Jump to content
Festivalanlæg dk

Naboernes musik på Festival

arnfred
 Share

Recommended Posts

Når man nu endelig har fået bygget sit anlæg og skal nyde musikken på det, vil der til en hver tid, altid være en nabocamp der spiller forfærdelig musik. På Roskilde Festival havde jeg en svensk nabocamp der havde samplet "Hvor mange mennesker på Roskilde hakker egentlig ål?", hvor efter sangen gentager hakka, hakka, hakka åååååål støttet af guitar. Den efterlod mig i et mareridt med efterfølgende traumer. Hvor mange har et par numre de vil dele, som de har særlige minder med sent om natten. Numre der kan irritere det gode menneske ud af alle? Har endnu et par stykker. Med en klassisk intro til Muppet Show der ender i psytrance:

Yellowclaw - Dancefloor Champion; endnu et wtf nummer

[h=1]Southstylers - Pounding Senses (deeper inside mix)

[/h] [h=1]DJ Buzz Fuzz - King of the beats
[/h] Ved ikke om det er den retning du mente ellers er "se der går en zebra" altid et must!

Vi plejer at sætte den her på når andre camps spiller bevidst irriterende musik (og vi kan heldigvis, for det meste, spille højest)

haha, jeg har lige hørt i 1 min på computeren, indtil jeg blev spurgt af min kæreste: "Ej hvad fanden er det du hører?! Det lyder jo helt vildt dårligt!" Så ja den er ret effektivt :P Den skal jeg lige huske til næste år :-D

Altså i 2012, havde vi intet anlæg og der var nabocamp, som kun spillede 5 mega troll sange. Det var en flok Nordsjællands-unger som bare var der for at provokere, de ødelagde også helt bevidst alle brugbare ting da de smuttede... Istedet for at andre kunne bruge det, eller det kunne blive brugt som nødhjælp. Men kan kun lige huske de her 2:

i 2013 var der en camp der KUN spillede, Taking the hobbits to Isengaard Med de brugte og ødelagde heldigvis et 90AH batteri på 5 dage, hvorefter de selvfølgelig ødelagde deres anlæg? Men i år var der ikke nogen retardos i nærheden, og det var sådan en: "Ahhhh, hvor dejligt" fornemmelse :-D Istedet kunne man jo prøve at spille sange der gør folk glade :-D Fx synes jeg ihvertfald at denne her er meget rar at vågne op til :-D

Vi har i perioder nok kunne gå ind under de irriterende naboer. I 2010 var vi Mario Camp og hørte musikken fra Mario, men af en eller anden grund var temaet fra Lykkehjulet også et hit. Året efter stod den på D-Devils - Judgement Day. Vi er efterhånden begyndt at lave vores egne numre, hvor vi klipper lydklip ind i sange, og de bliver gerne et hit (i lejren ;) ) Sidste år havde vi en nabolejr, der mente at klokken 7 hver morgen var et godt tidspunkt til Trumpsta, og den endte så med at blive et af de numre vi hørte mest i år, sammen med Burhan G - Søvnløs og så denne her: I år var vi Den Synkende Skude, men musikken og teamet ender med sjældent at hænge sammen. :P

Må jo nok erkende mig skyldig siden 2010 i på sin vis at være en af de camps - dog i en lidt mindre provokerende udgave ;) Når første mand i campen vågner, ofte jeg selv eller min kære kammerat/anlægs-kompagnon Anders, så bliver anlægget kørt fra mit telt og ud i stilling midt i campen pegende mod vores telte og så bliver "Brennan Heart & The Prophet - Wake Up! (snooze radio edit) sat på, PÅ FULD STYRKE af hvad anlægget maximalt kan klare uden at det forvrænger alt for meget.. Så kravler folk over det næste minuts tid eller to ellers ud af teltene (gerne i et halvkvalt grædende råb om at stoppe pinslerne, eller bare med flere øl i hænderne) og så er vi ellers klar til morgen-bitter med Dr. Nielsen og Gammel Dansk og når nummeret slutter så går det oftest direkte over i noget jazz og blues fra 30'erne på helt lavt niveau eller Jørn Hjortings "De ringer Vi spiller" Nabocamps lærer dog hurtigt at værdsætte dette morgenritual og ender oftest med at nyde det med os da vi kun spiller nummeret den ene gang og man bliver så fandens frisk af sådan en omgang :) Der er intet som lige at blive hjernevasket fra morgenstunden på den måde først med vækkeurs-samplen og det tunge hardcore og så over i ren morgenjaaaazzzzzz.

Vores ene nabo camp i år syntes det her var det fedeste i hele verden:

Til at få lange løg af når den bliver spillet for 20. gang på samme dag inden klokken er 15... Heldigvis kunne vi nemt overdøve deres anlæg når det blev for meget.... Tidligere havde vi nogle der syntes det her var mega sjovt:
De blev dog hurtigt overdøvet af vores gamle anlæg med de glade sømænd eller lignende... :) Men vores camp var vellidt i området i år, da vi fik en del kommentarer fra naboer der godt kunne lide vores musik og vores events :)

Der var en fra min lejr der satte den helt gamle Gameboy med Super Mario til anlægget, og så spillede et kvarters tid, til vi selv fik nok af det. Vi må nok også se os skyldige i at vi i flere timer i træk, spillede Moonlight Shadow som hvert andet nr. Dog var det i en ny version hver gang (Der er virkelig mange versioner!) Italobrothers:

Tysk:
Techno:
Elendig spansk:
Techno trance:
Bare for at tage et par tilfældige.

Der var en fra min lejr der satte den helt gamle Gameboy med Super Mario til anlægget, og så spillede et kvarters tid, til vi selv fik nok af det. Vi må nok også se os skyldige i at vi i flere timer i træk, spillede Moonlight Shadow som hvert andet nr. Dog var det i en ny version hver gang (Der er virkelig mange versioner!) Italobrothers:
Tysk:
Techno:
Elendig spansk:
Techno trance:
Moonlight Shadow er fucking nice! Jeg fik engang en hel kupé til at synge den på toget til København på vej hjem fra fest på RUC!

Tysk:
Techno:
Elendig spansk:
Techno trance:
Og vi havde æren som naboer at opleve det ;-)

Vi blev vækket hver morgen ca. 6:40 af en flok råger ved den nærliggende bondegård. Det er nu lidt anderledes at bo i Silent and Clean. Og forbandet fedt at man kan få lov at sove om natten, og der er ingen naboer der spiller åndsvagt musik heller for det må man overhovedet ikke. Video af rågerne (tror da det er råger) hvis I kan se den

cbe2775145eb4355941fe6243626aeee

"indhold privat"

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.