Jump to content
Festivalanlæg dk

Hvor godt vil det virke?

Morroklump
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen! Jeg har søgt lidt rundt på jeres super geniale site! Og jeg er nok nået dertil at jeg må indse at Boominatoren er den umtimative løsning. Jeg tror jeg vælger at købe jeres TA2020, men vil en være nok til en løsning som boominator, den har jo kun 2 udgange? Jeg har også set at mange vælger at bruge amp6basic i stedet, hvad er grunden til dette? Af lyd har jeg fundet disse https://www.intertechnik.de/Shop/Loudspeakers/P-Audio/H-Series/_71503_H18-HP10W_1768,en,4354,52326 det lyder som om i har haft meget god erfaring med dem, men hvilke tweeters skal jeg have mig, og hvor kan de evt. skaffes:)? og hvilket batteri skal man bruge? jeg har set på http://www.ev-power.eu/?p=productsMore&iProduct=299&sName=lp12v7ahp-12v-7ah men vil det passe i størrelsen :)? Jeg overvejer at bygge monsteret meget som jeres eksempel i guiden.

Reply To: Hvor godt vil det virke? Jeg har læst den et par gange, jeg kan ik rigtigt finde ud af hvorfor du vælger amp6basic i stedet for TA2020 :) De tweeters du bruger er ikke længere til salg, så de er lidt svære at få fat i, hvad er et alternativ? :)http://www.amazon.com/Volt-Rechargeable-Battery-Powercell-PC7-12F1/dp/B0047Q1JAS Er det her batteriet du bruger? Jeg forstår stadig ikke hvordan du kan sætte 8 enheder til 2 udgange på forstærkeren, kan du evt. lave en hurtig tegning over hvordan enhederne er forbundet? :)

Reply To: Hvor godt vil det virke? amp6 er en TA2020 forstærker. TA2020-020 er serienummeret på forstærker chippen. Den sidder i talrige forstærkere. Tweeter valg, batteri valg, forbindelsestegning og så videre er beskrevet grundigt både i DIYaudio tråden og på facebook siden.

Reply To: Hvor godt vil det virke? I mit originale design er der ikke separate basrefleksrør i. I den fungerer håndtaget i enden samtidigt som port. Og det stykke træ som sidder tværs over enden som porten/håndtaget går igennem fungerer samtidigt som afstivning af endevæggen. Ganske smart, ik'?

Reply To: Hvor godt vil det virke? at der er hul i kabinettet har ikke noget med ventilation at gøre, men skyldes at det er et bass-reflex kabinet. Dette er en metode hvorpå man kan, hvis porten er afstemt rigtigt, få en højttaler til at spille "kraftigere" i de lave frekvenser (dybe toner) sammenlignet med et lukket kabinet. hvis i ændrer på port-designet risikerer i at det kommer til at lyde dårligt..

Reply To: Hvor godt vil det virke? ja hvis den følger saturnus' design fra diyaudio.com burde det fungere bedst. det er jo ham der har designet den.. det vigtigste er bare at volumen af højttaler-kabinettet samt arealet og længden af porten ikke ændres. opbevaringsrummet i midten er op til den enkelte angående pladsbehov?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.