Jump to content
Festivalanlæg dk

Cubo 215 - PD.156 Passer enheden i dem?

kreativ
 Share

Recommended Posts

Hej FA, Som overskriften siger så har jeg et forhåbentligt et hurtigt besvaret spørgsmål. Jeg har fundet en gut der har 2 x 215 Cubo bunde til salg, der er bestykket med 2 x PD.156 pr. kasse. Så mit spørgsmål er følgende: Passer disse enheder overhovedet i? Hvis ja, er det så en god pris på 6000.- for sådan 2? Har siddet og læst trådene her på forummet igennem og kan forstå en Eminence Kappa Pro LF2 eller LFA de enheder som Cubo er bygget til at arbejde med. På forhånd tak :)!

Hvis jeg ikke er helt galt på den så har PD enhederne højere spl, og er dem som er toppen af poppen i Cubo. Samt at du vil få en smule højere spl ved at de er 215, kan ikke huske hvor meget det er, men mr. Cubo nævner det hvertfald i en af trådene. hvis du har pengene så ville jeg gå efter det. og hvis du parallel forbinder enhederne i hver kasse, så kommer de ned på 4 ohm, per kasse. Så kan du tage en enkelt pioneer gmd 8056 og brokoble på begge sidder og drive dem som to 4 ohms højtalere, der skulle komme sådan ok meget bas ud af dem.:P

PD156 er en rigtig god 15" basenhed. Måske en af de bedste overhovedet til prisen. Mener den kan fåes til omkring 1800 kroner stykket. Så hvis du får 4 styk PD156 for 6000 er der grund til at købe dem bare for det. I en Cubo15 vil de give betydeligt mere "hug" men også gå lidt mindre dybt end Eminence alternativerne. Disse enheder fortjener en heftig forstærker (det gør Cubo15 generelt).

Jeg takker for alt jeres input - Ganon og Saturnus. Jeg har lagt "billet" ind på dem og de skulle gerne blive leveret hos mig på Tirsdag med fragtmand fra det mørke Jylland ;) Hvilke toppe vil være passende? Har læst flere siger Behringer 215XL bruges til flere anlæg? har også kigget lidt på The Box 112M, de har også fået god respons på Djz. Ved dog ikke lige om de egner sig til roskilde brug mht. om deres følsomhed på 98.5 dB er egnet? :)

Hvis du hopper ud i Behringer, så køb b212 xl istedet, de skulle eftersigene være mere ballanceret. jeg kan ud fra egen erfaring sige at Eletro voice sx200 spiller meget godt sammen med Cubo og de sparker røv, med en spl på 101,5. Der også et par stykke som kombinere cubo med boominator og det skulle eftersigende være meget godt. Så du kunne bygge to halfinators og bruger dem som top.:) kender ikke til the box 112m, så det må jeg lade andre hjælpe med.

Hvis du hopper ud i Behringer, så køb b212 xl istedet, de skulle eftersigene være mere ballanceret. jeg kan ud fra egen erfaring sige at Eletro voice sx200 spiller meget godt sammen med Cubo og de sparker røv, med en spl på 101,5. Der også et par stykke som kombinere cubo med boominator og det skulle eftersigende være meget godt. Så du kunne bygge to halfinators og bruger dem som top.:) kender ikke til the box 112m, så det må jeg lade andre hjælpe med.
Starter lige ny tråd, så det ikke bliver alt i en, men tak Ganon! :)

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.