Jump to content
Festivalanlæg dk

Feedback på fest-setup

Gamst
 Share

Recommended Posts

Hey festivalfolk I forbindelse med den fest vi skal holde i min camp om søndagen har jeg gjort mig lidt overvejelser i forhold til hvordan vi får mest mulig lyd ud til vores gæster. Og det vil jeg meget gerne have lidt feedback på, fra jer :). Vi har vores anlæg fra sidste år, der desværre kræver rigtig meget strøm, men i øvrigt spiller godt og højt. Derudover har vi fået fat i 2 x Eltax concept 400 og jeg har bestilt en TA2020-forstærker. Vores camp kommer forhåbentlig til at have en hjørneplads. Jeg har tænkt på at stille en pavillion på hjørnet og derunder vores anlæg fra sidste års festival ud til den ene sti, og de to nye højtalere, ovenpå en vogn vi har bygget, ud til den anden sti. Af strøm har vi bl.a. et 200AH timers startbatteri og 3x75AH forbrugs/fritidsbatterier, og jeg regner derfor med at vi til festen kører det gamle anlæg på det store batteri og Eltax'erne og TA2020'eren på et af forbrugsbatterier. Jeg læste i en anden tråd at man kan bruge sådan en her: http://www.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=404634 til at fordele outputtet fra en Ipod til, i dette tilfælde, TA2020'eren og bilradioen i vores gamle anlæg. Hvordan tror i det vil fungerer? Outputtet fra min Ipod nano er i forvejen meget lavt og jeg har derfor tænkt mig at købe sådan en Ipod-amplifier her: http://www.mp3amplifier.com/product_info.php/cPath/20/products_id/81 God lørdag

Reply To: Feedback på fest-setup Hey Gamst, det lyder sgu alt sammen rigtig fedt :)

Jeg har selv bestilt en Belkin Rockstar til vores setup, så jeg har endnu ikke kunnet teste den, men skal nok skrive når jeg ved hvordan det fungerer. Jeg er ikke så skarp i højtalere men med vores lille tripath spillede vi næsten lige så højt som på en stor blaupunkt forstærker - vi spildte bare ikke ligeså meget strøm på varme. Synes klart det er værd at oveveje om man kan skrotte de store bilforstærkere! Men strøm har du jo nok af. Jeg har et indlæg kørende ang. pre-amplifiers du måske skulle se http://roskildeopen.staging.wpengine.com/forum/topic/pre-amp-hvilken-og-hvornar

Reply To: Feedback på fest-setup Hej Viktor Super, så venter jeg spændt på at du får testet Belkin Rockstar'en. Gider du skrive hvor lang leveringstiden var, når du modtager den? :) Har lige tjekket pre-amplifier tråden. Fungerer sådan en pre-amp bare ved at forstærke outputtet fra kilden, f.eks. Ipod? - Og har jeg forstået det korrekt, at den bruger strøm selv? Har du erfaringer med andre Ipod/mp3-amplifiers man kan sætte direkte mellem Ipod og forstærker f.eks. (uden separat strømforsyning altså) ?

Reply To: Feedback på fest-setup

Gamst
:
Hej Viktor Super, så venter jeg spændt på at du får testet Belkin Rockstar'en. Gider du skrive hvor lang leveringstiden var, når du modtager den?
:)
Har lige tjekket pre-amplifier tråden. Fungerer sådan en pre-amp bare ved at forstærke outputtet fra kilden, f.eks. Ipod? - Og har jeg forstået det korrekt, at den bruger strøm selv? Har du erfaringer med andre Ipod/mp3-amplifiers man kan sætte direkte mellem Ipod og forstærker f.eks. (uden separat strømforsyning altså) ?

Det er korrekt at sådan en "pre-amp" (hvis man kan kalde dem det), "bare" forstærker signalet fra en iPod fx. :) Den bruger strøm selv, ja. Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med "separat strømforsyning", men du kan ikke forstærke et signal uden at tilføje strøm. :) Og hvis den skal bruge en 12v strømforsyning, så er det jo bare at koble det direkte til sit forstærker-batteri (bilbatteri/forbrugsbatteri).

Derudover kan du godt bestille de der Belkin Rockstar i DK (ved dog ikke om det er dyrere?). Som her: http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=F8Z274EA&pn=Belkin&vare=282745&f=edbp

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.