Jump to content
Festivalanlæg dk

Boominator Mini støjer ved ladning

fred7847
 Share

Recommended Posts

Hej Festivalanlæg. Jeg har næsten lavet min Boominator Mini færdig. Den indeholder TA2021, Bluetooth 4.0 modul, delefiltre, Aurasound NS525-woofers og dayton ND16FA-tweeters samt resten af de nødvendige ting. Derudover har jeg en solcelleladeregulator på samt en ældre computeroplader på. Min problem ligger i at er der store problemer med støj, når jeg lader. I kan se en video af den her og høre problemet :) Hvis jeg slukker for forstærkeren på knappen på selve forstærkeren er støjen meget lavere, men den er der endnu. Lige pt mangler jeg at modtage et nyt AUX-stik til lodning i enden, men har bestilt det (Ødelagde det andet): https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H32186 (Hvis jeg skifter over til AUX er lyden ikke nær så høj) Der er fire knapper på boominatoren: 1. Tænd/Sluk alt 2. Tænd/Sluk bluetooth 3. Tænd/Sluk voltmeter 4. Skift mellem Bluetooth/AUX. Link til video af fejlen, diagram samt billede af Mini'en: https://www.dropbox.com/sh/k6vhdrozs3cyhh1/AABBwXg_OIF7BJe0dSpRxiRDa Kan nogen hjælpe mig? (Håber mit diagram giver bare lidt mening (Sikkert ikke, men jeg forstod det da) Skal desuden nok få oprettet Boominator'en her på siden når jeg får taget ordenlige billeder (Telefonen er shit), men kan da sige at det er mit første selvbyggerprojekt udover skoleopgaver (HTX) :) MVH. Frederik

Er der en chance for at en af de Ground Loop Isolator'er virker? Eller er der slet ikke noget at gøre? :)
Jeg har selv prøvet at have groundloop. Men har aldrig gidet at investere i en isolater. Men kan ikke sige om det virker eller ej.

Det er enten solcelleregulatoren eller computerstrømforsyningen den er gal med (sandsynligvis det sidste). Der er ikke andet at gøre end at prøve sig frem og skifte delene ud indtil du finder fejlen. Det er IKKE et ground loop problem og du kan IKKE løse det uden at skifte enten solcelleregulatoren eller computerstrømforsyningen, eller begge dele.

Okay så langt så godt. Jeg vil forsøge at finde en anden lader, og håbe på den klarer det bedre. Derefter må det jo så være regulatoren der står for tur. Pis! :) Jeg vender tilbage, når jeg har fundet ud af, hvad der skaber problemet :)

• 5 months later...

Langt om længe er begge ting blevet testet. Først testede jeg med ny lader, hvilket desværre ikke virkede. Så fik jeg testet med ny laderegulator, som heller ikke virkede. Det skal siges jeg har testet med ny lader/gammel regulator & ny lader/ny regulator osv osv. :) Alt uden held :( Nu prøvede jeg så at teste med AUX-phono-kabel direkte fra telefon over i forstærker, hvor der ingen støj var (i hvert fald meget lidt, som jeg sagtens kunne leve med)... Det vil altså sige at der skabes problemer hen over (DPDT) knappen som skifter mellem bluetooth/AUX. Det er et eller andet sted her støjen skabes. Nogle ideer til hvordan det elimineres? Vil det hjælpe at lodde hele pisset om eller kan man på nogen måde afskærme / isolere delene fra hinanden? For en god ordens skyld link til fejlen her igen: https://www.dropbox.com/s/vs2g8wffcxe4a6x/20140715_125420.mp4?dl=0

Langt om længe er begge ting blevet testet. Først testede jeg med ny lader, hvilket desværre ikke virkede. Så fik jeg testet med ny laderegulator, som heller ikke virkede. Det skal siges jeg har testet med ny lader/gammel regulator & ny lader/ny regulator osv osv. :) Alt uden held :( Nu prøvede jeg så at teste med AUX-phono-kabel direkte fra telefon over i forstærker, hvor der ingen støj var (i hvert fald meget lidt, som jeg sagtens kunne leve med)... Det vil altså sige at der skabes problemer hen over (DPDT) knappen som skifter mellem bluetooth/AUX. Det er et eller andet sted her støjen skabes. Nogle ideer til hvordan det elimineres? Vil det hjælpe at lodde hele pisset om eller kan man på nogen måde afskærme / isolere delene fra hinanden? For en god ordens skyld link til fejlen her igen: https://www.dropbox.com/s/vs2g8wffcxe4a6x/20140715_125420.mp4?dl=0

Hmm, jo men den brummer jo også en smule hvis den ikke er tændt. Desuden sidder tænd/sluk-knappen direkte efter sikringen så man kan pt ikke lade uden at tænde forstærkeren. :) Men jo, ellers må skidtet jo laves om.
Din sikring skal helst sidde så tæt på batteriet som muligt. Ikke at jeg tror det gør det store

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.