Jump to content
Festivalanlæg dk

Spg. vedr. nyt setup + minidsp

Tidemand
 Share

Recommended Posts

Hej Så er planlægningens til næste års Roskilde begyndt, og jeg har derfor et par spørgsmål som jeg håber vi kan få svar på. Vores planlagte setup er som følger: 2xomnitop12, 2xcubo 15 samt Pioneer gm-d8604 forstærkeren. Planen er at montere omnitoppene på hver sin Cubo, på en stang, og så samle forstærker, batterier osv. en en form for mixerpult, i en selvstændig kasse. Vi har før byggede mindre projekter, men det er første gang vi bygger i denne størelsesorden. - Hvordan vil i “samle” elementerne? Vores plan er med SpeakOn kabler, som vi tidligere har haft succes med - vil det også være jeres bedste bud? - Jeg mener at jeg i en tråd herinde (kan desværre ikke finde tråden nu) læste, at der var en der anbefalede at man brokoblede sine to Cuboer, for at få mere effekt ud af dem - kan det passe? Og hvordan ville man i såfald gøre det med SpeakOnkabler? - Vil I anbefale en minidsp til dette setup? - Hvis vi skal have fat i en minidsp, er der så en der vil være så flink at tegne en hurtigt skitse over hvordan vi sætte denne til? Skriv endelig hvis I har brug for flere informationer om setupet - eller hvis det jeg har fået skrevet er helt væk. Tak for et generelt rigtig godt site, med mange gode svar! Og på forhånd tak for eventulle svar her!

Man har med mange forstærkere mulighed for at brokoble inde i selve forstærkeren. F. eks. er Bassface DB1.2 (som flere, inklusiv mig selv, bruger med cubos) en monoforstærker men der er to sæt terminaler, og man kan derfor tilslutte 2 cubos

Hvis i vælger at smide delefilter i toppene istedet for at dele mellem bas og diskant aktivt, så kan i bare smide de to toppe på kanal 1 og 2 på GM-8604'eren og vælge funktionen hvor kanal 3 og 4 brokobles i forstærkeren og til dén kanal smider i så begge jeres Cubo15 i parallel. Så kan i på forstærkeren smide et High Pass Filter på toppene så de ikke spiller dybere end 110Hz (sådan cirka på drejeknappen, lyt jer frem og prøv at hitte ud af noget ud fra hvorhenne på drejeknappen man er hvis man tænker på hvad min og max er) og tilsvarende smide et LPF (low pass) på cuboerne så de ikke spiller lysere end 110Hz. I kan også vælge at lade alle frekvenser løbe igennem forstærkeren og til gengæld før denne, have en MiniDSP tilsluttet som vil gøre frekvensarbejdet og som i kan få et bedre resultat ud af for en 700-1200kr mere som jeg mener man kan erhverve en sådan en for.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.