Jump to content
Festivalanlæg dk

2 x Cube 15 2 x Behringer B212XL Hvad mangler jeg?

nifferen
 Share

Recommended Posts

Vores setup i år var 2 Cubo 15 med Kappa 15LFA drevet af en Bassface db2.1 2000W og en STA508 og det spillede lækkert. Du slipper så for miniDSP, da der er dsp i cAMP så vidt jeg har forstået. Dog ville jeg, nu når der er så lang tid til, søge efter nogle andre toppe. De er fine nok herhjemme og sådan, men på Roskilde når ens lydtolerance niveau stiger med en faktor 10, så falder de hurtigt bagud i forhold til Cubos Held og lykke :)

Når du har så meget batteri så køb dog en større forstærker. Evt bassface db2.1 til bundene og så cAMP til toppene, men jeg havde nok valgt en pioneer gm-d8604. Det vil give lidt mere smæk på og du vil have nok batteri stadig. Hvis du har mod på at bruge lidt mere tid på det vil jeg dog sige du skulle bygge nogle omnitops som toppe. Med en omnitop kan du faktisk få en hel del mere lyd end på begge behringertoppene til sammen. De er ret nemme og bygge hvis man tager sig tid til det og følger planerne ! Det havde jeg gjort, uden tvivl. En enkelt omnitop kan bygges for i omegnen af 12-1300kr.

Jeg mente at jeg ville anbefale dig blot at bruge gm-d8604. smid de 2 cuboer parallelt på en brokoblet kanal og så de to omnitops på hver sin kanal. Du vil ikke have strøm nok til at bruge en bassface og en gm-d8604 :-)
Frederik, hvilke forstærkere brugte I til jeres anlæg, og hvor mange Ah slugte de? Såvidt jeg husker er det dig, der havde 6 Cubos og 2 OT12 ikke? Bare for at vide hvor meget strøm man i virkeligheden har brug for til et givent setup - især til Bassfacen, hvis i bruger en eller flere af disse :)

Jeg mente at jeg ville anbefale dig blot at bruge gm-d8604. smid de 2 cuboer parallelt på en brokoblet kanal og så de to omnitops på hver sin kanal. Du vil ikke have strøm nok til at bruge en bassface og en gm-d8604 :-)
Regner aligevæl med at anskaffe mig nogle flere forbrugsbatterier, men har lige smidt en PM :)

Vi brugte gm-d8604 og så 2 bassface db2.1. Har ikke så meget på strømforbruget, men vi brugte mindre end forventet. Vi havde ca 1800 ah med, og det var lige nok. vi havde dog også lys på

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share