Jump to content
Festivalanlæg dk

Oplade bilbatterier på Roskilde festivalen

Isak
 Share

Recommended Posts

Hej Er der nogen der har prøvet at få oplade bilbatterier på festivalen ? Jeg kan ikke lure om man kan få både sit bilbatteri og sin pant tilbage, Det står temmelig kryptisk i et gammelt program jeg sidder og kigger i, kan ikke finde det på nettet. På forhånd tak

Det jeg er i tvivl om er, må vi beholde vores batteriger når vi skal have panten tilbage, som de har formuleret det lyder det som at det ikke må. I så fald kan det jo bedre betale sig at købe et par batteriger mere

Pointen er vel, at man betaler pant ved indgangen, som man så får tilbage når man forlader festivalen, hvis man altså vel at mærke tager sit batteri med ud igen. Når man så har fået det ind på pladsen, kan man betale for at få det opladt, men det tror jeg ikke har noget med panten at gøre, andet end at de sikkert ikke vil oplade det, hvis man ikke har betalt panten (vil tro de sætter klistermærker på, ligesom da de engang prøvede det med pavillioner). Vi er nu aldrig blevet stoppet, for at skulle betale pant. Vil tro at ordningen er indført, fordi de er trætte af, at folk efterlader batterier inde på pladsen. Jeg har selv gået som vagt og samlet bilbatterier op, som lå med bunden i vejret i mudder. Det er altså ikke nogen fest, hverken for dem der skal rydde op eller for miljøet.

Pointen er vel, at man betaler pant ved indgangen, som man så får tilbage når man forlader festivalen, hvis man altså vel at mærke tager sit batteri med ud igen. Når man så har fået det ind på pladsen, kan man betale for at få det opladt, men det tror jeg ikke har noget med panten at gøre, andet end at de sikkert ikke vil oplade det, hvis man ikke har betalt panten (vil tro de sætter klistermærker på, ligesom da de engang prøvede det med pavillioner). Vi er nu aldrig blevet stoppet, for at skulle betale pant. Vil tro at ordningen er indført, fordi de er trætte af, at folk efterlader batterier inde på pladsen. Jeg har selv gået som vagt og samlet bilbatterier op, som lå med bunden i vejret i mudder. Det er altså ikke nogen fest, hverken for dem der skal rydde op eller for miljøet.
Kan heller ikke forestille mig andet end at det letter oprydningsarbejdet... problemet er jo bare at der er folk som bare køber et kæmpe batteri, aflader det HELT i bund, også bare lader det stå fordi de har ødelagt det fuldstændigt.. Den camp ved siden af mig ødelagde bare et 80-90AH batteri, og lod det stå... tænkte bare Why? det koster jo omkring 1000kr?

Det Jeg kan finde om bilbatterier på festivalen er Bilbatterier Bilbatterier kan oplades i BYcenter East og West, Agora G og Agora L. Det koster 250 DKK i depositum første gang bilbatteriet indleveres og en opladning koster 150 DKK. Når festivalen slutter kan du vælge enten at tage batteriet med hjem eller aflevere det med tilhørende kvittering og derved få de 250 DKK retur. Ladere skal ikke medbringes. Syntes nu heller ikke at det kan give mening at man ikke kan få sigt depositum tilbage og sit batteri, men der står "eller"...

I så fald virker det til, at de har misforstået hvad "depositum" betyder. Det er jo ikke et depositum, hvis man selv har købt batteriet til at starte med. Det giver ingen mening. Det de beskriver er i så fald næmere et gebyr. Man burde nok lige kontakte dem og høre ad, hvad de mener. Man burde jo også få de 250 kr. ved at tage det med hjem igen og ikke kun at aflevere det.

I så fald virker det til, at de har misforstået hvad "depositum" betyder. Det er jo ikke et depositum, hvis man selv har købt batteriet til at starte med. Det giver ingen mening. Det de beskriver er i så fald næmere et gebyr. Man burde nok lige kontakte dem og høre ad, hvad de mener. Man burde jo også få de 250 kr. ved at tage det med hjem igen og ikke kun at aflevere det.
Håber/tror at det måske er praksis at man kan få begge dele igen, kan ikke se hvad de skal bruge alle de batterier til

Fik lige denne opdatering fra fb ​Du kan gaa op og faa dit bilbatteri opladt. Det koster 150kr. og du ligger 250kr. i depositum. De saetter et pant klistermaerke paa dit batteri og du faar en kvitering. Kvitering og pantmaerket har matchende serienummer. Om soendagen kan du saa gaa op til ladeboden med dit batteri og kvitering og matcher serienummeret saa faar du dit depositum tilbage. Eller du kan efterlade dit batteri hos dem og de bruger depositumet til rigtig afskaffelse af batteriet. Der skal betales depositum pr. batteri ikke pr. opladning. Roskilde har deres egne 4Ah ladere, men nogen gange kan man faa lov at bruge sin egen. Men det kommer an paa hvilken sindstilstand personalet har den dag/time/minut Og ja, hvis der er tryk paa ladeboden er der ingen garanti for at dit batteri bliver fuldt opladt

Kunne det tænkes at lave en "Festivalanlaeg.dk stand" på sigt med en grøn måde at få opladt sine batterier på? Dream City sted, have gasloddekolber og en vindmølle og solceller, KÆMPE batterbank og så vidt muligt kunne lade andre folks batterier (måske kun ordentlige batterier iform af vedligeholdelsesfrie haha) op.. Et lille maker-space-DIY-ordn-det-sidste-på-anlægget-lær-noget-nyt :)

Kunne det tænkes at lave en "Festivalanlaeg.dk stand" på sigt med en grøn måde at få opladt sine batterier på? Dream City sted, have gasloddekolber og en vindmølle og solceller, KÆMPE batterbank og så vidt muligt kunne lade andre folks batterier (måske kun ordentlige batterier iform af vedligeholdelsesfrie haha) op.. Et lille maker-space-DIY-ordn-det-sidste-på-anlægget-lær-noget-nyt :)
Super fed idé! :-D

Kunne være fedt.! jeg kan sprøger jobbet om vi må låne den store nordtank mølle på risø?;-)

Jeg prøver lige igen: Bliver de 'små' 7-10 AH timers forbrugsbatterier betragtet som bilbatterier? Eller er det muligt at få ladet dem op i samme bod som mobiler? Og vil man så selv skulle medbringe en oplader?

Jeg prøver lige igen: Bliver de 'små' 7-10 AH timers forbrugsbatterier betragtet som bilbatterier? Eller er det muligt at få ladet dem op i samme bod som mobiler? Og vil man så selv skulle medbringe en oplader?
De er mega nærrige i de boder der. De tager samme pant på et 7 ah batteri som de gør på et 225 ah. Der er ingen logik i deres regler. Og et det er også samme pris for opladning. De burde virkelig lave et andet system...

jeg tror at vis du vil have 12v skal du betale for bilbatteri. men man kan altid nå langt med lidt charme ;-)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.