Jump to content
Festivalanlæg dk

Mit Smukfest anlæg fra sidste år

tr0lle
 Share

Recommended Posts

Jeg fandt lige nogle billeder på min gamle telefon af mit byggeprojekt fra sidste år, og tænkte at jeg lige ville dele dem med jer. Ghettoblasteren skulle bruges til Smukfest hvor de ikke er særlig store fans af hjemmebyggede anlæg, så det var meningen at den skulle være nogenlunde kompakt. Anlægget består af følgende: - Tweeter: 2 x IMG Stage Line HT-88 [TABLE="class: wysiwyg_table_single_technicaldata"] [TR] [TD="class: wysiwyg_table_label"]Impedance (Z)[/TD] [TD="class: wysiwyg_table_val"]8 Ω[/TD] [/TR] [TR] [TD="class: wysiwyg_table_label"]Resonant frequency (fs)[/TD] [TD="class: wysiwyg_table_val"]2.5 kHz[/TD] [/TR] [TR] [TD="class: wysiwyg_table_label"]Max. frequency range[/TD] [TD="class: wysiwyg_table_val"]fx-18 kHz[/TD] [/TR] [TR] [TD="class: wysiwyg_table_label"]Rec. crossov. frequ. (fmax.) (12 dB/oct.)[/TD] [TD="class: wysiwyg_table_val"]4 kHz[/TD] [/TR] [TR] [TD="class: wysiwyg_table_label"]Music power[/TD] [TD="class: wysiwyg_table_val"]100 WMAX[/TD] [/TR] [TR] [TD="class: wysiwyg_table_label"]Power rating (P)[/TD] [TD="class: wysiwyg_table_val"]50 WRMS[/TD] [/TR] [TR] [TD="class: wysiwyg_table_label"]SPL (1 W/1 m)[/TD] [TD="class: wysiwyg_table_val"]99 dB[/TD] [/TR] [TR] [TD="class: wysiwyg_table_label"]Radiation angle (vert./hor.)[/TD] [TD="class: wysiwyg_table_val"]60°/60°[/TD] [/TR] [/TABLE] - Bass/midrange: 2 x IMG Stage Line SP-6/100PRO [TABLE="class: wysiwyg_table_single_technicaldata"] [TR] [TD="class: wysiwyg_table_label"]Impedance (Z)[/TD] [TD="class: wysiwyg_table_val"]4 Ω[/TD] [/TR] [TR] [TD="class: wysiwyg_table_label"]Resonant frequency (fs)[/TD] [TD="class: wysiwyg_table_val"]44 Hz[/TD] [/TR] [TR] [TD="class: wysiwyg_table_label"]Max. frequency range[/TD] [TD="class: wysiwyg_table_val"]f3-4,500 Hz[/TD] [/TR] [TR] [TD="class: wysiwyg_table_label"]Music power[/TD] [TD="class: wysiwyg_table_val"]150 WMAX[/TD] [/TR] [TR] [TD="class: wysiwyg_table_label"]Power rating (P)[/TD] [TD="class: wysiwyg_table_val"]100 WRMS[/TD] [/TR] [TR] [TD="class: wysiwyg_table_label"]SPL (1 W/m)[/TD] [TD="class: wysiwyg_table_val"]93 dB[/TD] [/TR] [/TABLE] - Delefilter: 2. ordens Linkwitz-Riley - Kabinet: Ported Butterworth B4 på omkring 15L - Forstærker: Sure Electronics 2 X 100W Class-D Audio Amplifier Board TDA7498 - Batteri: 1 x 12V/20AH VRLA samt 4 x 6V/4,5 VRLA. Der er mulighed for at skifte mellem 12V og 24V via en switch - Diverse: Volt og amperemeter, volume kontrol, GPS tracker og LED lys med music controller i elektronikrummet Anlægget er pakket ind i noget Tolex-lignende kunstlæder jeg fandt på Elektronik-Lavpris. Det er dog desværre udgået fra deres sortiment nu kan jeg se. Det gik lidt hurtigt med at få samlet elektronikrummet da det blev lavet natten før festivallen, så bær lige over med mig :-) Desværre fik vi konfiskeret vores 12V batteri efter et par dage, men så kunne vi spille videre på 24V samt nogle 14V DeWalt batterier som en fra lejren heldigvis havde med. I år tror jeg at jeg prøver at bygge noget med nogle almindelige D batterier. Er igang med nogle forskellige tests i øjeblikket, og det fungerer umiddelbart helt fint :-) Billedgalleri: http://imgur.com/a/fjbgy Ris/ros/spørgsmål modtages gerne. Mvh Troels Vest

Vildt nok at smide så stor en forstærker i så lille et anlæg. :D Det er også vildt flot arbejde - super fedt med det helt minimalistiske, sorte design. Hvilket display er det du bruger? Ser ud til at det både kan måle spænding, strøm og samlet Watt-forbrug samtidig?

Haha, tjaaaah - Jeg har både testet med en Indeed TA2020 og en Maxamp20, men rent lydmæssigt så var jeg sgu mest tilfreds med TDA7498'eren :-) Displayet var et jeg fandt på eBay (noget i stil med denne: http://www.ebay.com/itm/BATTERY-MONITOR-DC-99V-30A-LCD-DIGITAL-PANEL-AMP-VOLT-WATT-AMPERE-HOUR-METER-/331233978271?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item4d1f15679f&vxp=mtr) Det kan måle volt, ampere og watt, men desværre så måler den cirka 0.4A for meget. Derudover kan det også tælle hvor mange ampere timer man har brugt i alt. Dog kræver det at det hele tiden er tændt, hvilket man jo ikke rigtig har brug for, så den funktion kan man ikke bruge til noget umiddelbart :D

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.