Jump to content
Festivalanlæg dk

hurtigt kabinet spørgsmål - boominator

peterh
 Share

Recommended Posts

Hej Roskilde Open. Sidder lige og roder med boominator sketchup modellen. Kigger man inde i selve højtaler kassen så er der også et hul i midten til selve højtaleren ? skal der være det ? se billede 1. for det er det nemlig ikke på billede 2 - hvilken en skal man gå efter? Billede 1 Billede 2 Selve bassporten er det bare de 2 "håndtag" der er for enden ? der skal ikke nogen rundt port i ? det er nok med disse? Ville det evt være en ide at runde den af som på billede 3? Dette gør man jo normalt for at mindske portstøj ? Billede 3 Ville det også være en ide at runde alle hullerne inde i højtalere kassen af på denne måde? Håber nogen kan hjælpe På forhånd tak Mvh Peter H

Reply To: hurtigt kabinet spørgsmål - boominator 1. Så vidt jeg husker kan HP10w ikke nå hinanden længere på midten som de kunne tidligere eftersom dybden på wooferen er blevet mindre. Det betyder ikke helt så meget om det er magneterne der er limet sammen eller magneterne der er limet til den midterbrace - det vigtigste er bare at de er limet sammen for at gøre kabinettet så rigidt som muligt. 2. Ja, på en standard boominator er portene de 2 håndtag for enden - det er fint hvis du runder dem af i kanten. 3. Det vil ikke betyde noget som helst for lyden om du gør det - så gør det kun hvis du synes du vil have at boominatoren skal være pæn indvendig. I mine øjne fuldstændigt ligegyldigt..

Reply To: hurtigt kabinet spørgsmål - boominator Okay mange tak. Når nu dybden på wooferen har ændret sig - passer målene så stadig ? Kan se der på indersiden af bassporten sidder et ekstra stykke træ som kun er 6,1 m tykt - alt i mens resten af kabinettet er lavet i 12.2 mm træ - Kan man bare købe træ i den anden tykkelse ? eller skal man slibe det andet træ ned? Til sidst kan jeg se at der på sketchup tegningen er fire huller ind til batterier - forstærker osv? hvad er dette til ? bare køling eller hvad? Derudover er der en firkantet hul i toppen af batterier rummet. Er dette hul bare "låget" eller har det en vigtigere funktion? På forhånd tak

Reply To: hurtigt kabinet spørgsmål - boominator Ja, med grills så skulle målene gerne passe hvis du limer magneterne sammen med afstivningen i midten.. Så vidt jeg husker er standardportene 36mm dybe, dvs der limes 2 stykker 12mm træ på indvendigt, for; 1. at lave den rigtige portlængde og 2. for at afstive kabinettet yderligere. De fire huller ind til batterierne er ikke bydende nødvendige - det er primært ventilation.. Hvis du bruger en Amp6 basic med fornuftig heatsink vil du ikke få problemer.. Jeg har ihvertfald ikke selvom jeg ikke har huller i min :) Det hul du taler om i toppen er i virkeligheden i bunden - det er adgangen til rummet..

Reply To: hurtigt kabinet spørgsmål - boominator Kunne se på boominator facebook siden - at nogle havde fået fat i noget dårligt træ ? kan i anbefale et sted at købe det ? og birch plywood 12.2 mm må være en birke krydsfinerplde på 12.2 mm ikke ? :)

Reply To: hurtigt kabinet spørgsmål - boominator

[b]

Peter Hansen

[/b]: Kunne se på boominator facebook siden – at nogle havde fået fat i noget dårligt træ ? kan i anbefale et sted at købe det ? og birch plywood 12.2 mm må være en birke krydsfinerplde på 12.2 mm ikke ?

Køb almindelig fyr krydsfiner med minimum 5 lag - og ikke den slags med 3 tykke og 2 tynde udvendige lag finer.. Det bliver også kaldt Radiata Pine og sælges i Silvan, Stark osv.. Det er nemt at finde.. Saturnus foretrækker filmet krydsfiner - hvor jeg bruger almindelig krydsfiner og sørger for at grunde og male det ordentligt.. Folk har forskellige præferencer.. Der findes ikke 12,000000000mm krydsfiner - bare gå efter 12mm så gør det ikke så meget om det er 11,967mm eller 12,0485mm ;)

• 2 months later...

Re: hurtigt kabinet spørgsmål - boominator Skal port/håndtag være 104x48 mm som i Sketchup tegningen eller 120x30 som nævnt i diyaudio-tråden? Spiller det nogen stor rolle om portene er rundet af i kanterne eller blot firkantede?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.