for budgettet, så må jeg købe nye hvis jeg bygger Cubo næste gang. Tak for hjælpen MVH Peter
Det datablad du linker, er ikke det samme som den enhed fra dba. Det er neo udgaven, som er denne: http://www.monacor.dk/produkter/speakerbuilding-pa15-18/vnr/105110/

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.