Jump to content
Festivalanlæg dk

Kabinet til anlæg

jrpe
 Share

Recommended Posts

Hej folkens Jeg har i sidste øjeblik før roskilde festival fået den tjans at stykke noget anlæg sammen. Uden at have nogen som helst form for teknisk forståelse for at bygge et festival anlæg har jeg så vidt muligt forsøgt at blive klogere Jeg har læst vidt og bredt bl.a. på dette forum og er endt med at bestille følgende dele: Maxamp20 2X http://www.batteribyen.dk/catalogsearch/result/?q=Fiamm+FG+20721+12V+-+7.2+Ah Højtalere : http://www.bossaudio.com/auto/car-audio-sound-system-auto-stereo-speaker-boss-audio-r94/ Det skal siges at jeg godt er klar at højtalerne ikke er ideelle men det var som sagt noget der skulle bestilles med det samme og de anbefalede PA højtalere m.fl. så ikke ud til at kunne opdrives. Nu mangler jeg så til sidst at bygge kabinettet og håbede på at kunne bygge noget lignende Neiv har lavet i http://festivalanlaeg.dk/forum/andet/byggetr%C3%A5de/21699-hvor-langt-kan-man-n%C3%A5-for-1000kr-kompakt-lille-system-k http://imgur.com/a/dwX6q (påtænker ikke at bruge solcelle) Jeg kan forstå at krydsfinér og støbefinér er at foretrække (ret mig endelig hvis der er noget jeg misforstår) Så for at opsummere ønsker jeg at høre jer om: 1. generelle pointers til hvad jeg skal være obs på/bør gøre ift kabinettet 2. Hvilken type træ? 3. den obligatoriske "fungerer det her sammen?" (sorry!) På forhånd tak :)

Det er ikke til at sige hvilket kabinet der vil være optimalt til de enheder du har købt, da de nødvendige specs for at designe et passende kabinet ikke er opgivet. Derfor er mit bud ligeså godt som dit bud. Jeg ville dog ikke forsøge mig at montere dem i så små kabinetter som jeg gjorde med mit anlæg, da det kræver at enheden tilfældigvis har de helt rigtige specifikationer for at de kommer til at lyde godt. Der er du nok lidt mere sikker hvis du bygger et større lukket kabinet (uden basporte), måske omkring 15-30 liter pr. enhed. Men igen, så er mit bud ligeså kvalificeret som dit, da det er lidt et lotteri med den type enheder. Held og lykke med det :)

Jeg mener at auto højttalere ikke er ligeså kræsne når det gælder kabinetstørrelser, da det ofte sidder i f.eks bildøre hvor intet er forseglet og det er nogle mærkelige størrelser at arbejde med. Så hvis jeg var dig ville jeg ikke være særlig bekymret over kabinetstørrelse. (Ret mig gerne hvis jeg er på vildspor)

Jeg mener at auto højttalere ikke er ligeså kræsne når det gælder kabinetstørrelser, da det ofte sidder i f.eks bildøre hvor intet er forseglet og det er nogle mærkelige størrelser at arbejde med. Så hvis jeg var dig ville jeg ikke være særlig bekymret over kabinetstørrelse. (Ret mig gerne hvis jeg er på vildspor)
Dit bud er lige så godt som mit. Men vil man være sikker på at få noget bas respons kan det ikke skade at have et lidt større lukket kabinet.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.