Jump to content
Festivalanlæg dk

Ladcykkel anlæg jomfru byg

komplot
 Share

Recommended Posts

Du kan nok sagtens rive 10 timer ud af det batteri... :) Med den forstærker behøver du nok ikke pre-amp. Det kommer også an på hvilket telefon. En iPhone er der rimelig meget knald på fremfor en billig Android. Jeg synes du skal prøve med den forstærker, men hvis du føler den er for ineffektiv, så kan du jo kigge mod en pioneer gm-d8604... Alternativt en MaxAmp, men så skal du nok have fat i nogle mere følsomme højttalerenheder :)

Sælg alt på nær dit batteri, og byg noget ordenligt :)
Det spiller nu meget godt syntes jeg :) har ik testet det med batteriet endnu, men hvis det holde i 10 timer som hrjonas skrev er jeg mere end tildfreds. Tror jeg vil prøve med det jeg har og se hvordan det spiller og så få fingrene i en gm-d8604 inden næste sommer :)

Enig med RoskildeElite. Jo, du kan godt bygge med det du har, men resultatet bliver tilfældigt og højst sandsynligt ikke vildt godt. Selvom dit batteri er stort vil du bruge det hurtigt da enhederne ikke har så høj følsomhed OG forstærkeren er vist er klasse A/B, hvilket vil sige at den bruger MEGET mere strøm på at spille ligeså højt som en klasse-D forstærker vil gøre. Jeg synes du skal tænke lidt mere over det, inden du skærer i ladet på din fede cykel. Folk herinde vil gerne give hjælpe og vejlede dig, hvis du altså, som RoskildeElite skriver, vil bygge noget ordenligt :)

Enig med RoskildeElite. Jo, du kan godt bygge med det du har, men resultatet bliver tilfældigt og højst sandsynligt ikke vildt godt. Selvom dit batteri er stort vil du bruge det hurtigt da enhederne ikke har så høj følsomhed OG forstærkeren er vist er klasse A/B, hvilket vil sige at den bruger MEGET mere strøm på at spille ligeså højt som en klasse-D forstærker vil gøre. Jeg synes du skal tænke lidt mere over det, inden du skærer i ladet på din fede cykel. Folk herinde vil gerne give hjælpe og vejlede dig, hvis du altså, som RoskildeElite skriver, vil bygge noget ordenligt :)
Tak for dit indlæg :) Ja den forstærker jeg har er ikke særlig velegnet, hvorfor jeg skrev at jeg vil købe en gm-d8604 inden næste år. Kan forstå at gm-d8604 skulle være bedst egnet til jobbet. hvis der er andre forstærkere du kan anbefale må du meget gerne gøre det :) Jeg kan berolige dig med at jeg ikke har skåret i kassen på cyklen endnu. Det er et projekt jeg ikke rigtigt skal bruge før næste år alligevel og har sat mig selv en deadline som hedder april 2015. De2 subs jeg har syntes jeg spiller rigtigt fint og tænker at der vel ikke er noget i vejen med at bruge dem? De thansen højtalere jeg købte må jeg indrømme ikke spiller vildt godt. højtalerene fra mit gamle anlæg spiller meget bedre selvom de kun er på 25 watt. Jeg er noob på det område og regnede med at 200W watt kunne spille højre og bedre end 25W, men sådan er det vidst ikke i realiteten. Hvilket højtalere kunne du evt. anbefale?

Dine basenheder spiller sikkert fint, men de har ret lav følsomhed, hvilket betyder at du skal bruge meget energi på at spille højt, hvilket i sidste ende betyder meget lavere batteritid. Dine enheder har en følsomhed på ca. 87dB og er 10" store. Du kan nemt finde 10" enheder med en følsomhed på omkring 96dB. Okay tænker du... 9dB forskel, hvad er det? Det betyder at du skal bruge 8 GANGE så meget energi på at spille ligeså højt med dine nuværende basser, som du ville kunne med et par basser med 96dB følsomhed. Der er en ret stor energi besparelse at hente der! Ydermere betyder det, at din forstærker ikke behøver være ligeså kraftigt for at kunne spille ordentligt op til fest, da du ikke behøver så meget energi til at spille højt! Det er problemet med dine nuværende basenheder :)

Hvis du har så meget tid, ville jeg nok planlægge noget mere. Mest fordi jeg synes det er lidt fjollet at bygge en hel Christianiacykel til mange tusinde kroner om og så spare de 1000-1500 kr. ekstra det ville koste, at få nogle ordentlige enheder og forstærker i. Når først kassen er bygget og hullerne er skåret, er svært at opgradere.

Alt hvad der har med bilanlæg at gøre ( på nær nogen class d forstærkere ) hører kun til i en bil. Folk har den opfattelse af at fordi bilhøjtalere er lavet til biler der kører på 12v, så er de også gode til festivalanlæg, hvilke de på inge måde er.. Byg med PA højtalere og den pioneer forstærker :) Klart det bedste du kan gøre og det eneste rigtige.. Din subs kommer til at lyde af lort, i forhold til et sæt ordenlige PA enheder :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.