Jump to content
Festivalanlæg dk

Projekt Smukfest 2014

tr0lle
 Share

Recommended Posts

Hej med jer Jeg har igennem de seneste par uger købt mig fattig i diverse elektronik og højttaler dele, og skal nu så småt i gang med at bygge et festivalanlæg til årets Smukfest 2014 i Skanderborg. Dermed denne tråd så folk kan følge med i byggeprocessen og evt. komme med inputs og idéer samt måske endda hente noget inspiration selv. Da man på Smukfest ikke er så glade for hjemmebyggede anlæg med store forbrugsbatterier, er målet at lave et anlæg der ikke overskrider størrelsen af en Boomblaster (cirka 300x300x700 mm). Batteribanken bliver "almindelige husholdningsbatterier" som der står i deres reglement. Jeg har prøvet at kontakte dem og spørge om man må bruge LiFePO4 batterier, men mine henvendelser har desværre været forgæves. Derfor er valget nu faldet på LR20/D batterier. Anlægget kommer til at være mono og bestå af et PA horn samt en 10" PA enhed. Mere info om disse kommer længere nede. Lidt info og billeder af det indtil nu indkøbte elektronik og højttaler dele: Horn: img Stage Line MHD-152 fetch?id=27749fetch?id=27750fetch?id=27751 Tekniske data (fra monacor.dk): [TABLE] [TR] [TD]Impedance (Z)[/TD] [TD]8 Ω[/TD] [/TR] [TR] [TD]Resonant frequency (fs)[/TD] [TD]1,500 Hz[/TD] [/TR] [TR] [TD]Max. frequency range[/TD] [TD]fx-20 kHz[/TD] [/TR] [TR] [TD]Rec. crossov. frequ. (fmax.) (12 dB/oct.)[/TD] [TD]2,000 Hz[/TD] [/TR] [TR] [TD]Music power[/TD] [TD]150 WMAX[/TD] [/TR] [TR] [TD]Power rating (P)[/TD] [TD]75 WRMS[/TD] [/TR] [TR] [TD]SPL (1 W/1 m)[/TD] [TD]105 dB[/TD] [/TR] [TR] [TD]Radiation angle (vert./hor.)[/TD] [TD]40°/90°[/TD] [/TR] [TR] [TD]Weight[/TD] [TD]1.2 kg[/TD] [/TR] [/TABLE] Link til enheden: http://www.monacor.dk/produkter/spea...er/vnr/104070/ Bass-midrange: img Stage Line SP-10A/302PA fetch?id=27752fetch?id=27753fetch?id=27754 Tekniske data (fra monacor.dk): [TABLE] [TR] [TD]Impedance (Z)[/TD] [TD]8 Ω[/TD] [/TR] [TR] [TD]Resonant frequency (fs)[/TD] [TD]55 Hz[/TD] [/TR] [TR] [TD]Max. frequency range[/TD] [TD]f3-3,500 Hz[/TD] [/TR] [TR] [TD]Music power[/TD] [TD]600 WMAX[/TD] [/TR] [TR] [TD]Power rating (P)[/TD] [TD]300 WRMS[/TD] [/TR] [TR] [TD]SPL (1 W/m)[/TD] [TD]98 dB[/TD] [/TR] [TR] [TD]Weight[/TD] [TD]5 kg[/TD] [/TR] [/TABLE] Link til enheden: http://www.monacor.dk/produkter/spea...12/vnr/104920/ Forforstærker: FiiO E11 fetch?id=27755 Holderen den sidder i er 3D-printet i ABS plast. Den er lavet for at få FiiO'en op i niveau, da jeg har planer om at lave en elektronikkasse med et frontpanel hvor volumeknap, input selector, voltmeter osv. kommer til at være. Frontpanelet regner jeg at bestille igennem Schaeffer AG i Tyskland da jeg så at en herinde fra havde fået lavet et frontpanel til rimelige penge igennem dem. Link til forforstærkeren: http://fiio.com.cn/products/index.as...00000038781911 Forstærker: Sure Electronics 2 X 100 Watt Class-D Audio Amplifier Board TDA7498 fetch?id=27756 Jeg brugte denne sidste år til mit gamle anlæg, og jeg har være super tilfreds med den. Jeg overvejer om jeg også skal smide en Maxamp20 i, så man kan skifte mellem disse. Maxamp'en til om dagen når man sidder og chiller, og den fra Sure Electronics til om aftenen når der skal være fest. Link til forstærkeren: http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=1319 Bluetooth modul: Sure Electronics APT-X Bluetooth 4.0 Audio Receiver Board fetch?id=27758 Der er desværre nogle problemer med alt for høj gain på dette board. Har oprettet en tråd her på forummet med dette problem, men jeg står og overvejer om jeg skal købe et andet, da der efterhånden ikke er specielt lang tid til Smukfest (d. 5. august). Link til boardet: http://www.sureelectronics.net/goods.php?id=2442 LED spectrum analyzer fetch?id=27759fetch?id=27760 Planen er at denne skal sidde i midten af elektronikkassens frontpanel, og at der skal være en on/off knap så man kan tænde den hvis man har lyst. Den er købt gennem eBay. Tyverisikring: Alarmsirene + trådløs dørklokke + GPS tracker + jordspyd fetch?id=27761fetch?id=27762fetch?id=27763 Idéen var at i tilfælde af at nogle skulle finde på at snuppe anlægget, så skulle man kunne spore det via GPS. Dog er GPS'en ikke fuldstændig præcis, og det kan måske være svært at finde det blandt en masse telte. Derfor alarmsirenen og dørklokken. Den trådløse dørklokke virker på en afstand op til 50 meter, så når man trykker på den trådløse sender, så aktiveres alarmsirenen. Sirenen larmer med 117 dB/1 m, så den er virkelig høj og burde kunne høres på lang afstand. Ud over disse foranstaltninger, er planen også at lave et jordspyd af noget armeringsjern eller lignende, og føre en wire gennem denne og anlæggets håndtag. Better safe than sorry. Jeg er pt. i gang med at finde ud af hvor mange liter kabinettet skal være på, samt hvilken frekvens jeg skal dele ved. Jeg har bygget et testkabinet på cirka 23 L, men jeg synes der mangler lidt bund. Måske jeg skal et par liter højere op. Derudover har jeg lavet et 2. ordens Linkwitz-Riley delefilter som deler ved 3200 Hz, og jeg har også prøvet at lave et der deler ved 2500 Hz. Umiddelbart er jeg mest tilfreds med 2500 Hz. Der kommer lidt updates på hvad jeg vælger senere hen.

Nå, den ville åbenbart kun tillade at man havde 15 billeder. Så her kommer lidt billeder af testkabinettet: fetch?id=27768fetch?id=27769fetch?id=27770 I testkabinettet er der kun dæmpeskum på bagsiden da jeg ikke har overdrevet meget af det liggende. I den endelige version kommer der også på siderne. Basrefleksrøret er et jeg havde liggende. Det er Ø 5 cm og 4.5 cm langt. Til den færdige version regner jeg med at lave en rektangulær basport (for at spare plads i højden) som jeg 3D-printer. Angående finish, så er jeg ikke helt sikker på hvad jeg vælger. Sidste år beklædte jeg anlægget med noget kunstlæder, hvilket gav en ret fed finish synes jeg. Desværre er denne vare udgået fra leverandøren. Dog kan det skaffes fra udlandet, det er bare en anelse dyrt. Det hedder Tolex. Hvilke alternativer har jeg til at give et flot finish? Det var vist alt for nu. Jeg poster herinde når der sker flere ting i byggeprocessen.

post-811-142537000353_thumb.jpg

post-811-142537000363_thumb.jpg

post-811-142537000373_thumb.jpg

Det ser spændende ud, og kan godt lide du prøver at gøre det småt og få mest muligt ud af det. Du siger du synes du mangler lidt bund. Kan det skyldes at du ikke har taget højde for de forskellige følsomheder på enhederne. Din diskant har en følsomhed på 105dB og din bas en på 98dB. En forskel mellem top og bund på omkring 7dB vil jeg sagtens tro på at du kan høre. Ved ikke om du gør noget for at dæmpe din diskant ellers kan du i hvert fald indbygge en L-pad i dit delefilter (en spændings deling på Highpass delen af dit delefilter), og derved balancere lyden bedre.fetch?id=27782&type=large Derudover, hvis du kigger på SPL grafen på Monocors hjemmeside som du linker til, så kan man se at følsomheden er nede omkring 92-93dB ved 100Hz. Det kunne også være en forklaring på hvorfor du mangler bund. Du kan derfor nok ikke regne med at du kan spille dyb bas, hvis den også skal spille med højt lydtryk. Jeg ville nok prøve at lave kabinettet således at det kunne give et bas boost omkring 80-100 Hz som kunne opveje lidt på enhedens faldende følsomhed ved lavere frekvenser. Det kan du gøre, som du selv er inde på, ved øge kabinet størrelsen lidt, til 30-40 liter med en port resonans omkring 80-90Hz. Det bliver som sagt ikke vanvittig dybt, men det behøves det nødvendigvis heller ikke at være udendørs. Du kan eventuelt også overveje at højpas filtrere dit input signal, således frekvenser under f.eks. 50-70 hz mindskes. Det vil fjerne noget bas du alligevel ikke kan høre og mindske bas membranens udsving, som skaber forvrængning. Det var bare et par inputs, hvis du ikke allerede havde tænkt på det. For som Campino Morten også skriver, viker det jo til du har sat dig ind i det :)

post-1220-142537000384_thumb.png

Ser rigtig spændende ud, ser ud til at du har tænkt en del over det. Har du lavet nogle beregninger på batteri levetiden? Glæder mig til at følge med som det skrider frem.
Jeg har ikke lavet de helt store udregninger på det endnu. Det eneste jeg har målt, er at forstærkeren bruger 100 mA ved moderat lydstyrke. Dette er uanset om den kører 12 V eller 24 V. Og så mener jeg at den rammer cirka 2-3 A i peak. Derudover så sluger FiiO'en cirka 50 mA. De D batterier jeg har er nogle jeg købte i thansen, og i følge deres datasheet så er deres kapacitet på 14.8 Ah ... Jeg er faktisk ikke sikker på hvordan det fungerer med afladning af Alkaline batterier, men hvis vi antager at man kan køre dem helt i bund og at man kun spiller ved moderat lydstyrke (hvilket nok er højst usandsynligt :D) så kan anlægget vel spille i 14.8Ah/(100mA + 50mA) = 98.67 timer ?? Min plan er at lave en switch hvor man kan skifte mellem 12 V og 24 V. Så laver jeg 2 x 12 V batteripakker, hvor disse så er forbundet parallelt hvis man kører 12 V og dermed opnår dobbelt ampere timer, og forbundet i serie til 24 V og dermed dobbelt spænding. Dette gøres ved brug af en DPDT switch. En guide til hvordan ledningerne skal forbindes kan findes her: http://www.instructables.com/id/SIMPLE-ParallelSeries-Select-Switch/

Kan det skyldes at du ikke har taget højde for de forskellige følsomheder på enhederne. Din diskant har en følsomhed på 105dB og din bas en på 98dB. En forskel mellem top og bund på omkring 7dB vil jeg sagtens tro på at du kan høre. Ved ikke om du gør noget for at dæmpe din diskant ellers kan du i hvert fald indbygge en L-pad i dit delefilter (en spændings deling på Highpass delen af dit delefilter), og derved balancere lyden bedre.
Jeg har faktisk lavet en L-pad på hornet og dæmpet det med 7 dB :) Hornet stak fuldstændig af før der kom dæmpning på, så det var nærmest det første jeg gjorde. Havde heldigvis nogle modstande liggende så jeg kunne ramme de rigtige værdier (4.4 Ohm og 6.4 Ohm) fetch?id=27850 Angående den manglede bas, så havde jeg anlægget udendørs i går og der lød det meget bedre. Havde på tidspunket hvor jeg skrev den første post kun haft mulighed for at teste det indendørs i en kælder hvor basgengivelsen er meget forskellig alt afhængig af hvor man befinder sig i lokalet. Dog er jeg er stadig ikke helt tilfreds, men det kan være at jeg skal prøve at gå lidt højere op i port resonans. Det er pt. tunet til 55 Hz. Derudover så lyder det som en god idé at højpas filtrere input signalet :) Tak for input! ... og I skal da heller ikke snydes for et billede af mit delefilter-spaghetti-helvede: fetch?id=27851

post-811-142537000393_thumb.jpg

post-811-142537000402_thumb.jpg

Så skete der lidt igen. Jeg har i dag lavet et udkast til hvordan front panelet til elektronikrummet kommer til at se ud. Det er pt. lavet i akryl skåret ud med en laser cutter. Planen er at det skal laves i aluminium, men jeg ved ikke helt om jeg kan nå det. Derudover skal der vist også være plads til et voltmeter så man kan se spændingen på batterierne. fetch?id=27914fetch?id=27915 Jeg fik også lavet et udkast til hvordan bagsiden af elektronikrummet kommer til at se ud. Jeg vil gerne have, at man kan tage kassen ud uden at der hænger kabler fast bag i. Derfor har jeg fundet nogle Anderson Power Pole Connectors på eBay. Disse kommer så til at sidde på bagsiden af elektronikrummet, og på indersiden af selve anlægget. fetch?id=27916fetch?id=27917fetch?id=27918fetch?id=27919 Næste skridt bliver højst sandsynligt at få lavet en kasse til elektronikrummet. Regner med at det bliver i aluminium. Ellers bliver det akryl. God sommer derude - håber I kan holde varmen ;-)

post-811-142537000413_thumb.jpg

post-811-142537000415_thumb.jpg

post-811-142537000425_thumb.jpg

post-811-142537000426_thumb.jpg

post-811-142537000437_thumb.jpg

post-811-142537000447_thumb.jpg

Det ser godt ud! De der Anderson Power Pole Connectors. Hvad er det helt præcis?
Det er egentlig bare nogle stik man kan sætte sammen :) Beskrivelsen fra eBay: "Flexible application of connectors that are rugged and genderless, makes for an excellent choice for termination and connection for a variety of wiring types." Jeg skal bruge dem til at forbinde horn og bas med delefiltret i elektronikrummet, samt batteripakkerne til forstærkeren i elektronikrummet. Link til eBay: http://www.ebay.com/itm/121328550498?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

En lille update ... Basrefleksrøret er blevet tegnet i 3D: fetch?id=28118 Desværre er 3D printeren på DTU selvfølgelig lige gået i stykker, så derfor regner jeg med at smutte ud forbi FabLab på Teknologisk Institut for at få den printet senere i dag hvis de har tid. Ellers må det blive i starten af næste uge. Porten er designet til et kabinet på 33 L, og med en tuningfrekvens på 55 Hz.

post-811-142537000791_thumb.jpg

Så blev kassen til elektronikken også færdig. Den er lavet af akrylplader skåret ud på en laser cutter. fetch?id=28218fetch?id=28219 Frontpanelet har mulighed for følgende funktioner: - Volumekontrol - Input selector - Amp/voltmeter - Mini Jack udgang - Lås - Tænd/sluk amp/voltmeter - Tænd/sluk bluetooth - Tænd/sluk hele anlægget - Tre multifunktionsknapper til bluetooth: Øverste knap = Næste sang/volume op, Midterste knap = Play/pause, Nederste knap = Forrige sang/volume ned Elektronikkassen har også et glide-system, så man kan tage kassen ud uden der hænger ledninger bag i. fetch?id=28220 På undersiden af kassen er der nogle guides som sørger for at kassen rammer helt præcist ind på stikkene. fetch?id=28221 De guides glider så ind i banerne på denne. fetch?id=28222 Og sådan ser det ud når de er samlet. fetch?id=28223 Derudover så har jeg fået 3D printet min basrefleksport. Dog blev det på en billig Kina printer, da DTU's er gået i stykker og Teknologisk Institut er på sommerferie. fetch?id=28224 Kvaliteten er ikke helt i top synes jeg, og så kan man ikke slibe på den. Den skulle gerne slibes så den er helt glat på indersiden. Materialet er PLA plast. Er der nogle af jer der kender et sted hvor man kan få printet på en god 3D printer i ABS plast til forholdsvis billige penge (under 500 kr.) ? Til sidst kan jeg fortælle af jeg selvfølgelig lige fik brændt min forstærker af i går fordi jeg stenede helt ekstremt. Så der er en ny på vej fra Kina med eksprespost :-)

post-811-142537000796_thumb.jpg

post-811-142537000809_thumb.jpg

post-811-14253700082_thumb.jpg

post-811-142537000831_thumb.jpg

post-811-142537000842_thumb.jpg

post-811-142537000853_thumb.jpg

post-811-142537000865_thumb.jpg

Det ser virkelig lækkert ud indtil videre, håber at du går lige så meget op i detalje graden på den sidste finish, som du gør med de interne komponenter.

Jeg regner forresten med at skulle bestille træ i morgen. Støbekrydsfiner er vel at foretrække over almindelig krydsfiner?
Ja, så længe man bruger den rigtige lim og maling, eller sliber filmen af hvor der males og limes.

Det ser virkelig lækkert ud indtil videre, håber at du går lige så meget op i detalje graden på den sidste finish, som du gør med de interne komponenter.
Jeg har bestilt noget Tolex til at beklæde anlægget med. Det er ret besværligt at sætte på, men jeg synes at det giver en super lækker finish :-)
Ja, så længe man bruger den rigtige lim og maling, eller sliber filmen af hvor der males og limes.
Hvilken lim kan du anbefale mig at bruge så?

Jeg har bestilt noget Tolex til at beklæde anlægget med. Det er ret besværligt at sætte på, men jeg synes at det giver en super lækker finish :-) Hvilken lim kan du anbefale mig at bruge så?
Epoxy lim kan nedbryde filmen og er møg kraftigt. Det koster som regel lidt ekstra, men du skal jo heldigvis ikke bruge så meget. :)

En lille update: Delefiltret er færdigt. Det blev et 2. ordens Linkwitz-Riley som deler ved 2500 Hz. fetch?id=28466 Til venstre er højpas filtret med l-pad og til højre er lavpas filtret. Det er lavet som to separate filtre så jeg kan bruge begge kanaler på forstærkeren. Derfor har jeg også (på indgangen til forstærkeren) samlet et stereo signal til mono, og Y-splittet dette til to kanaler. Byggeriet er også så småt i gang. fetch?id=28467fetch?id=28468fetch?id=28469 De fire sorte huller er til at sætte rammen til frontskummet fast i. Hullerne i siderne er til håndtagene. Siden man kan se igennem hullerne til enhederne mangler at få acrylfugemasse på det her billede, da det var siden som blev monteret til sidst. Resten har fået fuge. Håndtagene skal også have noget når de bliver monteret så kabinettet bliver helt lufttæt. fetch?id=28470 Bagsiden af kabinettet hvor batterierne skal sidde. Jeg satser på at kabinettet færdigsamlet i morgen og beklædt med Tolex. Håber også jeg får tid til at starte på at samle elektronikken. Skal afsted til Smukfest på tirsdag i næste uge, så det bliver presset :-)

post-811-142537000894_thumb.jpg

post-811-142537000906_thumb.jpg

post-811-142537000917_thumb.jpg

post-811-142537000927_thumb.jpg

post-811-142537000937_thumb.jpg

Ser fedt ud. Hvor får du Tolex fra, og hvad koster sådan noget? Ku egentlig være fedt nok med sådan noget til sit anlæg
Har købt det igennem Pyndt: http://pyndtshop.dk/product_info.php?cPath=52&products_id=365 og det koster 2,33 kr. pr. cm. Der findes også andre steder i udlandet hvor man kan købe andre variationer, men synes at den her er den fedeste faktisk. Billedet på siden er dårligt, så jeg kan lige prøve at smide et billede op af hvordan det ser ud :)

• 2 weeks later...

Så er jeg kommet hjem fra Smukfest og er kommet nogenlunde ovenpå igen :-) Jeg var sgu godt smadret efter festivallen! Nå, men anyways. Byggeprojektet var fuldkommen hektisk til sidst. Jeg havde ALT for lidt tid til sidst fandt jeg ud af, og dette resulterede desværre i at der var nogle ting jeg ikke nåede og at der var nogle ting som irriterende nok gik i stykker grundet manglende søvn. Jeg sad bogstavligt talt og samlede ledninger og loddede 5 minutter før vi kørte. Derfor har jeg ikke fået taget billeder af den sidste del af byggeprocessen, men har så taget nogle af det færdige resultat efter jeg er kommet hjem. Heldigvis kom den til at spille musik efter lang tids panikken :-D Lidt billeder og forklaringer kommer her. Højttaleren er klar til at blive beklædt med Tolex (det sorte som den ligger på): fetch?id=28612 Tolex er blevet sat på og der er monteret dæmpeskum indvendigt. Derudover malede jeg også bafflen, men det var egentlig fuldstændigt ligegyldigt hvilket man også kan se på et af de nedenstående billeder. fetch?id=28613 En hurtig udskæring af en støtteplade til frontskummet: fetch?id=28614 Og den anden side: fetch?id=28615 Det færdige anlæg hvor frontskummet og elektronikkassen er monteret. Jeg blev desværre nødt til at lave et top låg (som ikke blev særlig pænt), da mit projekt med at man skulle kunne glide elektronikkassen ind i stikkene i bagpå fejlede en del. Dette skyldes at jeg (igen grundet tidspres) valgte at lave kassen af akryl og at man derfor ikke kunne skubbe kassen ind i stikkene, da akrylen ellers ville bukke eller knække. fetch?id=28616 Man kan se at frontskummet er lidt beskidt efter festivallen nede ved basrefleksrøret :-D Som sagt behøvede jeg ikke at male bafflen da akrylfugemassen jo alligevel kan ses :-) fetch?id=28617 Basrefleksrøret fik lidt spray spartel for at udglatte rillerne fra 3D printningen. ... Og nu kommer der så et billede som jeg ikke er meget for at vise :-) Nemlig billedet af elektronikkassen. Her gik det nemlig fuldstændigt galt. Jeg startede, som også skrevet tidligere, med at brænde forstærkeren af en uge før vi skulle afsted. Nåede så at bestille en ny som kom samme dag vi tog af sted. Denne fik jeg så monteret lige før afgang og elektronikkassen så faktisk NOGENLUNDE ud ;-) Da vi så ankom til Skanderborg og skulle til at spille op til dans opdagede jeg at forstærkeren opførte sig meget mærkeligt. Når man skruede op lød det som om at den forvrængede. Jeg prøvede at rode lidt med den og prøvede at skifte rundt på dens gain indstillinger via dens DIP switche. Den har 2 x ON/OFF switche hvor man så kan indstille gain til weak, low, medium eller high. Det virkede så åbenbart ikke på denne forstærker, for i stedet for at ændre gain, så kunne man slukke for hver kanal i stedet, hvilket virker meget underligt da det virkede på den samme model som jeg brændte af. Jeg havde heldigvis en reserve forstærker med. Dette var en 1 x 300 W fra Sure Electronics. Der blev skiftet forstærker on-site på festivallen i bedste festivalsstil med en masse gaffatape så der ikke var noget der ville brænde af. Derefter var der ingen problemer og der var smæk på musikken heldigvis :-) Som det også kan ses på billedet er der ikke rigtig nogle af knapperne på frontpanelet der er sluttet til. Det nåede jeg desværre overhovedet ikke. Den eneste knap der virker er tænd/sluk. Derudover så var jeg desværre en idiot og knække volumeknappen fordi jeg lige skulle rette på den. Ellers havde den også virket :-D Volume blev så bare styret via telefonen. fetch?id=28618 Bagsiden af højttaleren med batterirummet og de 16 stk. D batterier. De klarede det faktisk overraskende godt, og vi skulle kun skifte batterier to gange på hele festivallen, dvs. 48 stk. i alt. Der er faktisk stadig massere af juice i det sidste sæt batterier. fetch?id=28619 Bagsiden med låget lukket. Den har vidst fået nogle tæsk af den sækkevogn vi transporterede det på :-) fetch?id=28620 Det var vidst de billeder det blev til. Til sidst kan jeg sige at jeg er blevet super tilfreds med det som det hele handler om - Nemlig lyden! Den giver en dejlig ren lyd og en super basgengivelse. Det har virkelig hjulpet meget med et større kabinet og et nyt basrefleksrør :-) Højttaleren har fået mange komplimenter med på vejen, og der har også været et par klager fra nogle vagter som sagde at vi spillede lidt for højt, lidt for længe ;-) Vi holdte fest hver nat ude foran udgangen til festivalspladsen, og på et tidspunkt stod der 60+ mennesker og trampede. Det lyder nok ikke særlig vildt i forhold til Roskilde, men det er ikke noget man ser særlig ofte på Smukfest ;-) Afslutningsvis kan jeg lige opstille de ting som skal laves/forbedres: - Elektronikkassen skal forbedres en del, og der skal ryddes op i ledningerne - Bluetooth skal laves - Volume kontrol skal laves - Input selector skal laves - Amp/voltmeter skal laves ... Og så har jeg lært en vigtig ting: Start i MEGET god tid! :-)

post-811-142537000957_thumb.jpg

post-811-142537000967_thumb.jpg

post-811-142537000977_thumb.jpg

post-811-142537000987_thumb.jpg

post-811-142537000998_thumb.jpg

post-811-14253700101_thumb.jpg

post-811-14253700102_thumb.jpg

post-811-142537001031_thumb.jpg

post-811-142537001041_thumb.jpg

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.