Jump to content
Festivalanlæg dk

halfinator/boominator + cubo

ESO
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen! Jeg ved der er lang tid til næste Roskilde men jeg vil gerne have tingene på plads i grove træk. Her i år havde jeg noget shitty udstyr (som dog spillede ganske godt) som bestod af et par gamle dantax højtalere på 8ohm, en ta2024 også en eq til at booste det hele så man kunne spille ganske højt på lidt. Dog fik jeg blod på tanden og vil gerne bygge noget vildere og større til næste år. Havde tænkt mig en boominator. Men jeg ved bare ikke om jeg vil være tilfreds med det alene. Derfor gik jeg med tanken om at få en bund i form af en cubo 15 sammen med en halfinator. Hva vil i mene er bedst? Vores budget er omkring 4-5k. Har været inde og kigge på denne tråd: http://festivalanlaeg.dk/forum/andet...lige-budgetter Den siger at med budget på 5k så skal man gå efter en boominator? Det virker lidt voldsomt i mit hoved da du kan få højtalere, træ, solceller, regulator, batteri og lidt småting for omkring 2-2.5k? Ved godt jeg ikke har talt forstærker med. Men hvilken forstærker er at foretrække til en boominator? Et andet spørgsmål er vil det være bedre med en halfinator og en cubo 15 og hvilken forstærker ville man skulle have til henholdvis en boominator+cubo 15 og halfinator+cubo 15? Er jeg helt ud i skoven og har i et bedre setup? Jeg har sikkert en masse andre spørgsmål men vi starter bare med disse xD Mvh Emil

Du kommer aldrig til at få en boominator + cubo 15 til 4-5000. Alene cuboen + forstærker (lad os antage at du bruger en pioneer GM-D8604) og dertilhørende batterier kan ikke laves for under 3500. Start med at bygge en boominator ordentligt, og udvid så hvis du får brug for det de næste par år, det gør jeg i hvert fald - skal snart begynde på en cubo. Jeg håber ikke jeg har ødelagt dine drømme nu

Tak for at hjælpe mig så langt som at finde ud af hva jeg skal gå efter xD Et andet spørgsmål er så bare. Hvilken forstærker skal jeg smide i min boominator når jeg kommer så langt? Har overvejet en maxamp. Men hvis jeg vil udvide er det vel meget smartere med en pioneer. Den der cAMP som er i gang med at blive udviklet færdig er det noget man skulle ligge sine penge på?

En Pioneer er oplagt valg, når du samtidig vil smække en Cubo15 på. Når det så er sagt, er det ret essentielt at have en intern forstærker i Boominatoren, så den kan stå alene uden at du behøver Pioneeren ved siden af, hvilket er lidt klodset. Det muliggør at du nemmere kan have Bomminatoren med rundt omkring til ting, hvor du ikke behøver en sub. Om du vil smide de. 12-1600 kr efter en cAMP, samt vente til den kommer, er op til dig. En maxamp koster kun 250,- så den ville jeg selv starte med - det spiller nu også fint højt i sig selv ;)

En Pioneer er oplagt valg, når du samtidig vil smække en Cubo15 på. Når det så er sagt, er det ret essentielt at have en intern forstærker i Boominatoren, så den kan stå alene uden at du behøver Pioneeren ved siden af, hvilket er lidt klodset. Det muliggør at du nemmere kan have Bomminatoren med rundt omkring til ting, hvor du ikke behøver en sub. Om du vil smide de. 12-1600 kr efter en cAMP, samt vente til den kommer, er op til dig. En maxamp koster kun 250,- så den ville jeg selv starte med - det spiller nu også fint højt i sig selv ;)
Jeg går så efter maxampen ^^ Kunne også godt tænke mig at vide om cAMP er tiltænkt som et andet alternativ til pioneer eller om det er i stedet for at investere i en maxamp? Mit sidste spørgsmål er dog hvordan vil opsætningen af woofer og tweeters være? Hvor skal modstanden sidde og kan ikke helt finde ud af hvordan man skal få dem tilsluttet til maxampen da der jo kun er mulighed for at tilslutte en left og en right men der er jo to left og to right (hvis du forstår hva jeg mener)?

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.